- 22 říj 2009, 00:35
#57354
[quote="ihrdlicka"]Neukamenujte mě, ale já v tom pořát plavu ![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
jak to chápu já tak (v základu a zjednodušeně):
V1 1. není závislé na TOW (tedy přímo - nepřímo samozřejmě ano)
2. je závislé na nadmořské výšce (tlaku), teplotě a vzletovému režimu motorů a délce dráhy (nepřímo)
VR a dále 1. je závislé na TOW, nastavení klapek a t.d.
V praxi u TUčka postupuji tak, že na základě TOW vyjde nějaká Vr. Na základě Vr dohledám příslušnou V1. Tam můžou v určitém případě (délka dráhy, teplota, nadmořská výška) vyjít dvě rozdílné rychlosti jak na Takeoff thrust, tak na Nominal thrust, nebo vyjde pouze jedna a nebo nevyjde žádná. To je stav, kdy se vykládají kufry, případně pasažéři společně s kufry.
Řídím logikou že je žádoucí (podle mého), aby V1 bylo co nejblíže Vr. Což v některých případech může být rychlost totožná.
Ještě přikládám tabulku podle které postupuji www.ivoftpivo.ic.cz/v1.pdf
A teď do mě....[/quote]
V1 je přímo závislá na TOW (jo je to tak) > když za jakýchkoliv podmínek ubereš tunu, V1 jde dolů.
V1 je nepřímo závislá na délce dráhy..... ALe je závislá právě na vykládání kufrů.
Pokusím se ještě jenou shrnout o co jde v tom magickém slovním spojení "Balanced Field Length" (BFL).
Takže BFL je naprosto virtuální, až abstraktní pojem, který naprosto teoreticky říká, že letadlo je v nějakém režimu (proto abstraktní) v nějakých podmínkách (proto abstraktní) s nějakou hmotností (proto abstraktní) schopno na dráze dlouhé xxx (proto abstraktní) metrů buď na V1 bezpečně zastavit v případě RTO 35 feetů před koncem runvaye, nebo vzlétnout (za určitých podmínek, např single eng > proto abstraktní) a letět ve výšce 35 feetů. Balanced field length ale nepřímo říká, že letadlo musí v bodě V1 dosáhnout určizou rychlost, aby bylo schopno se na zbytku dráhy za určitých podmínek bezpečně odlepit. Proto je to V1!!!! V1 znamená že před koncem runwaye budu ve vzduchu s daným počtem fungujících motorů. Jakmile je na runwayi (málo) vody, je to jinak, protože adhese. Jakmile je na runwayi hodně vody (standing water), je to jinak, protože podvozky mají větší valivý odpor. Těch faktorů je tam milion, já se jen snažil vysvětlit pojem V1 v abstraktím spojením s abstraktním BFL, což je základ.
Nakonec dám, že když posádka zjistí, že bude odlétat těsně na hranici BFL, radši 2 lidi vyloží, nebo se bude v okamžiku V1 hooodně snažit a udělá hodně dobrý briefing, protože to je o ústa. Žádný pilot dvou a více motorového letadle neodlítne, pokud nebude splňovat BFL nebo lépe.
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
jak to chápu já tak (v základu a zjednodušeně):
V1 1. není závislé na TOW (tedy přímo - nepřímo samozřejmě ano)
2. je závislé na nadmořské výšce (tlaku), teplotě a vzletovému režimu motorů a délce dráhy (nepřímo)
VR a dále 1. je závislé na TOW, nastavení klapek a t.d.
V praxi u TUčka postupuji tak, že na základě TOW vyjde nějaká Vr. Na základě Vr dohledám příslušnou V1. Tam můžou v určitém případě (délka dráhy, teplota, nadmořská výška) vyjít dvě rozdílné rychlosti jak na Takeoff thrust, tak na Nominal thrust, nebo vyjde pouze jedna a nebo nevyjde žádná. To je stav, kdy se vykládají kufry, případně pasažéři společně s kufry.
Řídím logikou že je žádoucí (podle mého), aby V1 bylo co nejblíže Vr. Což v některých případech může být rychlost totožná.
Ještě přikládám tabulku podle které postupuji www.ivoftpivo.ic.cz/v1.pdf
A teď do mě....[/quote]
V1 je přímo závislá na TOW (jo je to tak) > když za jakýchkoliv podmínek ubereš tunu, V1 jde dolů.
V1 je nepřímo závislá na délce dráhy..... ALe je závislá právě na vykládání kufrů.
Pokusím se ještě jenou shrnout o co jde v tom magickém slovním spojení "Balanced Field Length" (BFL).
Takže BFL je naprosto virtuální, až abstraktní pojem, který naprosto teoreticky říká, že letadlo je v nějakém režimu (proto abstraktní) v nějakých podmínkách (proto abstraktní) s nějakou hmotností (proto abstraktní) schopno na dráze dlouhé xxx (proto abstraktní) metrů buď na V1 bezpečně zastavit v případě RTO 35 feetů před koncem runvaye, nebo vzlétnout (za určitých podmínek, např single eng > proto abstraktní) a letět ve výšce 35 feetů. Balanced field length ale nepřímo říká, že letadlo musí v bodě V1 dosáhnout určizou rychlost, aby bylo schopno se na zbytku dráhy za určitých podmínek bezpečně odlepit. Proto je to V1!!!! V1 znamená že před koncem runwaye budu ve vzduchu s daným počtem fungujících motorů. Jakmile je na runwayi (málo) vody, je to jinak, protože adhese. Jakmile je na runwayi hodně vody (standing water), je to jinak, protože podvozky mají větší valivý odpor. Těch faktorů je tam milion, já se jen snažil vysvětlit pojem V1 v abstraktím spojením s abstraktním BFL, což je základ.
Nakonec dám, že když posádka zjistí, že bude odlétat těsně na hranici BFL, radši 2 lidi vyloží, nebo se bude v okamžiku V1 hooodně snažit a udělá hodně dobrý briefing, protože to je o ústa. Žádný pilot dvou a více motorového letadle neodlítne, pokud nebude splňovat BFL nebo lépe.
Takový lepší joystick: http://www.realsim.cz/