Stránka 1 z 1

Truckeři ???

PříspěvekNapsal:10 kvě 2011, 19:53
od Michal Z.
Zdravim vás, aktuálně sem se dostal k práci kde jezdim s kamionem ...

Je mezi vámi někdo, kdo umí dobře couvat s návěsem ? Já jsem na návěsu druhý den a musim uznat je to docela peklo.
Prosil bych vás o rady jak dosáhnout toho abych nemusel na rampu najíždět 15x než se mi to povede.

Co si mam hlídat, podle čeho takřka poznam kdy co mam jak zlomit apod.
budu rád klidně i za návody ke stažení kde jsou ruzné nákresy ... hledam všude možně ale zatim bez úspěchu.

předem díky moc ! ;)

Truckeři ???

PříspěvekNapsal:10 kvě 2011, 22:06
od Filip

Truckeři ???

PříspěvekNapsal:10 kvě 2011, 22:14
od Filip
Abys neřekl:
1. http://www.practicalcaravan.com/advice/ ... rsing-tips

2.
\"Vytáčení přívěsu
Když majitel kempu pronese: \"Budete si muset zacouvat do svého sektoru\", objeví se na tvářích mnohých karavanistů nešťastný výraz. Manévrování je totiž tím, s čím lidé nejvíce zápolí. Při couvání je zapotřebí zapamatovat si zejména jednu věc, a sice, že záď karavanu se bude vytáčet přesně opačně než záď automobilu. Takže chcete-li karavan vytočit doleva, otáčejte volantem doprava, a naopak.

Couvání v přímém směru
Představte si, že jedete rovně po silnici a díváte se do zrcátek. Přesně takový obraz byste měli mít při couvání v přímém směru. Začněte tedy pomalu couvat a neustále kontrolujte zrcátka. Pokud v jednom z nich uvidíte \"více\" přívěsu, stočte volant (velmi pomalu!) k tomu zrcátku, ve kterém se odráží největší část karavanu - tím soupravu vyrovnáte a můžete pokračovat v couvání.

Couvání za roh
1/ Je snadnější couvat za roh po vaší pravé ruce, neboť takto vidíte karavan skrz okno řidiče. (V britských automobilech bývá volant na pravé straně, pozn. red.) Zaparkujte tak, aby vaše souprava stála rovně zhruba tři metry za vaším sektorem, tj. tak, abyste měli prostor manévrovat ze strany na stranu s vaším tažným vozidlem.
2/ Procedura začíná vytočením přívěsu doleva. Jakmile se dáte do pohybu, otočte volantem o jedno celé kolo doprava: při pomalé jízdě uvidíte, že se záď vašeho přívěsu začíná vytáčet doleva. Otočte volantem v krátkém sledu o dvě celá kola doleva - záď přívěsu se začne vytáčet doprava. Držte tento směr.
3/ Nechejte karavan, aby se pozvolna vytáčel. Volant nevyrovnávejte, dokud se nevyrovná karavan. Dívejte se, kam směřují pneumatiky přívěsu - pravděpodobně zjistíte, že je to užitečnější než sledovat jeho záď. Při sledování pohybu soupravy vše mírně dorovnávejte tak, jak je právě zapotřebí. Dbejte, abyste se stále pohybovali pomalu a plynule.
4/ Pokud karavan přestane odpovídat na dorovnávání, přičemž úhel mezi autem a přívěsem je ještě více či méně zalomený, vyjeďte a začněte znovu. Je to mnohem jednodušší než snažit se vylepšovat svou pozici. Alespoň tím nerozhodíte soupravu a neskončíte někde ve škarpě.\"

Truckeři ???

PříspěvekNapsal:11 kvě 2011, 07:58
od vascon
Já už mám něco s návěsem odježděno, tak ti pár rad můžu dát.

1. jak je psáno výše u \"couvání za roh\", tak nejlepší je couvat na rampu po levé ruce (nahoře je pravá, protože je to přeloženo z Británie...že...). Vidíš tak oknem na návěs (zrcátka zkreslují), ideální je si stáhnout okýnko a vystrčit hlavu ven (pokud neprší, nepadají kroupy a jiné zvěrstvo).

2. pokud máš na návěsu zvedací nápravu, bývá lepší si ji pustit dolů, návěs ti potom tolik netočí (je to jen malý rozdíl, ale u začátečníka je každá pomoc dobrá)

3. moc tu soupravu nelámat. Čím víc budeš \"lítat\" s tahačem ze strany na stranu, tím hůř se na tu rampu trefíš. Než stihneš otočit na druhou stranu, návěs už máš jinde. Tahač má velmi dobrý \"rejd\", takže víc zlomit to jde kdykoli. Narovnat už je to horší.

