VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Vše co nepatří jinam a přesto může ostatní zajímat.
#16481
tohle sice není video, ale dobré to je také:

Dispecer, mající preplnený letový prostor, navedl 727 na další okruh.
Pilot 727: Víš o tom, že každý okruh navíc nás stojí 2 tisíce dolaru?
Vež: Rozumím a žádám o 4 tisíce!


Vež: Halo, let 56, jestli mne slyšíte, zamávejte krídly...
Pilot: OK, veži, jestli mne slyšíte, zamávejte veží!


Vež San José - Pilot DC1, který to neubrzdil kvuli vysoké pristávací rychlosti:
\"American 751, na konci dráhy zatoc doprava, pokud to pujde. Pokud ne, najdi Exit smer \"Guadeloupe\" na dálnici 101 a u semaforu doprava, aby ses zase vrátil na letište...\"


Pilot: Veži, co delá vítr?
Vež: Vane (smích v pozadí)

Lufthansa (nemecky): Kontrolo, sdelte cas povolení startu.
Kontrola (anglicky): Když chceš odpoved, musíš mluvit anglicky!
Lufthansa (anglicky): Jsem Nemec v nemeckém letadle v Nemecku, proc bych mel mluvit anglicky?
Neznámý hlas s anglickým prízvukem: Protože jste prohráli tu zasranou válku!
(Odposlechnuto mechanikem z Pan Am 727 v Mnichove)


Pilot k veži: Prosím o sdelení casu, stací jen približne
Vež: Je úterý, prosím!


Vež: Byl jsi pri pristání trochu vlevo od stredové cáry ranveje...
Pilot: Vím, a muj druhý pilot trochu vpravo!


Neznámý dustojník letadlové lodi k pilotovi po jeho šestém nepovedeném pokusu o pristání na palube: Máš poslední pokus o pristání, pak na tebe kašlu, za deset minut tu koncí výdej obedu!


Pilot vrtulníku: Jsem na hladine 3000 stop
Druhý hlas na téže frekvenci: NÉÉ, to nemužeš, na té letové hladine jsme MY!
Chvíli ticho a pak pilot hlasite: Kreténe, vždyt jsi muj druhý pilot!


BOAC: \"Heathrow Centre, tady British Airways Speedbird let 723\"
Heathrow Centre: \"British Airways Speedbird let 723, tady Heathrow Centre, slyším!\"
BOAC: \"Heathrow Centre, British Airways Speedbird let 723 chce predat zprávu.\"
HC: \"British Airways Speedbird let 723, Heathrow Centre pripraven prijmout zprávu\"
BOAC: \"Heathrow Centre, British Airways Speedbird let 723, predávám zprávu: Mayday, Mayday, Mayday...\"


Dispecer: \"USA353, ohlas se na frekvencii 135,60, Cleveland Center.\"
Pauza
Dispecer: \"USA353, ohlas se na frekvencii 135,60, Cleveland Center.\"
Pauza
Dispecer: \"USA353, jsi jak moje žena, nikdy se neozveš.\"
Pilot: \"Veži, tu USA553, kdyby sis nepletl jméno svojí ženy, tak by se také ozvala!\"


Dispecer: \"Odkládáme start, viditelnost je nula!\"
Pilot: \"V metrech nebo stopách?\"


Vež: \"Airline XXX, vypadá to, že máte otevrené dvere zavazadlového prostoru!\"
Kapitán (po rychlém pohledu na kontrolky): \"Díky, veži, ale díváte se na naše dvere od APU!*\"
Vež: \"OK, Airline XXX, máte povolení ke startu!\"
Kapitán: \"Povolení ke startu, Airline XXX\"
Vež: (když letadlo roluje ke startu): \"Airline XXX, eee.... vypadá to, že tvoje APU trousí zavazadla!\"
*APU, (Auxiliary Power Unit - jednotka pomocného napájení) = pomocný motor dodávající na ploše elektrickou, popr. hydraulickou ci pneumatickou energii.


American 702: \"Veži, prepínáme na Odlety. Ješte poznámka: Když jsme se vznesli, videli jsme na konci dráhy jakési zvíre!\"
Vež: \"Continental 635, máte povolení ke startu, prejdete na Odlety na 124,7. Slyšeli jste, co hlásil American 702?\"
Continental 635: \"Continental 635, povolení ke startu zrušeno, slyšeli jsme American 702 a upozornili už naši catheringovou firmu!\" (=zásobuje letadla jídlem)


Odposlechnuto na frekvenci BNA (letište Nashville, Tennessee):
Clen posádky: \"Moment, udali jste nám hodnoty, jako bysme byli 15 stop pod zemí!\"
Vež: \"Tak vysunte periskop a koukejte plavat smer rampa!\"


Cessna 152: \"Moje letová hladina je tri tisíce sedmset (370 tisíc stop).\"
Dispecer: \"V takovém prípade se zkontaktuj s kosmickým centrem v Houstonu!\"
* Pozn. Z nepochopitelných duvodu pocítají po stovkách!


Dispecer: \"HPO, stoupej ctyri tisíce o šest tisíc a tam se drž.\"
Pilot: \"Stoupám na hladinu 100.\"
Dispecer: \"Jdi na hladinu 60 a tam zustan!\"
Pilot: \"No, ale ctyri plus šest je deset, ne?\"
Dispecer: \"Ty nesecítej, ty jenom stoupej!\"
* Pozn. Z nepochopitelných duvodu pocítají po stovkách!


První let raketoplánu Columbia - prelet nad Španelskem:
Columbia: \"Veži Saragossa, tady Columbia. Slyšíte mne?\"
Vež Saragossa: \"Slyším vás velmi výrazne. Jaké je vaše volací jméno?\"
Columbia: \"COLUMBIA\"
Vež Saragossa: \"A v jaké výšce jste?\"
Columbia: \"Jedna, nula, nula, nula, nula, nula, nula, nula...\"


Byl jeden výborný pilot, ale vyjadrování mu jaksi nešlo.
Jednou letadlu pristávajícímu pred ním praskla pneumatika a její kusy se rozletely po pristávací dráze, takže musel létat okolo a cekat, až ty zbytky uklidí a musel to nejak vysvetlit cestujícím.
Ucinil tak slovy: \"Dámy a pánové, obávám se, že budeme mít urcité zpoždení v príletu. Dole uzavreli letište až do doby, než se podarí odklidit to, co tam zbylo z letadla, které pristávalo pred námi!\"
#16693
Pro ty co nesledují fotky letadel na internetu, tak jsem si dovolil vybrat :
http://www.planes.cz/cs/photo/1001896/ pěkná fotka nad Prahou
http://www.planes.cz/cs/photo/1004689/ http://www.planes.cz/cs/photo/1004433/ China cargo přistává na neodklizené rwy 31..to by mě zajímalo proč???
http://www.planes.cz/cs/photo/1011843/ ATR přistává při vichřici
http://www.planes.cz/cs/photo/1011412/ můžete mi někdo pls vysvětlit co je to ta Kruegerova klapka ?
http://www.planes.cz/cs/photo/1011850/ hurá tak konečně už nepřekáži na 04/22 :)
http://www.planes.cz/cs/photo/1001618/ kdo na tom přistane :)
http://www.planes.cz/cs/photo/1002024/ jak vznikájí tyhle čáry za letadlem?