VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
Uživatelský avatar
By amalka
#70048
BTW: Docela bych se divil, kdyby zkouška u ČSAv nešla zaletět jako negative RNAV... To je věc, kterou velká většina SFO vůbec nezvládne, kdežto naklikat otrocky pár údajů do FMC a pak si dát šlofíka umí každý blbec.
By Roman Szotkovski
#70049
[quote="Filipos"]


Předpokládám, že pak jako první sáhneš po ČSAV B737 SOPu a i když to není úkol na týden, i to Wilco posléze ovládneš. Obecně pak platí, že ačkoliv bych možná rád, není v mých silách znova znova opakovat, co je napsáno právě s SOPu.
[/quote]

Jo jo, ty Standard operation procedures - tedy SOP, má zhruba 50 stránek v PDF. Já nejsem líný si to přečíst - to zas jako pozor, já jen chtěl vyjádřit své pocity. Včera jsem poprvé nastartoval motory a musel jsem to oslavit. Pak mě zarazil pro mě nepochopitelný rozdíl v heading na panelu nahoře, a reálným headingem. IRS - to se musím přiznat, že vlastně nevím, k čemu slouží. Jo - kdyby bych měl kozla, taky by mi chcip, takový jsem cyp. Jinak zatím koukám na YouTube a jsou tam tutoriály, jak ve Wilco nastavit FMC - furt dokola jedno a to samé, ale snažím se to pochopit. Možná dělám procedurální chybu při nastavování FMC - fakticky nevím, kde mí soudruzi udělali chybu. Ale věřím, že se to časem srovná.
Uživatelský avatar
By amalka
#70050
[quote="Roman Szotkovski"][quote="Filipos"]


Předpokládám, že pak jako první sáhneš po ČSAV B737 SOPu a i když to není úkol na týden, i to Wilco posléze ovládneš. Obecně pak platí, že ačkoliv bych možná rád, není v mých silách znova znova opakovat, co je napsáno právě s SOPu.
[/quote]

Jo jo, ty Standard operation procedures - tedy SOP, má zhruba 50 stránek v PDF. Já nejsem líný si to přečíst - to zas jako pozor, já jen chtěl vyjádřit své pocity. Včera jsem poprvé nastartoval motory a musel jsem to oslavit. Pak mě zarazil pro mě nepochopitelný rozdíl v heading na panelu nahoře, a reálným headingem. IRS - to se musím přiznat, že vlastně nevím, k čemu slouží. Jo - kdyby bych měl kozla, taky by mi chcip, takový jsem cyp. Jinak zatím koukám na YouTube a jsou tam tutoriály, jak ve Wilco nastavit FMC - furt dokola jedno a to samé, ale snažím se to pochopit. Možná dělám procedurální chybu při nastavování FMC - fakticky nevím, kde mí soudruzi udělali chybu. Ale věřím, že se to časem srovná.[/quote]

Ježiš dyť je u toho WILCA PDF s UKÁZKOVÝM letem krok za krokem včetně programování FMC?
Uživatelský avatar
By Gelba
#70071
[quote="Roman Szotkovski"][quote="Filipos"]


Předpokládám, že pak jako první sáhneš po ČSAV B737 SOPu a i když to není úkol na týden, i to Wilco posléze ovládneš. Obecně pak platí, že ačkoliv bych možná rád, není v mých silách znova znova opakovat, co je napsáno právě s SOPu.
[/quote]

Jo jo, ty Standard operation procedures - tedy SOP, má zhruba 50 stránek v PDF. Já nejsem líný si to přečíst - to zas jako pozor, já jen chtěl vyjádřit své pocity. Včera jsem poprvé nastartoval motory a musel jsem to oslavit. Pak mě zarazil pro mě nepochopitelný rozdíl v heading na panelu nahoře, a reálným headingem. IRS - to se musím přiznat, že vlastně nevím, k čemu slouží. Jo - kdyby bych měl kozla, taky by mi chcip, takový jsem cyp. Jinak zatím koukám na YouTube a jsou tam tutoriály, jak ve Wilco nastavit FMC - furt dokola jedno a to samé, ale snažím se to pochopit. Možná dělám procedurální chybu při nastavování FMC - fakticky nevím, kde mí soudruzi udělali chybu. Ale věřím, že se to časem srovná.[/quote]

No a máš tam taky hlavně nainstalovaný AIRAC ?, bo mě to to ze začátku taky nešlo a moh jsem to FMC rozkopat až doté doby než mi to došlo. Jinak opravdu doporučuju NON-RNAV, tam jsem se ovládání bulíka krásně naučil a hlavně jsem pak pochopil logiku FMC, bez toho to podle mě nejde...
Uživatelský avatar
By amalka
#70083
[quote="Gelba"]

No a máš tam taky hlavně nainstalovaný AIRAC ?, bo mě to to ze začátku taky nešlo a moh jsem to FMC rozkopat až doté doby než mi to došlo. Jinak opravdu doporučuju NON-RNAV, tam jsem se ovládání bulíka krásně naučil a hlavně jsem pak pochopil logiku FMC, bez toho to podle mě nejde...[/quote]

AIRAC je součástí instalace addonu. Sice nějaký prastarý ale je, tzn. tím to není.
Uživatelský avatar
By Jindřich
#70087
To tady z dálky sleduju, ale pokud někdo neumí do FS nainstalovat (či jinak nandat) sebesložitější repaint, tak .. Na to se dá těžko něco napsat...
Uživatelský avatar
By kopcimek
#70136
Já vám prozradim sladký tajemství. Praktickou zkoušku na CPT u ČSAv jsem zaletěl na defaultním B734 z FS9 :D S vasFMC...A taky to šlo, a bez problémů. Jinak nevim, co by bylo nezalítnutelnýho při zkouškách. vasFMC umí holdy, directy a tyhle věci. Jinak je to věc techniky pilotáže a zvládnutí letadla.
To jen tak na okraj :)
Uživatelský avatar
By Jindřich
#70138
Jsem se nechal dobrovolně degradovat na SFO a čekám na kapitánský, druhý pokus teorie neprošel. Je to opravdu masakr. Znova píšu, dobře vy, ČSAv :)