Stránka 1 z 3

Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:09 čer 2014, 14:22
od Macek
Je to skoro rok, co mne Bedřich Schindler jménem české organizace Vatsimu vítal na síti. V té době jsem neměl o \"pravém\" simulátorovém létání ani páru (i když první pokusy byly s Atari někdy kolem roku 1987), jen jsem věděl, že chci zprovoznit alespoň trochu reálný kokpit B737. Toto je téměř hotovo, nicméně pořád více mne začala přitahovat oblast reálného letectví - ne toho \"pasažérského\", toto si užívám ažaž od roku 2010, kdy jsem se popral s faktem, že prostě za letu se z letadla nevystupuje, i kdyby mi bylo jakkoli nepříjemně.
A tak mně trochu začala vrtat hlavou myšlenka zkusit dát dohromady ještě jeden simulátor - Cessnu 172, na kterou je dost dobrý addon A2A, celkem přiměřeně drahé a reálné hardwarové prvky od Saiteku (odpůrci Saiteku prominou, vím, že je to bakeliťárna), ale čuplíky fungují a hlavně tím odstraním nereálné ovládání myškou nebo klávesnicí.
Takže B737 šel mírně bokem a přednost stále více dostává C172 - start je jednodušší (B737 jen konfigurace hardwaru zabere nějakou čtvrthodinku), ovládání taky a já si začínám hrát s myšlenkou na reálnou Cessnu. Bááác. Já, který se do malého letadla nevlezu, nebo spíše vlezu, ale s artrózou v kyčli se vystupuje fakt blbě...............
Nicméně z červíčka se stává červ a začátkem roku volám do Let´s fly - školy na letišti Mošnov. Domluvíme schůzku, projdu si letadla (ve výcviku standartně C 150, ale to už je fakt sardinkárna :-)) a mezitím už dělám omezený průkaz radiotelefonisty a objednávám se na prohlídku u pana certifikovaného lékaře.
Březen lékař, mezitím šrotím teorii PPL(A) jako šílený. Naštěstí pro modeláře nepříliš neznámá teorie letu, spojení mám (podobné) z lodi, meteo a navigace jsou taky odpovídající lodnímu (mám kap. licenci na otevřené moře do 200 nm od pobřeží). No a spojení téměř denně na Vatsimu, zatím v češtině.
Asi před měsícem přijdu do školy a koordinátor výcviku mi říká \"Dneska je zkouška z ICAO angličtiny, bež to udělat\". Já??????? No tak jo, vysedím frontu, následuje zkouška jako řemen a odcházím s diplomem ICAO English proficiency level 5 . Bingo.
A když už jsem u těch zkoušek, nechám se hned přihlásit na ÚCL na teorii PPL (A) na konec května. Železo se má kout dokud je žhavé...
Je 27. května a po desáté odcházím z ÚCL s certifikátem o úspěšně ukončené teoretické zkoušky PPL(A). Jen ten titul se jim nepovedl, udělali ze mne doktora filozofie a já bez brýlí jsem to převzal a utíkal na bus...
A tak znovu do školy - příručka C172, normální a emergency procedury, praktická prohlídka letadla, checklisty atd. atd.
Přichází dnešek, počasí jako lusk, mně se třepou a potí ruce a jdeme na seznamovací let... Pan instruktor mi povolí pro tento let foťák a emoce (tímto na dálku děkuji:) ), převzetí letadla se všemi kontrolními procedurami, motorová zkouška a ž už je tady \"Mošnov věž dobrý den OK-BBC, žádáme o povolení seznamovacího letu bez letového plánu v CTR Mošnov, informace lima na palubě, QNH1021\". Povolení uděleno a já řídím letadloooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pojíždíme po L,F a B na vyčkávací místo dráhy 22 a já začínám srovnávat A2A a reál. Pojíždění v reálu super, A2A je koza, lítá mi po celé pojížděčce, tady ne, všechno jde v klidu a pomalu. Před vstupem na dráhu povinné úkony a motorová zkouška a letíme. JÁ LETÍM!! Opět srovnání reakcí simulátor/reál, na simu budu muset v nastavení hodně popracovat na reakcích výškovky (poradíte??) a užívání si dvacetiminutového letu, tam fotka mého baráku, práce, aquapark na Olešné a zpátky.
Nádhera.
Po přistání debriefing, přichází instruktorka Lenka a končí euforia a jde se na další, tentokrát už plně výcvikový let... Ale to až jindy..

Obr:
1 \"Moje\" C 172, tankování v Hranicích
2 Fryčovice
3 ta malá plocha mezi baráky je modelářské letiště, jen mi tam moc nechce růst tráva :)
4 Aquapark Olešná
5 Centrum Místku


PS kdyby mi byl někdo ochoten poradit jak dám popisek přímo k fotce, zahrnu jej díky obrovskými :)

Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:09 čer 2014, 14:36
od bulik4lg
hezký..:) gratuluju..:)
mimochodem.. fotka \"instruktorky Lenky\" by nebyla..? ;)

Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:09 čer 2014, 15:14
od Macek
Počkáš do středy ??? :)

Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:09 čer 2014, 15:31
od bulik4lg
Jestli bude v plavkách, tak počkám i do čtvrtka. :) :D

Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:09 čer 2014, 16:13
od Michal Z.
Když ubíráte na prádle, já bych klidně počkal i do pátku :P :D

Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:09 čer 2014, 16:20
od ASG29
Ad. A2A C172: máš poslední Accu-Sim Core update v.2.0? Po něm se Cessna dost zklidnila. A potom můžeš zkusit v aircraft.cfg změnit nastavení v flight tuning položku elevator_effectiveness, nižší hodnotou. Z hodnoty 2 třeba na 1.70. No a jinak si to chce pořádně pohrát s nastavením joye/beranů. Jo a taky používám FSForce, feedback force mám v FSX zakázané. Taky to hodně pomůže.

Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:09 čer 2014, 18:53
od Čondra
Ahoj, jako popis muze fungovat jmeno obrazku: XYZ.jpeg

Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:09 čer 2014, 20:02
od Luboš Kučera (LK 154)
[quote="Michal Z."]Když ubíráte na prádle, já bych klidně počkal i do pátku :P :D[/quote]

Zjevně nám tady na fóru chybí slintací smajlík, i když ten s tím vyplazeným jazykem vypadá taky alespoň malinko uchylně ... :)

Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:10 čer 2014, 07:06
od martintlolka
Gratuluju a otevřeně závidím. :-)

Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:10 čer 2014, 07:21
od Jindřich
Gratz! Je to super, že se (kdokoli) díky VATSIMu dostane k pilotování reálného letadla, jsem si jist, že nebudeš poslední. Jen musím osobně politovat, že se nemůžu proletět s real DC-9 :)

Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:10 čer 2014, 07:42
od Macek
Je spousta letadel, kterými se proletět nedá, a když už, tak většinou ne v první řadě u oken :( :( :(
Jinak ten Vatsim byl fakt nakopnutí k reálnému lítání z rychlosti \"želva\" na rychlost \"vyplašený zajíc\". A křižovatky \"od něčeho k něčemu úplně jinému\" jsou někdy zajímavé. Dostal jsem se k dvaceti letům vrcholového jachtingu přes větroně - kolega mi půjčil knihu nikoli o plachtění ve vzduchu (mnou požadovanou), ale o plachtění na vodě (mnou následně x krát čtenou) a o zábavu bylo na roky vystaráno :) :)

Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:11 čer 2014, 15:22
od Macek
Sorry kluci, plavky dneska nebyly.
Tak aspoň fotka instruktorčina jednovaječného dvojčete:):):)
Jo, a příště mám asi pana instruktora, je taky zájem ????? :) :) :) :)

Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:11 čer 2014, 15:24
od Araneus
Rozhodně ano. Taky v plavkách, prosím ;)

Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:11 čer 2014, 15:31
od bulik4lg
[quote="Macek"]Sorry kluci, plavky dneska nebyly.
Tak aspoň fotka instruktorčina jednovaječného dvojčete:):):)
Jo, a příště mám asi pana instruktora, je taky zájem ????? :) :) :) :)[/quote]

No nevim, přijde mi to jako "katalogová" fotka.. Ale jestli to není fake, tak se asi stěhuju do Ostravy..:D

Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:11 čer 2014, 17:41
od Macek
Klidně zůstaň v Praze :) :)

Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:17 čer 2014, 16:34
od Macek
Po dvou týdnech lítání jedna zkušenost.
Komunikace s řídícím v pohodě, žádné přeslechy, pokud poslouchám věžníkovy instrukce jiným letadlům začala sezóna takže i v Ostravě je nějaký ten provoz :) ) v angličtině i češtině. Žádné drmolení, polykání hlásek (u některých řídících na Vatsimu, zejména z německy mluvících zemí nevyfiltruji ani svou volačku), čistě, srozumitelně od prvního do posledního slova. Prostě lázně :) :) :)

Re:Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:14 srp 2014, 10:54
od Macek
Tak mně dneska vystoupila instruktorka z letadla. Měl jsem dvě možnosti  - následovat ji, nebo si to užít. Zvítězila naštěstí druhá varianta :) :)

Re:Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:14 srp 2014, 13:58
od Macek
Pan Machura děkuje  ;) ;) ;)
Protože ve škole nezůstaly žádné C172, musel jsem ještě absolvovat přeškolení na C150 (OK-LFA). Kdyby mně někdo před rokem řekl, že do něj dobrovolně vlezu, aby bych jej poslal k Chocholouškovi  ;). Dnes už vím, že díky mé konfekční postavě a artróze v levé kyčli není vůbec problém jak dovnitř, ale jak ven  :D . Ještě že mám za sebou zkušenost z Rychlých šípů s ježkem v kleci  8)
M.

Re:Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:14 srp 2014, 19:37
od ASG29
[quote="Martin Machura"]
Tak mně dneska vystoupila instruktorka z letadla. Měl jsem dvě možnosti  - následovat ji, nebo si to užít. Zvítězila naštěstí druhá varianta :) :)
[/quote]
A co třetí možnost? Následovat ji a užít si to...? ;) :D
CG

Re:Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:15 srp 2014, 08:40
od Macek
:) :) :) :) :) :) :) :) :)

Re:Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:15 srp 2014, 12:19
od Macek
Po přistání

Re:Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:08 zář 2014, 08:24
od Macek
Base leg a finále dráhy 22 LKMT

Re:Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:21 lis 2014, 07:26
od Macek
Tak se možná schyluje k přírůstku do domácnosti v následujícím týdnu  :) :). Předpokládaný provoz na LKMT.
Kdyby se "náhodou" někdo rval k tomu udělat livery pro FSX A2A C172, mohu dát i více fotek a detailů  ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Re:Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:21 lis 2014, 07:54
od Jakub Jiřička
zkus to na flightsim.cz , tam se k tomu občas někdo má...

Re:Od Vatsimu k reálu

PříspěvekNapsal:21 lis 2014, 08:38
od Macek
Dík, časem zkusím .
M.