- 20 pro 2012, 21:54
#104452
Tak jsem v rychlosti testnul Airbus X Extended, který nám nedávno vyšel. Nevím jeslti někoho bude zajímat můj názor, ale asi:
1) autoflight víceméně funguje, základní režimy které to má umět to umí, a docela hezky to podle nich letí
1.1) nefunguje OPEN CLIMB! Totální demence, když zatáhnu za altitude rotary, tak by se měl aktivovat open climb/descent (to co boeing zná pod jménem LVL CHNG), ale tady se aktivuje klesání/sotupání v režimu V/S. Tedy to samé, jako když zatáhnu za V/S točítko
1.2) subjektivně mi přijde NAV (jakože LNAV) až dost agresivní... zmáčknu li ho, nemá problém letadlo plnou výchylkou křidélek přivést do náklonu, dost prudce... no, budiž.
1.3) nefunguje armování NAV, tedy když letím na HDG tak, že moje budoucí trajektorie protíná NAV trať, tak místo aby se NAV zaarmoval a pro protnutí tratě přešel do NAV capture a NAV track, tak zahne ihned na prnví bod tratí. Pravda, tohle neumělo ani Wilco, takže kdo nečetl FCOM a nemá natrénováno z traineru, tak ani neví, že to éro má umět. Priorita asi poslední, dá se bez toho žít.
2) MCDU - víceméně funguje, umí SID/STAR z databáze. MCDU se chová trošku jinak než u Wilca, ale to neřešme, i v reálu mají různé stroje různé verze firmware, takže pohoda
2.1) Neumí to REDUCTION/ACCLERATION altitude na stránce TAKE OFF PERF - vůbec do toho nejde psát. To umělo už staré Wilco. Takže pokud chceme pražský 2700/4200 postup zaletět dobře, tak musíme po passnutí 2700 stáhnout na CLMB, ale začít stoupat na V/S (jelikož OPEN CLIMB/LVL CHNG nejde), tak aby to drželo V2+15 až do 4200 a pak teprve připnout VNAV. Žádné jako v reálu/NGčku/wilcu zapnout LNAV/VNAV hned, a o zbytek se autoflight postará...
2.2) Neumí to ještě další věci jako vítr, apod - leč ve srovnání s wilcem to vyjde nastejno
2.3) pravé CDU je trvale použíto jako systémové, pro různé ground connection, sim setup apod, což se sice hodí, ale disabluje to letadlo z jakýhkoliv pokusů o multicrew/homecockpit, a navíc to na screenshotech vypadá divně (nejde přepnout do klasického FMS režimu)
3) Grafika docela pěkná, leč PMDG to není
3.1) Framerate u mě cca o 5 frejmů horší než NGX, což je škoda, vzhledem k tomu, že se jedná o PODSTATNĚ jednodušší addon. U mě se to lítat dá, mám okolo 20FPS, ale s nějakým slabíším strojem/hůře nastavenou FSkou, nevím nevím
4) Má to sharklety, jupí! :-)
5) Závěrem - je to stabilní, nepadá to, je to relativně FSX optimalizované, takže kdybych si vybíral mezi Wilco EVO a tímto, tak asi jdu sem, ačkoliv to nemá WX radar ani HUD, které Wilco má. Na druhou stranu, žijeme v roce 2012, a vzhledem k současným normám v simulaci bych čekal něco alespoň častečně schopného konkurovat PMDG, a podobným firmám. Airbusa tedy lítat aktivně nebudu, dokud nevyjde jiný addon, ale v případě, že bych něco s A320 nutně potřeboval zaletět, tak sáhnu po Aerosoftu, a né po Wilcu.
Dobrou noc!
PB