Stránka 1 z 1

simulátor 747

PříspěvekNapsal:07 lis 2010, 18:01
od cobra15

simulátor 747

PříspěvekNapsal:07 lis 2010, 18:10
od Tommy
Jen ty novináři jsou blbý, neuměj napsat správně ani 747. :)

simulátor 747

PříspěvekNapsal:07 lis 2010, 18:32
od radbrad4
Když už se tu řeší ten cockpitbuilding - aktuálně se snažím vytvořit podvozkovou páku k B735. Prohledal jsem mycockpit a našel toto:

Obrázek

Nikde jsem se ale už nedočetl jaký k tomu použít materiál (míněno ten mechanizmus uvnitř), jaké jsou cca rozměry a jak pak \"signál\" z těch vypínačů převést na USB tak, aby to FSka nějak tak brala (v tom vidím největší problém).
Any ideas? :) Díky.

simulátor 747

PříspěvekNapsal:07 lis 2010, 18:51
od Pavel
Copak signál dovnitř, to nebude problém, ale co signál ven (ledky s polohou) a takové to zablokování vysunutí podvozku při vysoké IAS, to asi bez FSBUSu nepůjde.

simulátor 747

PříspěvekNapsal:07 lis 2010, 19:32
od radbrad4
Zablokování vysunutí podvozku při vysoké IAS je otázka addonu, ne? Jinak co ty \"vypínače\"? Nemáš nějaký konkrétní typ který by do toho sednul? Jak jsi to řešil (jestli jsi už řešil) na L410?
Díky moc.

simulátor 747

PříspěvekNapsal:07 lis 2010, 19:39
od rob
[quote="radbrad4"]Zablokování vysunutí podvozku při vysoké IAS je otázka addonu, ne? Jinak co ty "vypínače"? Nemáš nějaký konkrétní typ který by do toho sednul? Jak jsi to řešil (jestli jsi už řešil) na L410?
Díky moc.[/quote]
No to sice jo, ale podle mého skromného názoru Pavel myslel něco v tom smyslu, že když se ti FS podvozek zablokuje, aby se ti to zablokovalo i v tvé mašince ;-)

simulátor 747

PříspěvekNapsal:07 lis 2010, 19:44
od radbrad4
Na to prdim, moc složitý. Já budu rád že ta pružinka bude alespoň klást nějaký odpor. Obecně to chci co nejjednodušší, čím více takovejdle \"vychytávek\", tím víc problémů s tím bude (ať už při stavbě nebo provozu). Takhle jak to je se mi to zdá naprosto geniálně snadné.

simulátor 747

PříspěvekNapsal:07 lis 2010, 20:10
od Pavel
Já jsem to vyřešil u L-410 jinak, protože u ní se páka podvozku nevrací do neutrálu, ale je prostě buď nahoře, nebo dole. Tak jsem vzal starej velikánskej vypínač (tipoval bych to tak na hlavní vypínač Dukovan) a na něj přilepil (teda, přilepim, ještě to nemam dodělané) madlo s \"kolečkem\". Vypínač klade poměrně velikej odpor, hezky cvaká a dává dojem, že opravdu s něčím hýbeme. Na takovou tu vlastnost že se to musí nejdříve vytáhnout k sobě a pak teprve s tím jde cvakat jsem se vykašlal.

Jinak s využitím FSBUSu a třeba servodesky by to zajištění aby s tím nešlo manipulovat nebyl asi vůbec problém, stačilo by dát tam obyčejné servo (z Číny za cca 3 dolary, v Česku za cca 3 stovky) které by někam do mechanizmu strkalo závlačku. V FSBUSu pak několik málo řádků celkem jednoduchého C++ kódu (pokud IAS > jánevimkolik kt, pak servo v poloze 1, jinak servo v poloze 2).

