VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
#68947
[quote="rc_czech"]Jedna se o bocni slozku vetru.

Rychlost (silu) vetru si rozlozis na slozku bocni a celni.

V pripade drahy s kurzem 240:
Vitr 240/10 - celni slozka 10, bocni 0
Vitr 285/10 - celni slozka 7, bocni taky 7
Vitr 330/10 - celni slozka 0, bocni 10


[img=rozklad sil]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ad_sil.PNG[/img]
Letime ve smeru F2
Fouka vitr F1
Fs Celni slozka
Fg Bocni slozka[/quote]

Ahoj, koukám na ten vzorec, a nevím kde se vzalo to 7 boční i 7 čelní. Zkoušel jsem tohle:
RWY:240°
WIND:285° (O SÍLE 10 KTS )
285°-240°=45°/10KTS
To by bylo: boční složka 5; čelní 5 Výpočet (technika) je sice děsivý (hodlám to zlepšit :D ) ale myslím si že by se těch 10uzlů mělo dělit 2 a ne něčím, z čeho vyjde 7. Jestli je to blbě, tak mi to uveďte na pravou míru, protože
jsem asi nechápavý na matiku a takovýhle věci, takže bych byl rád, kdyby mi to někdo vysvětlil, Dík ;)
#68949
[quote="Tommy"][quote="rc_czech"]Jedna se o bocni slozku vetru.

Rychlost (silu) vetru si rozlozis na slozku bocni a celni.

V pripade drahy s kurzem 240:
Vitr 240/10 - celni slozka 10, bocni 0
Vitr 285/10 - celni slozka 7, bocni taky 7
Vitr 330/10 - celni slozka 0, bocni 10


[img=rozklad sil]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ad_sil.PNG[/img]
Letime ve smeru F2
Fouka vitr F1
Fs Celni slozka
Fg Bocni slozka[/quote]

Ahoj, koukám na ten vzorec, a nevím kde se vzalo to 7 boční i 7 čelní. Zkoušel jsem tohle:
RWY:240°
WIND:285° (O SÍLE 10 KTS )
285°-240°=45°/10KTS
To by bylo: boční složka 5; čelní 5 Výpočet (technika) je sice děsivý (hodlám to zlepšit :D ) ale myslím si že by se těch 10uzlů mělo dělit 2 a ne něčím, z čeho vyjde 7. Jestli je to blbě, tak mi to uveďte na pravou míru, protože
jsem asi nechápavý na matiku a takovýhle věci, takže bych byl rád, kdyby mi to někdo vysvětlil, Dík ;)[/quote]

Základní otázka... víš jak se počítá SIN, COS nějakého úhlu v pravoúhlém trojúhelníku?

Pro výpočet bočního větru:
SIN ALFA = protilehlá odvěsna ku přeponě
(ALFA=45st., přepona=10 uzlů)

Takže pro výpočet bočního větru je vzorec BOČNÍ= SIN 45° × 10
Výsledek = přibl. 7 uzlů.
#68950
[quote="George_L"]Základní otázka... víš jak se počítá SIN, COS nějakého úhlu v pravoúhlém trojúhelníku?

Pro výpočet bočního větru:
SIN ALFA = protilehlá odvěsna ku přeponě
(ALFA=45st., přepona=10 uzlů)

Takže pro výpočet bočního větru je vzorec BOČNÍ= SIN 45° × 10
Výsledek = přibl. 7 uzlů.[/quote]


No to jsme se ve škole ještě neučili :(
#68955
[quote="Tommy"]

To chápu, dá se to počítat nějak bez toho?[/quote]

V čem je teď problém? SIN COS jste se neučili, učili jste se ČÍST a učili jste se ZLOMKY? Umíš něco vydělit třema? Jestli je na poslední tři otázky odpověd NE, pak navrhuji odložit létání do doby, než alespoň na dvě otázky budeš mít kladnou odpověd...

Žádný pilot nepočítá síny a cosíny ale kvalifikovaně odhaduje na základě nějakých hrubých pravidel "thumbs rules". A to pravidlo 1/3 je právě jedno z nich. Ostatní kolegy bych požádal o přesunutí jejich doučování z matematiky / geometrie do hydeparku, kam to významově patří...

Opět připomínám poměrně logický požadavek na nějaký naprosto primitivní IQ test pro registraci v tomto fóru. A nepřijde mi to tedy vůbec od věci! Možná bych se spokojil s jednoduchým testem z matematiky na dělení třemi...
#68956
Mrkni na toto:
http://www.aristoteles.cz/matematika/pr ... elniku.php

Co je přepona a dvě odvěsny, to už z matematiky určitě víš. Pro účely výpočtu bočního větru si stačí pamatovat, že:
sin x = protilehlá odvěsna/ přepona
cos y = přilehlá dověsna/ přepona

Co to sin a cos vlastně jsou, s tím bych si nelámal hlavu, na to ve škole dojde. ;)
#68957
[quote="amalka"][quote="Tommy"]

To chápu, dá se to počítat nějak bez toho?[/quote]

V čem je teď problém? SIN COS jste se neučili, učili jste se ČÍST a učili jste se ZLOMKY? Umíš něco vydělit třema? Jestli je na poslední tři otázky odpověd NE, pak navrhuji odložit létání do doby, než alespoň na dvě otázky budeš mít kladnou odpověd...

Žádný pilot nepočítá síny a cosíny ale kvalifikovaně odhaduje na základě nějakých hrubých pravidel "thumbs rules". A to pravidlo 1/3 je právě jedno z nich. Ostatní kolegy bych požádal o přesunutí jejich doučování z matematiky / geometrie do hydeparku, kam to významově patří...

Opět připomínám poměrně logický požadavek na nějaký naprosto primitivní IQ test pro registraci v tomto fóru. A nepřijde mi to tedy vůbec od věci! Možná bych se spokojil s jednoduchým testem z matematiky na dělení třemi...[/quote]

ČÍST jsme se učili, ZLOMKY jsme se učili a dělit třema taky umím.
#68958
[quote="Radizz"]Mrkni na toto:
http://www.aristoteles.cz/matematika/pr ... elniku.php

Co je přepona a dvě odvěsny, to už z matematiky určitě víš. Pro účely výpočtu bočního větru si stačí pamatovat, že:
sin x = protilehlá odvěsna/ přepona
cos y = přilehlá dověsna/ přepona

Co to sin a cos vlastně jsou, s tím bych si nelámal hlavu, na to ve škole dojde. ;)[/quote]
Dík