VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
#15534
Tak uz mam za sebou aj prvy let pod \"ochrannou rukou\" ATC. A vysledok? Des! Pripojenie na druhy krat uspesne (zabudol som vypnut IMON). Nebol som si isty, ci letovy plan, ktory som poslal pri prvom pripojeni cez SB3, je aktivny, resp. ci ho tam ATC ma. Ale povedal som si: \"ak tam nie je, tak ma ATC upozorni\". Prvy kontakt - samozrejme vysiel zo mna blabol (plan bol ok, az na vysku), vytlacenie, rolovanie, vzlet a let v pohode(aspon myslim, nepamatam si kvoli adrenalinuv ktorom sa kde-tu objavila krv.... :D). Vsetko sa mi zacalo rucat niekde pred BERVOU, kde vo chvili, ked ma PS zacal vektorovat na priblizenie, sa vratila manzelka s dcerou z navstevy (nasledovalo zapnutie TV, otazky, krik, atd.... :mad:). Moje sustredenie bolo v tej chvili v pr.... PS mi musel niekolko krat opakovat pokyny a ja som mal problem readbackovat (a nie este aj vykonavat :D). A tak sa stalo, ze v mieste, kde som mal mat vysku okolo 10000 stop (a klesat) a rychlost okolo 200-220 uzlov, som mal vysku 17000 stop (a neklesal) a rychlost 240 uzlov (ktora po naslednom klesani vystupala na 270 uzlov...:(). Tak som si dal 2x three-sixty a nasledovalo (resp. malo nasledovat) usadenie v LLZ. Po upozorneni PS na vysku a rychlost som poziadal o vizualne priblizenie a za porusenia vsetky bezpecnostnych limitov (co sa tyka lietadla aj vdusneho priestoru...:D) sa mi nakoniec podarilo pristat. Po pristati v Blave zacal mat PS nejake problemy so systemom (dufam, ze nie mojou vinou...:D), tak sme sa narychlo rozlucili a ja som si \"vychutnal\" rolovanie na stojanku. Tymto by som chcel Pavlovi podakovat za trpezlivost a vyjadrit obdiv jeho nervom...:D. Dufam (a budem robit pre to vsetko), ze nabuduce to bude lepsie. Najviac ma ale stve, ze som nezvladol to priblizenie (lietadlo ovladam na 99%), usadenie v ILS pri offline (aj v tych dvoch online letoch bez ATC) zvladam na 100%. Asi chybala koncentracia...:(. Takze este raz vdaka
Peter
By Radek Vitik
#15565
Michale se mnou to bylo uplně stejny.
Co je to FP???
A vubec proc bych mel psat do nejakeho UNICOMU__
ale pozdeji uz trochu HMHMHM.
NO ale nevadi
Casem se nauci
:-)



A jestli někomu dělám potíže tak SORRY.

HLAVNĚ
By Jakub.Lascak
#17072
Prosim poraďte ! Ja sem si teprve vcera stahnul programy pro letani v multiplayeru - a dispecer mnekratce po startu poslal spatky na ruzyŇ a řekl že jsem porušil pravidla že by jich na prstech 1 ruky nespočítal ! ---------- A pak mám problém : s letadly v Menu FS 2004 si navolim Boeing 737-400 a pak ve SQUAWK BOXU dam aerolinie třeba ČSA ale já furt vidim boeing s nápisem World Travel !
Prosím poraďte jak na to abych viděl aerolinie i u sebe na PC
#17075
Musíš si stáhnout repaint. To v SB vyplňuješ jen pro ostatní, aby tě správně viděli.
Jinak s tím dispečerem... Sice si to moc neumím představit, co všechno si prováděl, ale asi měl pravdu a myslel to dobře. ;)
By Jakub.Lascak
#17087
Mno - jak mam letet pomoci GPS nejaky bodovy system nebo co - ted mi rekl nejaky dispecer ze neumim letat podle GPS -podle BODŮ a zakázal mi puschback - tak jestli nekdo ma rady jak spravne letat podle tohoto systemu tak at napise - jo a prosil bych jestli nekdo nema SCREENSHOT správně vyplněného letového plánu na Squawk Box 3.

Děkuji . Traineer. Jakub.Lascak ---csa254
By nomis
#17089
Myslím si že nemluvil o GPS, ale o FMC. Protože GPS není primární naváděcí systém. Máš asi 2 možnosti:
1)naučit se lítat podle radiomajáků VOR/DME, NDB, a nebo si zajistit FMC. Ale stejně by ses to podle radiomajáků měl naučit. Tady na foru najdeš moc a moc věcí, které se k tomu vztahují.
#17092
žádný FMC, prostě neví co jsou FIXy, tratě a neovládá radionavigaci. To se nedá celé vysvětlovat na foru, na foru se dají vysvětlovat dílčí věci, které jsou nejasné. Takže najít si studijní materiály, které tu jsou a jsou VELMI kvalitní a to se naučit a pak začít létat. Chápu dobře to nadšení začít létat na VATSIMu, ale na VATSIMu se vyžadují znalosti z postupů, radionavigace a minimálně základní frázelogie.
#17101
Prosím mohli byste odstěhovat diskusi o \"odborných věcech\" kamkoliv jinam ?

