- 30 říj 2009, 14:17
#57857
Ahoj, lítám s B737-400 default FS9. Velmi často se mi stává, že po vzletu se mi od různé výšky zblázní airspeed, resp. spadne na 0. Umí si všichni představit co na to AP, který se okamžitě snaží znovu získat rychlost, klamán čidlem, že je nulová.
Umím se s tím vyrovnat při stoupání do dané letové hladiny, byť je to nepříjemné. Sleduji rychlost alespoň v machu a snažím se podle aktuální výšky nastavit ručně plyn na optimální hodnotu, abych se buď nezřítil nebo nepoškodil konstrukci.
Nezvladatelné jsou však momenty při klesání a přípravy na aprroach, kdy potřebuji nejdříve pod 10 000 ft zabrzdit na 250 knt a nemám žádné rozumné měřítko. (jedině orientačně Groundspeed ze ServInfo, nebo opět z přepočtu macha aktuální podle výšky). Nicméně spolehlivé uchycení na ILS je za těchto okolností obtížné a stačí malá nepozornost (zejména při chatu na UNI 122,8) a následuje katastrofa.
Ruční hlídání plynu a to vše okolo odvádí pozornost od dalších potřebných úkonů, takže například v důsledku toho i přes naprosto unikátní přiblížení za takto ztížených podmínek, jsem při svém posledním letu bohužel příliš pozdě zjistil, že v tom všem zmatku jsem zapomněl vytáhnout podvozek. Tato stupidní chyba byla pro mne poslední kapka a potupen volám o radu.
Takže jsou tu dva dotazy
1) Je tento stav běžný? Chápu, že indikovaná rychlost může být údajem klamným a záleží rovněž na podmínkách jako je směr a síla větru, ale úplný výpadek....
2) Pokud nastává taková situace, existuje lepší recept jak by se měl pilot zachovat. Kdybych měl tento problém v reálu, určitě bych si nechal od řídícího hlásit radarem zaznamenou rychlost (pak samozřejmě s tím, že to je groundspeed).
Umím se s tím vyrovnat při stoupání do dané letové hladiny, byť je to nepříjemné. Sleduji rychlost alespoň v machu a snažím se podle aktuální výšky nastavit ručně plyn na optimální hodnotu, abych se buď nezřítil nebo nepoškodil konstrukci.
Nezvladatelné jsou však momenty při klesání a přípravy na aprroach, kdy potřebuji nejdříve pod 10 000 ft zabrzdit na 250 knt a nemám žádné rozumné měřítko. (jedině orientačně Groundspeed ze ServInfo, nebo opět z přepočtu macha aktuální podle výšky). Nicméně spolehlivé uchycení na ILS je za těchto okolností obtížné a stačí malá nepozornost (zejména při chatu na UNI 122,8) a následuje katastrofa.
Ruční hlídání plynu a to vše okolo odvádí pozornost od dalších potřebných úkonů, takže například v důsledku toho i přes naprosto unikátní přiblížení za takto ztížených podmínek, jsem při svém posledním letu bohužel příliš pozdě zjistil, že v tom všem zmatku jsem zapomněl vytáhnout podvozek. Tato stupidní chyba byla pro mne poslední kapka a potupen volám o radu.
Takže jsou tu dva dotazy
1) Je tento stav běžný? Chápu, že indikovaná rychlost může být údajem klamným a záleží rovněž na podmínkách jako je směr a síla větru, ale úplný výpadek....
2) Pokud nastává taková situace, existuje lepší recept jak by se měl pilot zachovat. Kdybych měl tento problém v reálu, určitě bych si nechal od řídícího hlásit radarem zaznamenou rychlost (pak samozřejmě s tím, že to je groundspeed).
Dokonalost je znamenitá věc, ale má jednu vadu. Věští konec. (J.Werich)