Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
By Mimikra=>CSA128
#51716
Rád bych zde za pomoci řídících specifikoval jak postupovat pokud se v řízeném prostoru vyskytne stroj Záchranné služby, jak davat povoleni, co vyzadovat atp... jedna se mi o to aby tyto stroje dle předpisů protože se skutečně simuluje záchrana lidí (viz www.cvars.cz), předem děkuji vedení za activitu
#51763
Moc nechápu, co cheš přesně vědět :

LZS - CVARS je provoz vrtulníků nebo letadel obvykle za podmínek VFR a proto se knim přistupuje podle toho, žádné další vyjímky v zásadě nejsou, kromě toho, že můžeš požádat / uvést v FPL, že jsi medical nebo podobně prioritní let, čímž dosáhneš přednosti v jízdě, ale většina řídících s tím počítá automaticky a není potřeba jim to takto zdůrazňovat - protože jsi VFR, tak mimo typ. přílet na Ruzyni si přednost v jízdě určuješ sám a nikoliv podle ATCo.
#51773
Tož v reálu se nastavuje SSR code 0045 = let pro záchranu lidského života. Pak není co řešit. Priorita vždy a všude - pokuď teda nesedá hořící letadlo.
Na VATSIMu asi 0045 nenastavíme, protože toto SQWK range nemáme určené pro LKAA, takže stačí do FRQ zařvat \"let pro záchranu lidského života\" a máš automaticky prioritu, ATCo by ti měl co nejrychleji čistit cestu na úkor ostatního provozu s ohledem na předpisy a třídy vzdušného prostoru. Např. na LKPR vrtulník defacto vzlétá okamžitě, dávají se mu informace o provozu.
Konkrétně jsou tyto a jiné priority popsány v předpisech L 2, L 4444, v AIP ČR atp.

O praxi by se mohl jistě rozpovídat Off jakožto flying surgeon.
#51789
Ad sqwk: toto se tu svého času řešilo a tento sqwk je dle tabulky VATEUD o odpovídačích volný.

Podle mého soukromého názoru (a vzhledem k intenzitě těchto letů) by se tedy h*vno stalo, kdyby dotčený primární let sqwk 0045 nastavil. ;) Já osobně jsem to pilotům dával přímo v povolení, jednalo-li se o primární lety. ;)

Jsem toho názoru, že tím nic neporušuji (sqwky jsou volné) a pravděpodobnost, že by byly výjimečně vyžádány pro nějakou akci poblíž zrovna ve chvíli, kdy u nás poletí primár, se mi jeví jako téměř nulová + není nic lehčího než v takové situaci přesqwkovat. ;)
By off
#51801
[quote="dubajss"]O praxi by se mohl jistě rozpovídat Off jakožto flying surgeon.[/quote]
sakra - ve starém fóru už se rozpovídal, ale koukám, že to zmizelo v propadlišti dějina a není to ani v archivu :-( ach jo, zkusím to zase nějak sesmolit, takový demo-flight...
By off
#51806
ODLET

Nepodává se FPL, spouští se bez povolení, jakmile je spuštěno a skutečně vše OK, začíná korespondence.

----

Ruzyně věž, K01 na heliportu 3 připraveni ke vzletu na Kladno, info K 1015, 0045 zapnuto.

K01 Ruzyně věž, K je správně, 1015, vítr 220 / 10, vzlet z H3 povolen, zatím na úroveň věže, na krátkém finále B737 ČSA, oznamte v dohledu.

Vzlet povolen, k věži, provoz na finále ohlásím.

---

ČSA 123 info o provozu, záchranný vrtulník po startu z H3 severním směrem, zatím povolen k věži.

Info o provozu přijal, vrtulník v dohledu.

Věž, K01, Boeing ČSA na finále v dohledu.

K01, radarový kontakt, s dodržením vlastního rozstupu za provozem povoleno urychleně křižovat osu dráhy 24, oznamte vykřižování.

Za provozem povoleno urychleně vykřižovat, vykřižování oznámím.

DLH 123 traffic information, rescue helicopter crossing RWY 24 from your left to right, alt. 1500 feet.

---

Věž, K01 mimo osu 24

DLH 123 rwy 24 clrd to land, wind...

