VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
Uživatelský avatar
By Jindřich
#85249
Díky EZY154, v neděli tě budu s holdama šetřit. Ve čtvrtek jsme měli schůzku na nejvyšší IT úrovni a dovolím se tvrdit, že náš web bude lepší než vacc.ch, bude-li to možné (nevíme, jesli některé naše nápady povolí vateud/vatsim). I přesto díky. Ostatním sorry za OT.
Uživatelský avatar
By Pavel
#98826
Vyrostl nám nový addon A320, tentokrát od jakési neznámé firmy Black Box - jenže ono to tak neznámé nebude, když se mrkneme do katalogu tak je jasné že to je nástupnická organizace krachlého PSS. Takže pokud jejich A320 bude tak skvělá jako byla na svou dobu A320 od PSS (sakra co jsem se s tím nalítal!) tak se máme na co těšit.

http://www.blackboxsimulation.com/index ... busxtreme/

PB
Uživatelský avatar
By Lapak
#98830
Pěkné. Když jsme u toho Áčka, nedávno jsem našel záznam z aerosoftí konference, kde někdo z FS Labs (mimochodem zakladatel VATSIMu prej), představuje tu jejich A320. To si myslím, že bude taky pecka, viz. jejich Concorde. Docela mě zaujaly takový věci, že třeba ten jejich addon pro komunikaci mezi systémy bude používat reálnej standartizovanej protokol, co se opravdu v těch Áčkách používá. Nevím jestli to teda bude mít vliv na funkce v simu, ale asi si s tím fakt docela hrají :)
http://www.youtube.com/watch?v=2YYQ53On8Ao

Mimochodem na stejné konferenci pak ještě mluví CEO PMDG o jejich 777 a nové 747.
By Miquel
#99863
Ahoj. Nemáte někdo už přímo zkušenost s tímhle ačkem? http://www.blackboxsimulation.com/index ... busxtreme/ nebo nějaká lepší varianta? Já mam to od aerosoftu A320 a fakt mne tam štve, že nejde zadat z jaké rwy staruji a zadat cesty jako sid a star. Jen jdou body. Nebo jak to má třeba Wilco? Je na to lépe? Ať nekupuji zas něco zbytečně, když to bude stejné jak tohle.
Uživatelský avatar
By Pavel
#104452
Tak jsem v rychlosti testnul Airbus X Extended, který nám nedávno vyšel. Nevím jeslti někoho bude zajímat můj názor, ale asi:

1) autoflight víceméně funguje, základní režimy které to má umět to umí, a docela hezky to podle nich letí
1.1) nefunguje OPEN CLIMB! Totální demence, když zatáhnu za altitude rotary, tak by se měl aktivovat open climb/descent (to co boeing zná pod jménem LVL CHNG), ale tady se aktivuje klesání/sotupání v režimu V/S. Tedy to samé, jako když zatáhnu za V/S točítko
1.2) subjektivně mi přijde NAV (jakože LNAV) až dost agresivní... zmáčknu li ho, nemá problém letadlo plnou výchylkou křidélek přivést do náklonu, dost prudce... no, budiž.
1.3) nefunguje armování NAV, tedy když letím na HDG tak, že moje budoucí trajektorie protíná NAV trať, tak místo aby se NAV zaarmoval a pro protnutí tratě přešel do NAV capture a NAV track, tak zahne ihned na prnví bod tratí. Pravda, tohle neumělo ani Wilco, takže kdo nečetl FCOM a nemá natrénováno z traineru, tak ani neví, že to éro má umět. Priorita asi poslední, dá se bez toho žít.

2) MCDU - víceméně funguje, umí SID/STAR z databáze. MCDU se chová trošku jinak než u Wilca, ale to neřešme, i v reálu mají různé stroje různé verze firmware, takže pohoda
2.1) Neumí to REDUCTION/ACCLERATION altitude na stránce TAKE OFF PERF - vůbec do toho nejde psát. To umělo už staré Wilco. Takže pokud chceme pražský 2700/4200 postup zaletět dobře, tak musíme po passnutí 2700 stáhnout na CLMB, ale začít stoupat na V/S (jelikož OPEN CLIMB/LVL CHNG nejde), tak aby to drželo V2+15 až do 4200 a pak teprve připnout VNAV. Žádné jako v reálu/NGčku/wilcu zapnout LNAV/VNAV hned, a o zbytek se autoflight postará...
2.2) Neumí to ještě další věci jako vítr, apod - leč ve srovnání s wilcem to vyjde nastejno
2.3) pravé CDU je trvale použíto jako systémové, pro různé ground connection, sim setup apod, což se sice hodí, ale disabluje to letadlo z jakýhkoliv pokusů o multicrew/homecockpit, a navíc to na screenshotech vypadá divně (nejde přepnout do klasického FMS režimu)

