VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#13899
problém ještě bylo to, že až od této nehody se zavedl termín \"cleared to Take Off\" a \"Ready for Departure\" aby se jasně odlišilo povolení ke vzletu od letového povolení.

Jinak jak řekl dokument vina je jasná. Dílčí problémem byla klasika, která se už několikrát stala a měla tragické konce a to že nikdo z posádky neměl odvahu jít proti kapitánovi v tomhle případě již podruhé. Ještě jsem slyšel o případu kdy při finálním přiblížení F/O trval na tom, že jsou pod sestupovou hladinou, protože dle markeru mají nižší výšku než je publikovaná. Kapitán se na něj vysral že ho nemá co poučovat a letadlo za chvili skončilo na zemi. Výsledek vyšetřování pak byl, že se zaseklo na umělém horizontu ramínko GS a přístroj nevyhodil vlaječku. Bohužel se zaseklo neutrální výšce, takže kapitán si myslel, že je pořád přesně na sestupovém paprsku a nějaký F/O a ještě na prvním letu ho nebude poučovat :( nevím jistě myslím, že to byla Alitalia. Dnes už je to zase lepší v tom, že v moderních letadlech jsou PFD digitální duální a nemá se tedy co zaseknout.
#13901
V tomto pripade a i v ostatnich to neni pouze vina jednoho cloveka, ale cela rada souher a nahodnych souvislosti ze kterych nakonec vyjde \"katastrofa\".

Ohledne toho F/O vs. CPT jsem to slysel, respektive cetl take, co si pamatuji tak se jednalo o 757 a kapitan byl \"magor\" :)
#13903
No na celém dokumentu je alespoň jedna pasáž vtipná a to jak nemůžou najít taxiway. Jak typicky i pro některé momentu na Vatsimu. Celá posádka hledá kde je a palubní inženýr se hrabe v mapách a nikdo se nemůže najít :D s poznámkou kapitána \"jo tohle mám nejradši...\"
#13919
Když už jsme u těch katastrof... od 2.1.2007 poběží na ČT1 šestidílná dokumentární série Letecké katastrofy. Měly by zde být zrekonstruovány některé letecké nehody - v prvním díle: tragédie letu č. 111 společnosti Swissair, který 2. září 1998 večer odstartoval z Kennedyho mezinárodního letiště v New Yorku a jehož cílem byla Ženeva.
#13921
Jak v tom dokumentu bylo zmíněno o červených světlech,které svítí, pokud je na dráze provoz,aby letadlo nemohlo odsartovat, když nemá, tak se to používá na všech letištích? Buď se špatně dívám nebo to aspoň tady v Brně nemají. Jak jsou na tom ostatní letiště?