[quote="amalka"]fs má nějaký příjmac pro tacan? To je snad správně že v civilním letadle bez mil vybavení to nenaladis?[/quote]
Jako jo, je to správně. Ta koncepce, že naladíš frekvenci (přepočítanou dle vztahu popsaného výše) a aktivuje se jen DME, naprosto odpovídá realitě (to by se v reálném světě skutečně mělo stát). Já jen tajně doufal, že to třeba FS umí, že když tu frekvenci přepočítáš, tak FS přežvýká i VOR signál.
Protože jsem k tomu včera ještě v německém fóru našel vlákno, kterého se aktivně účastnil i Marcel Ritzema (
mgr), napsal jsem mu mail, aby jako zkušenější poradil co a jak.
FS skutečně neumí přečíst VOR signál (pouze DME), je to tedy
as real as it gets; ale...:
Hello Radek,
Real-life: you need a special instrument to receive TACAN bearing information. A civil VOR receiver will only receive the DME.
So i that aspect FS simulated it correctly. There is no way to change that. (pozn. podtržení RR)
However what i did for some countries is to change the TACAN beacons into normal VOR/DME beacons so you can received DME and course information and fly TACAN approaches, which are basicly VOR/DME approaches. (In real-life only the technique behind it is different, for the pilot the flying is the same). And as you describe TACAN works with so called Channels (CH) which correspond with normal civil frequencies.
So far i made files for:
- Netherlands http://library.avsim.net/esearch.php?Ca ... DLID=79753
- Germany http://library.avsim.net/esearch.php?Ca ... DLID=79754
- UK http://library.avsim.net/esearch.php?Ca ... LID=147679
Hope this helps,
Marcel
Po update těchto filů bychom TACANs měli vidět jako klasický VOR (Marcel to přetáhl do formátu stravitelného i pro FS). Zatím jsem to ale neměl čas vyzkoušet a dneska to asi ani nestihnu. Pokusím se Marcela požádat o autorské svolení publikovat tyto soubory jako balíček (samozřejmě pod jeho jménem) i v našem DC.