VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
By hladas94
#65605
Dobrý den,
zřejmě je to chyba někde na mé straně, za boha nemohu zapnout V/S hold v PIC 737-300. Právě jsem odlétl zkušební let bez nastaveného FMC, vše fungovalo, APP sestup v pohodě, jen po startu jsem musel na hladinu vylétnout ručně a pak ALT hold.

Nevíte o tom někdo něco?
Právě jdu číst manuál.

Díky

EDIT: Více systému nefungovalo, reinstall pomohl.
Uživatelský avatar
By Filipos
#65607
Máš na MCP správně nastavenou výšku, do které se stoupá?

FMC by to být nemělo, A/P funguje i bez něj normálně, samosebou krom módů LNAV/VNAV.
By hladas94
#65615
Jen jsem ho chtel po instalaci projet. Letel jsem \"okruh\" start na lkpr z 31, pristani 31 (zatacky pomoci HDG hold). Po startu jsem stoupal do 3000 chtel zapnout V/S a hle nefunguje. U ng pmdg mi to fungovalo, mozna nejsem dostatecne vzdelan se systemem v klasice.

Diky za vsechny pripadne rady.


(omluvte diakritiku, pisu z mobilu)
Uživatelský avatar
By ADIO man
#65623
Podle mě to je strašně malá vejška na zapnutí V/S, když AP se zapíná v 1500AGL, takže u Ruzyně cca 2700 ft. Podle mého názoru těch zbylejch 300ft. dostoupat ručně a v 3000ft teprv zapínat autopilota. Kdyžtak ať mě zkušenejší opravý jestli náhodou nekecám kraviny :)
By hladas94
#65626
Jasne, ja jen chtel vyzkouset vsechny funkce. Ale stejne mi nejde do hlavy, proc by vsechny ostatni funkce AP fungovaly a v/s hold nefungovalo.... az se vratim domu, zkusim let Lkpr Loww.
By Tommy
#65628
No z mých zkušeností je občas nutný tam rovnou klikat na VS Hold displej -/+ a pak se sama aktivuje.
Uživatelský avatar
By Filipos
#65640
[quote="hladas94"]Ale stejne mi nejde do hlavy, proc by vsechny ostatni funkce AP fungovaly a v/s hold nefungovalo.... [/quote]

Přešel veritkální mód A/P do režimu CWS nebo se na FMA (to na EADI, kde se ti zobrazují zaplé módy F/D či A/P) nic nezobrazilo? Pokud tam bylo CWS, pravděpodobně jsi moc blízko dostoupávané výšce, jak píše Michal. Pošli screen a vyřešímo to jedna dvě.

[quote="ADIO man"]Kdyžtak ať mě zkušenejší opraví jestli náhodou nekecám kraviny[/quote]

No nekecáš :) Pod 1500 AGL A/P nezapínat, V/S používat až nad redukční výškou (tj. 2700 ft na Ruzyni). Pozor, aby V/S fugnovalo, nemusí být samozřejmě zaplý A/P, je to stejně tak mód F/D.
Uživatelský avatar
By Filipos
#65693
Používá se. Ale v hustém provozu, na anglických letištích (typicky Heathrow - initial climb 6000, vyšší letovou hladinu dlouho nepovolí a pilot nechce, aby to moc házelo) nebo třeba při použití jiného NADP, je užití V/S hned po zredukování na stoupací výkon optimální.
Uživatelský avatar
By Filipos
#65697
Noise Abatement Departure Procedure, tzn. to co udává, jakou rychlostí po vzletu stoupat, do které výšky a tak.
Uživatelský avatar
By Pavel
#65813
Jako pozor, dle výpovědi jakéhosi pilota Sky Europe v nějakém článku, který ještě dohledám, stoupali s 737NG běžně (téměř zásadně) na V/S, protože aby se jim nepozvraceli kaštani vzadu (je to přemotorované stoupe to hbytě).