VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
#16822
Ahoj, tak me napadlo, jaky je postup komunikace letadla pri krizeni drahy. Napr na LKPR:letadlo taxujici po F na holding point rwy 6 musi prekrizit drahu 13/31.Zajimalo by me jaky postup v komunikaci se v realu pouziva, protoze zde je podle meho nazoru nekolik slozitejsich situaci:letadlo taxujici po twy ma na radiu Ground pri krizeni ale musi asi naladit Vez, protoze ta ridi pohyb po RWYs.Pak se zase piloti musi preladit zpet na Ground-si myslim ja.Pride mi to takhle logicke, ale nevim jak to v realu je.Muzete mi nekdo objasnit tuto problematiku?Dekuji CSA248
#16823
aa, hele, nejsem si tak uplne jistej, ale nepouzivaj v realu nahodou to ze ma kontaktovat GND az za 13/31 .. myslim \" taxi via F, crossing rwy 31 approved, after crossing contact gnd 121,9 \" ... jestli sem se seknul tak me nekdo vopravte, ale sem si jistej ze minimalne 9* jsem to v realu zaslech ...
#16825
[quote="kopcimek"]ahoj, tak me napadlo, jaky je postup komunikace letadla pri krizeni drahy. Napr na LKPR:letadlo taxujici po F na holding point rwy 6 musi prekrizit drahu 13/31.Zajimalo by me jaky postup v komunikaci se v realu pouziva, protoze zde je podle meho nazoru nekolik slozitejsich situaci:letadlo taxujici po twy ma na radiu Ground pri krizeni ale musi asi naladit Vez, protoze ta ridi pohyb po RWYs.Pak se zase piloti musi preladit zpet na Ground-si myslim ja.Pride mi to takhle logicke, ale nevim jak to v realu je.Muzete mi nekdo objasnit tuto problematiku?Dekuji CSA248[/quote]
V případě,že letadlo pojíždí na RWY 06,GND předá letadlo před křížením 13/31,poté už zůstane u TWR.V opačném případě je to stejné.Letadlo,které uvolnilo RWY 24 přes D a dále,ladí GND až po vykřížení RWY 13/31 pokud ATC neřekne jinak.Pokud TWR přeladí letadlo na GND ještě daleko před h/p,je lepší zůstat na TWR do okamžiku,kdy letadlo vykříží RWY 13/31.
#16827
Je to především na domluvě TWR a GND.

Pokud TWR nemá široko daleko hlášen žádný provoz (v tomto případě na RWY 13/ 31), povolí GND \"křížení do odvolání\" => TWR se tedy letadla zbaví hned, jak mu uvolní RWY, a přehodí ho na GND; ten ví, že křížení dráhy 13/31 může dát.
Pokud se jedná o jedno opuštěné letadýlko (vzlétající/ přistávající) opět není potíž, aby se GND s TWR domluvili, kdo půjde kdy a kdo má kde počkat.
Je-li ale frmol nebo mění-li se například RWY in use (=> je v tom značný nepořádek), TWR povolení křížení stopne a předává/ přebírá letadla až za/ už před křížením.

Dle mého se to tak děje i v reálu - nejsem ale místní a také se rád něco dozvím ;)