Toto vlákno je určeno k zaznamenání vzpomínek z prvních letů online, aby se k tomu piloti mohli vracet i po letech a se slzou v oku zavzpomínat, jak to bylo tenkrát za mlada krásné .... a ne aby tady řešili nějaké čuldíky na FMC ...

Ď.
By Jakub.Lascak
#17120
Hej lidi- letel jsme poprve trasu LZIB-LKPR ! Bezpečně jsem přistál na ruzyni let CSA102 - a dal jsem ve FSACARS vsechno podle navodu ale na www.csav.cz ! u mého profilu ten let neni zaznamenán ! Dal jsem SEND LOG - muj profil to našlo v poho - hned potom jsem se šel kouknout a nic tam nebylo místo 1 LETŮ tam bylo 0 Letů .......!
#17121
[quote="Jakub.Lascak"]Hej lidi- letel jsme poprve trasu LZIB-LKPR ! Bezpečně jsem přistál na ruzyni let CSA102 - a dal jsem ve FSACARS vsechno podle navodu ale na www.csav.cz ! u mého profilu ten let neni zaznamenán ! Dal jsem SEND LOG - muj profil to našlo v poho - hned potom jsem se šel kouknout a nic tam nebylo místo 1 LETŮ tam bylo 0 Letů .......![/quote]
Nejdřív jsem myslel, že je to offtopic, ale když jsem viděl, co jsi psal do UNICOMU, tak musím říct, že to sem patří. Nejvíc mě fakt dostalo v tom Unicomu, když jsi letěl nad Prahou a napsal : CSA102: i need clear 31 anebo po startu z LZIB : atlimeter9000m a heading 305. Ještě tě musím upozornit, že do UNICOMU se píše anglicky a česky se tam nepíše. Jinak "hej ty" se ti ten let nezapočítal, protože máš hodnost TRAINEE a lety po ČR a SR se započítavájí až FO. Čili udělej nejdřív zkoušky, a pak se ti to teprv bude započítávat.
#17124
No jde o to, že se uvádí výška ve stopách, neuvádí se heading, ale (odletová) trať a obvykle se hlásí něco ve stylu \"on the final RWYxy\", nebo \"established on ILS RWYxy\" a ne \"potřebuju uvolnit 31čku a připravit červenej koberec\" ;). Zkus si stáhnout takový ty tutorial lety a kouknout se, co se tam používá za frazeologii, nebo koukat, co píšou jiní. Pak se vyhneš tomu, že si všichni budou říkat \"ježiš, nějaká lama se blíží, skrčit se a přikrýt!!\".
#17126
[quote="Jakub.Lascak"]VždyŤ jsem do Unicomu psal anglicky - no co potřeboval jsem volnou dráhu -- a po startu z LZIB jsem informoval okolí o své výšce a kurzu.[/quote]
Než se zde ptát na stopadesát detailů, doporučuji postupovat, tak jako 90% tvých kolegů. Pak bys zjistil, že na stránkách ČSAv je nepřehlédnutelný odkaz Výcvikové středisko. Tam najdeš odpovědi na své dotazy.

http://www.csav.cz/crewcentre/basic.php
By Jakub.Lascak
#17419
Njn ! Svatá Pravda . Nějaký základy už mám . Ale létání IFR je pro mě skutečně nadlidský ůkol . Létání podle GPS se bdu muset vzdát a letát podle FMS či jiných přístrojů ale letadla která nejsou placená mi na autopilota padajík zemi nebo furt udržujou stejnou výšku přesto že já zadám aby stoupali .....A/P u letadel která jsou FREE to prostě nejde ! FMS je jediný řešení . ILS = o tom sem četl snad všechno ale pořád to nemůžu pořádně pochopit .. už jak chtěl Komenský: Chtěl aby se děti učili v praxi a né aby něco četli z knihy ! Stejné je to u mě dokud já něco neuvidim v praxi tak to nechápu. Chtělo by to zdělat nějaký video o létání s FMS a přiblížení ILS . pomohlo by to hodně lidem .
#123580
Načnu starou diskuzi, hehe.

Oficiálně jsem svoje první lety prováděl jako VFR, to zde nebudu rozebírat, nic zajímavého.