3) Grafika docela pěkná, leč PMDG to není
3.1) Framerate u mě cca o 5 frejmů horší než NGX, což je škoda, vzhledem k tomu, že se jedná o PODSTATNĚ jednodušší addon. U mě se to lítat dá, mám okolo 20FPS, ale s nějakým slabíším strojem/hůře nastavenou FSkou, nevím nevím

4) Má to sharklety, jupí! :-)

5) Závěrem - je to stabilní, nepadá to, je to relativně FSX optimalizované, takže kdybych si vybíral mezi Wilco EVO a tímto, tak asi jdu sem, ačkoliv to nemá WX radar ani HUD, které Wilco má. Na druhou stranu, žijeme v roce 2012, a vzhledem k současným normám v simulaci bych čekal něco alespoň častečně schopného konkurovat PMDG, a podobným firmám. Airbusa tedy lítat aktivně nebudu, dokud nevyjde jiný addon, ale v případě, že bych něco s A320 nutně potřeboval zaletět, tak sáhnu po Aerosoftu, a né po Wilcu.

Dobrou noc!

PB
By dan542
#104453
Jojo, proto čekám na A320 od FSLabs, nic lepšího se nechystá a asi ani dlouho nebude.

Aerosoft se tím netají, že se nesnaží udělat něco jako letadla od PMDG, chce simulovat práci kapitána - proto není simulována pravá část cockpitu, proto nejsou simulované závady, proto tam nejsou tak propracované systémy, etc. Taky je ten jejich Airbus levnější...

Zato PMDG (a FSL) se snaží simulovat letadlo k dokonalosti, také tomu cena odpovídá. No, já si radši připlatím za pořádný model, s kterým budu létat často, než abych se s tím párkrát proletěl a pak stejně lítal 99% času NGXko. (holt když si člověk jako svůj první addon koupí NGXko, tak už pak nic jiného nechce :))

[quote="Mathijs Kok (Aerosoft)"]
We do not simulate the simulator we simulate the use of the aircraft. PMDG for example have a different idea and a different price. We feel it is better to sell what you use and not charge you for stuff that looks good in a feature list but that you will never use.
[/quote]
Uživatelský avatar
By Speedy985
#104456
Já právě čekal, jestli to někdo od nás otestuje a podělí se o názor. PB celkem jasně popsal + i - toho add onu a jsem za to rád, protože jsem si vážně pohrával s myšlenkou, že bych si, jako alternativu k dálkovému 763, pořídil právě tenhle airbus. To hodnocení mě příliš nepřesvědčilo o tom, že bych do toho měl dávat peníze. A pak asi u mě vyhrál názor ten, že na Airbus jako takový přecházet nebudu. Filozofie ovládání Boeingu je mi mnohem bližší - dáme pilotovi maximum informací a ten ať rozhodne, jak bude letoun ovládat. Takže asi jak píše Dan, když už bych měl do něčeho dát prachy, tak to bude NGčko od PMDG. A to i když je podstatně dražší než tenhle Airbus.
By Deivoos
#104462
Mno hoši jak Vám jedou addon letadla od Aerosoftu ?? Zkoušel jsem zatím jen tendle novej Airbus E ale nehorázně se mi to seká :/ Přitom NGX od PMDG mi jede v pohodě (oba testovány na LKPR)
Uživatelský avatar
By Lapak
#106190
Líbí se mi, jak FSL a PMDG jdou při té \"pre-release\" komunikaci na zákazníky jinak. Zatímco PMDG vypouští zprávy o tom, na co všechno se dá kliknout a co všechno je nasimulované, FSL vypouští zprávy o tom, jakým protokolem mezi sebou systémy komunikují a že mají nasimulované chování analogových komponent. Jsem zvědavej, který z těchto přístupů na zákazníky zafunguje líp. Moc to přeji samozřejmě oboum.
Uživatelský avatar
By Pavel
#106192
Já si jen říkám, jestli vůbec někdo z nás bude schopen ocenit že lavatory smoke detector (a stovky dalších) není jen proměnná zap/vyp, ale že je k němu nasimulováno elektrické vedení včetně konektorů...

PB
Uživatelský avatar
By Lapak
#106193
To je právě to. Kde si myslím, že se teprve taková úroveň detailů může projevit, tak bude simulace závad. Zvlášť pak jejich kombinace. Uvidíme, co za možnosti nám nakonec vývojáři nabídnou. Je fakt, že v tomto už i na NGX občas objevím jeho simulační limity.