PB

simulátor 747

PříspěvekNapsal:07 lis 2010, 20:39
od radbrad4
Říkal jsem si použít tenhle spínač (nebo nějaky na ten způsob..). Ale pořád mi není jasné jak signál z toho spínače dostat do USB a to nejlépe tak aby tomu FSka rozuměla.
Jinak to servo je velmi dobrej nápad, zkusím se na to podívat. Dík.

simulátor 747

PříspěvekNapsal:07 lis 2010, 20:41
od radarada
No dyt to tu psal: FSBUS :) http://www.fsbus.de

Rada

PS/EDIT: Viz postarsi vlakno, ve kterem se resi prave FSBUS (byt nazev tomu neodpovida): http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=522. Konstrukce je sice trochu narocnejsi, za to vsak vlmi univerzalni a zde je nekolik lidi, kterym to funguje.

simulátor 747

PříspěvekNapsal:13 lis 2010, 23:54
od DawidGreen
Tohle je super,ale raději mám svou představivost,než atrapu kokpitu určenou pro jeden typ letounu.Bohatě mi stačí berany a pedály od Saiteku :-)

simulátor 747

PříspěvekNapsal:14 lis 2010, 00:37
od radarada
Proc atrapu kokpitu jednoho letounu. Muzes si to postavit prece zcela univerzalne.
Ja to malo co jsem zbastlil mam sice pro B737 NG, ale ovladam tim i napr. BE58 (omezene samozrejme).
Takovy radiopanel muze byt zcela univerzalni... ale samozrejme, jak je libo... :)

Rada

simulátor 747

PříspěvekNapsal:14 lis 2010, 00:43
od amalka
Zase \"univerzální\" radiopanel poněkud ztrácí smysl, protože pak už je to to samé jako panel \"virtuální\". \"Generický\" kokpit také osobně moc nechápu.

Zato smysl kokpitu konkrétního letadla chápu velice dobře a rád bych něco takového měl. Klávesnice FSky ani \"generický\" kokpit vás nenaučí konkrétní pohyby konkrétních ovládacích prvků v letadle a není nic trapnějšího, než s tisíci nalétanými hodinami na FSce, nebýt ve skutečním letadle schopen ani zasunout podvozek nebo vysunout klapky. Protože u většiny ovládacích prvků je pro jejich přesunutí do jiné polohy obvykle potřeba udělat ještě něco dalšího, např. ovládací prvek povytáhnout, posunout do strany atp... Nehledě na to, že člověk pak ví kam sáhnout a ovládací prvky pozná i hmatem, což se například při nočních letech docela hodí.

simulátor 747

PříspěvekNapsal:14 lis 2010, 12:43
od Pavel
Tak jasně, mít homecockpit je fajn, ale takovej generickej rádiopanel není od věci... sice se tím asi moc nenaučiš, ale přiznejme si, baví tě v FSce klikat myškou na rádio a hledat kde zrovna má tenhle konkrétní addon clickspoty u odpovídače? Já teda dělám na té L410, ale naprosto chápu někoho, kdo by si postavil jen radiostack vedle monitoru.

simulátor 747

PříspěvekNapsal:14 lis 2010, 20:26
od Speedbird751
Hmmm.. jenže ono získání návyků např. pro noční lety v simulátoru 1:1 použiješ v případě, že s tím letadlem létáš v reálném světě.
Pokud je účelem ovládacích prvků tohle naše "hraní si", je úžasný JAKÝKOLIV knoflajs, který se podaří umístit mimo počítač. A jestli je kulatý či hranatý, najdete ho vlevo nebo vpravo a kroutí se s ním na druhou stranu než má, je úplně ale úplně nepodstatné. Takže stavte a bastlete. Má to smysl. ...a že nenajdete páku pro ovládání podvozku? No a co.. Až budete v situaci, že ji budete potřebovat najít, už to dávno budete umět poslepu.

[quote="amalka"]Zase "univerzální" radiopanel poněkud ztrácí smysl, protože pak už je to to samé jako panel "virtuální". "Generický" kokpit také osobně moc nechápu.

Zato smysl kokpitu konkrétního letadla chápu velice dobře a rád bych něco takového měl. Klávesnice FSky ani "generický" kokpit vás nenaučí konkrétní pohyby konkrétních ovládacích prvků v letadle a není nic trapnějšího, než s tisíci nalétanými hodinami na FSce, nebýt ve skutečním letadle schopen ani zasunout podvozek nebo vysunout klapky. Protože u většiny ovládacích prvků je pro jejich přesunutí do jiné polohy obvykle potřeba udělat ještě něco dalšího, např. ovládací prvek povytáhnout, posunout do strany atp... Nehledě na to, že člověk pak ví kam sáhnout a ovládací prvky pozná i hmatem, což se například při nočních letech docela hodí.[/quote]