Clrd to land, DLH 123

K01, rozumím, nyní pokračujte přímo Kladno, v CTR do 2000 feet QNH 1015, pro informaci letiště Kladno navijákový provoz, a pro další volejte xxxxxxx (podle potřeby a dál už standard VFR)


-------------------------

PŘÍLET

Ruzyně věž, K01, poloha jižně Žižkovského vysílače, žádali bychom na H3, info L 1015 a 0045 zapnuto.

K01, Ruzyně věž, radarový kontakt, L je správně, QNH 1015, v CTR do 2000 stop 1015, momentálně máme přílety na dráhu 31, takže pokračujte směrem na Šárku a zavolám.

Pokračujeme na Šárku, do 2000 na 1015, K01

------------

K01, info o provou - na finále dráhy 31 ATR ČSA, momentálně minul PG, oznamte v dohledu.

Informaci o provozu přijal, ATR zatím nevidím.

------------

Věžko, K01, provoz na finále v dohledu.

K01, vítr 330 st 12 uzlů, přiblížení na H3 je povoleno s ohledem na provoz na finle 31, oznamte na zemi.

Přiblížení H3 povoleno s ohledem na provoz, na zemi dám, K01.

CSA 456 traffic information - rescue helicopter approaching heliport at the vincinty of treshold RWY 31 from the east, rwy clear of traffic.

Information copied, traffic on TCAS.

---------

Ruzyně věž, K01 na zemi na H3, díky za spolupráci a naslyš

Naslyšenou, věž.
#51933
Co mas na mysli Michale? Jako model alebo real :) ? Tusim som raz pozeral na CT1 ze letka konci, ako dalsie detaily neviem. Jinak vzdy som pozeral na leteckych dnoch, co ten pan se Sokolem delal :) jako klobuk dole... Inak model tiez neviem ci je nejaky.
Uživatelský avatar
By Ico
#51987
Nieje zac :) inak popr daj vediet, ci ten Sokol je realny k uziti v FS...
Uživatelský avatar
By JAV
#52024
[quote="off"]ODLET

Nepodává se FPL, spouští se bez povolení, jakmile je spuštěno a skutečně vše OK, začíná korespondence.

----

[/quote]

Off: díky za metodický příklad se vším všudy!
#79818
Napíšu to sem, neb to je i k tématu. O CVARS jsem se začal tak nějak zajímat, ale z pohledu lítání s normálníma letadlama. Nicméně, mixéry můžu (to mám \"donucené\" od táty, lítal je v armádě - HC-102, Mi-1, Mi-4) a chtěl jsem je i zkusit. Akorát že v FSce, minimálně FS9, jsou z 99% jako arkádovky...
V sobotu jsem nainstaloval Bell 206 od Dodosimu. A celou noc jsem nespal. Nastavení FSky je pro něj odlišné, než normálně je pro letadla. Jak General settings, tak i mapování joye. To jsem vyřešil dvojím FS9.cfg. A dojem z lítání? Naprosto úžasný zážitek (i přes některá neodstranitelná omezení). De facto reálný postup startování motoru, než jsem přišel na \"fígl\" (stačilo si před tím přečíst manuál a byl by klid ;) ) jak na to, skončil jsem Hot startem. A to lítám běžně s turbovrtuláky... A díky přidané realitě - na overheadu jsou dvě tlačítka, jedním se povolí reálnější vlastnosti, druhým nastavuje úroveň simulace - jsou letové vlastnosti perfektní. Ztráta účinnosti vyrovnávacího rotoru díky ofukování hlavním rotorem při bočním větru, ztráta vztlaku rotoru při vlítnutí do vlastní turbulence pod rotorem (rychlé klesání ve visu) atd. Ale po celé noci zkoušení jsem už schopen všech základních manévrů.
Takže teď uvažuju o nainstalování fototextur a vyžívání se lítáním VFR.
Uživatelský avatar
By Ico
#79823
Nooo Dodosim 206 je asi zatial n.1 pre heli simulaciu. Vacsina stavitelov kokpitov sa napr. pusta len do tohoto simu ;)
#80094
Musím zase otravovat ;) Začal jsem vážně uvažovat o nové grafice a přechodu na FSX. Jestliže je DODOSIM tak dobrý pro FS9, co teprve pro FSX?!
Pánové, radím vám - pořiďte si ho (i přes vcelku vysokou cenu, něco nad 1000Kč) a zahodíte letadla! Sice skoro každé přistání končím havárií - lítám na max. obtížnost, čili real - ale nedokážu se od toho odtrhnout. Zážitek z lítání s ním a nad fototexturama je neuvěřitelný...