Po svých už nudících VFR letech jsem se rozhodl dne 27.9.2013 podniknout svůj první IFR let.
Let jsem plánoval s defaultním KingAirem, co je v FSX z Prahy do Brna. Byla online věžka (myslím, že v podání PO) a LKAA_CTR (PB).
2 hodiny před letem jsem si vytiskl mapy, apod. Usedl sem k počítači, vzal joystick, připojil se na VATSIM na stojánku 60. Poslechnu ATIS a jako, tehdy velice obávaný a "slavný" OKVOJ se hlásím do frekvence "Ruzyně Věž, OKVOJ, dobrý večer"
Nastává první problém. Nevěděl sem, že existují nějaké odletovky, apod. Tak po upozornění řídící, což mi asi zachránilo kejhák, že nejsem VOZ1D schopnej, ať si zažádám o radarový odlet, což jsem přesně také nevěděl, co je zač.
Pojíždím, krkolomně k vyčkávacímu místu, počkám na něco přilétávajícího a hurá do oblak.
Vzlet, podvozek, klapky. A už se hlásím
"Praha Radar, OK VOJ, dobrý večer, po vzletu, výška XXXX ft."
No vida, všecko zatím klape, dostávám stoupat do plánované hladiny. A najednou
"OK VOJ, leťte přímo Brávo Novembr Oskar"= to že Brávo Novembr Oskar je VOR, mě v tu dobu nenapadlo, tak sem readbackoval a pátral sem co to může být. Po upozornění na to, že BNO neletím, ať pokračuju na BNO, tak sem byl tak vynervovanej, že sem to chtěl vypnout, ha, nevypnul a pátral sem dál. Nakonec mě to ťuklo, že je to asi Brněnskej VOR a začal sem v těch mapách hledat frekvenci.
Po únavných 10-ti minutách sem konečně letěl na maják. Dostal sem vektory, neklesal sem tak jak sem měl, takže to dopadlo trvdým přistáním a zjištěním, že nemám scenerku, dostal sem pojíždění po vlastním, naslyš.

Tento let byl pro mě takovým přelomníkem, od té doby jsem snad začal lítat tak nějak spořádaně :D, alespoň pro mě v tu dobu do pro mě bylo spořádané lítání :-)
#128559
Takze moj prvy online let :D . V offline mi LZIB do LKPR uz celkom ide. Pozeram nikto online jak na zemi tak vo vzduchu prazdno. Ok podme to vyskusat na UNICOMe. Postavim sa na stojanku, na notebooku otvoreny vpilot, niake to pocasie asi million PDFiek tunajsia wiki aby som vedel co pisat do UNICOMu. Az po nahodenie motorov vsetko ok. Motori pomalicky nabiehaju ja pohlad ottocney do OVHD panelu a ono sa zrazu z lietadla ozve 80 knots. No skoro som sa ..... Trieskam do F1 lietadlo brzdi same na Autobrake RTO. No co uz let som zresetoval. Dalej ide setko podla planu nad BNO je vsetko ok. Tak berem notebook na balkon a idem si zapalit. Zrazu pozeram na notebook vpilot pise ze LKPR_APP online. Skoro mi cigareta zabehla. No nic pome mu napisat private msg ze letim prvy krat a ze teda asi potrebujem jeho pomoc. Pomahal ako len vedel. No moja neschopnost bola asi silnejsia. Dostal som drahu 06 a priamo na AKEVA. Nastavil som v FMC vsetko co trebalo  do T/D pisalo zhruba 30nm. Dostal som instrukcie hlasit pripraveny na klesanie. Medzi casom som zadal do FMC dct AKEVA. A tam to zacalo. T/D zrazu nebol 30nm predomnou ale lachko za mnou a ono to zacalo klesat same.  Rychlo stlacit hold pod altitude hlasim pripraveny na klesanie. Stres a panika zo samovolneho klesabnia sposobila ze vsetko co mi v offline islo automatycky tu zrazu mi to vobec neslo. Bol som 5000 feet vyssie ako som podla FMC mal byt no lietadlo to nakoniec uklesalo comu som osobne neveril. Ale pristavam. Vidim drahu. Svetla nie ale drahu hej. Pristavam. A aha uz viem preco som nevidel svetla. Ono mi nenacitalo ani polku letiska. Pristavam na polorozmazanej drahe vyjazdy z nej nevidim vobec jemne pridavam aby som nezavadzal na drahe pretoze pametam ye na konci je vyjazd do prava ten za krizovanim rwy poslepu netrafim. Vychadzam z drahy dostavam stanie E5. Na zemi nikde nic pozeram do mapy 1 je vprevo tak pocitam stlpi od prava 1,2,3,4,5 parkujem ospravedlnujem sa LKPR_APP vypinam lietadlo a z hambou sa odpajam.

https://vatstats.net/flights/4083293
Naposledy upravil(a) Hosak dne 11 led 2017, 11:01, celkem upraveno 1 x.