4. na rampu nemusíš couvat rychlostí blesku. Čím pomaleji tam můžeš najíždět, tím líp. Já třeba jezdít s Actrosem, co mám Powershift 2 a ten má speciální program na seřazování (čili pomalá jízda), kdy lépe pracuje se spojkou a plynem (příznivci ostatních značek, nechte si komentáře k tomu, která značka je lepší nebo horší, tohle vlákno o tom není). Obecně u všech aut, ať už je to poslední výkřik techniky nebo Liazka, platí při couvání dobrá práce se spojkou a plynem. Máš tak potom prostor k tomu \"lámání\". Opravdu bych ale \"vypichol\" (kdo občas sleduje pána Rytmusa v Superstar, tak ví, co jsem teď napsal) bod 3. Moc to nelámat. Nebo spíš nekroutit se jako žížala...

Bohužel z matematického hlediska to stylem \"otoč volantem jednou nebo dvakrát\" popsat nedokážu. To je věc konkrétní situace. Můžeš mít rampu, kde máš před ní plochu, na kterou by přistálo menší letadlo a můžeš mít rampu, kam by si ani některý řidič osobáku netroufnul couvat. Já třeba často nakládám na LOWW a tam je to otázka momentálního zaplnění volných ploch směsí maďarů, rumunů, bulharů, turků a často ukrajinců a rusů. Nevinně vypadají i vozy rakušanů, ve kterých ve skutečnosti bydlí někdo z výše uvedených národností. To se to pak couve na rampu...ale to už jsem odbočil od tématu.

A neboj se třeba požádat některého kolegu, aby ti ukázal. Nic to nestojí a každý by ti měl rád pomoci.

Truckeři ???

PříspěvekNapsal:15 kvě 2011, 11:57
od Michal Z.
Tak musim uznat že nato fakt asi žádný jednoduchý předmět jak s tim zacouvat Není :D je to o zvyku a vyzkoušet si to, autoškola vás to nenaučí a najít firmu která vám svěří kamion bez praxe je takřka nulová šance ... já to štěstí měl, bylo to víceméně protekční ale zdařilo se ... práce jako taková to neni špatná ale prachy tomu solidně Neodpovídaj ...

Truckeři ???

PříspěvekNapsal:15 kvě 2011, 13:39
od vascon
Máš pravdu. Ve všem. V autoškole tě to rozhodně nenaučí. Teprve teď začínají v autoškolách jezdit \"lepší\" auta. Já ji dělal na vyhrkané IFĚ s vlekem s ojem. Nikdo mě nenaučil ani připojovat návěs, natož s ním zacouvat. Navíc jak se používají nynější \"moderní\" systémy včetně nouzového brždění, to se taky nedá jen tak vyzkoušet. Nikdo ti nepůjčí naloženou soupravu na 40tun, aby sis to zkusil na okruhu nebo tak podobně (možná se dostanu do Německa na testovací jízdy nového Actrosu na okruhu Mercedesu, ale to je zatím jen předběžně domluvený a jak znám své štěstí, tak z toho zase nic nebude...)

A co se peněz týče, zlatá éra v této profesi, je díky jakési \"krizi\" pryč. Když si spočítám, kolik v tom strávím času a přepočtu si to na hodinovku (mám fix plat, nejsem placený od kilometru - naštěstí, protože toho měsíčně tolik nenajedu), tak se dostanu na 50,-/h. To koukáte, co? Spousta lidí si myslí, že řidiči vydělávají peněz...ale kolik toho musí měsíčně vrazit třeba do jídla (nemůžu si jen tak zastavit u nějakýho hypermarketu a nakoupit za \"levno\". Kolikrát jsem od pořádnýho obchodu x kilometrů a jinak než autem se tam nedostanu. Vzhledem k tomu, že mám GPS sledování, tak to vůbec nepřichází v úvahu...), to už nikdo nevidí. Další věc je ta, že většina firem dá základ a zbytek je na ruku, takže jestli se vůbec dožiju důchodu, tak budu brečet jak želva, kolik mi to spočítají. Jestli někdo řekne, že proti tomu mám něco dělat, tak ho pošlu do háje. U nás jsem rád, že vůbec nějakou práci mám...