Stránka 1 z 1
Letani na FAA licenci mimo USA
PříspěvekNapsal:20 led 2014, 20:10
od Čondra
Ahoj,
dostala se mi sance mit moznost si udelat v USA Airline Pilot Career Program. Problemem by ovsem mohlo byt, ze moje licence by byla postavena na FAA a samozrejme vydana FAA.
Neznate nekdo postup, kdybych pak chtel litat u evropskych/asijskych/arabskych aerolinek, jak to akceptuji? Slysel jsem nejakou nocni muru o prevodu licence, ktery trva treba 2 roky a jeste neni vubec nic jisteho. Nemate o tom nekdo informace/zkusenosi?
Typicka krivka do zacatku by asi byla USA -> TrablService/EasyJet, ci neco podobneho na narubani hodin.
Dekuji, Ondra Kurc
Letani na FAA licenci mimo USA
PříspěvekNapsal:20 led 2014, 22:14
od Datum13
Jak jsi se k tomuto dostal?
pokud vim tak i v US se da jiz v zacatku udelat JAA license ale jinak koukni zde
http://www.nfc.ie/content.aspx?id=71&subid=98&pageid=39
zalezi u koho a pres jakou leteckou spolecnost to delas jestli ti povoli udela JAA uz v zacatku;)
EDIT:jedine v cem byl problem pokud si dobre pamatuji tak si udelat JAA IR rating v USA coz nebylo mozne, mozna se to uz zmenilo
Letani na FAA licenci mimo USA
PříspěvekNapsal:27 led 2014, 19:33
od Čondra
Problem je, ze jsem v okoli nenasel leteckou skolu, ktera by vyucovala/byla licencovana na vyuku podle JAA. Takze pro me asi nejblizsi varianta je prevod, coz podle toho linku od tebe nevypada tak silene, i kdyz to bude stat par (desitek) tisic navic, ale porad usetrim.
Dostal jsem se k tomu shodou neskutecnych nahod.
Diky za radu
OK
Letani na FAA licenci mimo USA
PříspěvekNapsal:27 led 2014, 19:42
od Datum13
ono az tak jednoduche to neni na to aby jsi dostal JAR ATPL(frozen) musis ukoncit ground skolu coz je tusim 600-650 hodin pote udelat celych 14 zkousek ATPL a to neni az takova sranda(sam se to ucim), ale pokud uz by jsi mel FAA ATPL tak nepotrebujes 55hodin IR vycviku ale stahuje se ti to na pouhych 15hodin
a podle toho co jsem nasel na netu tak JAR ATPL muzes jenom ve schvalenem state, nejspise v europe, Holandsko/Anglie a dalsi ale JAR skola a vycvik je ZAKAZAN v USA

ale i tak by jsi neco usetril
Letani na FAA licenci mimo USA
PříspěvekNapsal:27 led 2014, 21:07
od Čondra
No, tak jak tak googlim, tak jsou doopravdy skoly, ktere jsou schvalene pro vycvik dle JAA, nektere skoly to o sobe sami tvrdi. Dokonce jedna skola je puvodem z Anglie a na vycvik IR + neco se prelitava do Anglie, nebo tak neco. Jeden pan pilot mi taky psal, ze jsou v USA skoly schvalene urady, cituji: \"Pokud jsi v USA, dobre je zacit letat I tam, ale dej si pozor s vyberem letecke skoly, ne vsechny jsou dobre a uznavane Evropskymi urady. \"..
Navic netvrdim, ze je jednoduche ziskat to, spis hledam pro me nejidealnejsi cestu, jak toho docilit.
OK
Letani na FAA licenci mimo USA
PříspěvekNapsal:27 led 2014, 22:15
od Datum13
jj presne tak ta Anglie je prave pro JAR ATPL ground a 14 zkousek, prej se to da stihnout v 6 mesicich ale Po-Pa ve skole

jinak pocitej 12 mesicu
Letani na FAA licenci mimo USA
PříspěvekNapsal:28 led 2014, 07:58
od CSA075
Ahoj Ondro,
Co se tyka prevodu na JAA papiry, tak je to tak, ze si musis zazadat prislusny urad ( treba v CR UCL ) na prevod papiru a z 99% je to tak, ze musis udelat nejvyssi dosazenou zkousku znova, tj. Pokud mas licenci CPL tak udelat normalni vycvik v nejake letecke skole v CR a pak zaletet i zkousku z examinatorem. Je v tom samozrejme i udelani teoretickych zkousek na UCL. Je to z toho duvodu, ze FAA ma jina pravidla a predpisy nez JAA. Dva roky to netrva, ale je to zavisle na financich, pokud ty a tve sikovnosti zvladnout teoreticke zkousky na urade. To same je obracene, pokud se pilot z JAA papiry jde validovat FAA papiry, tak od MEP licence vyse jdes na normalni zkousky na urad a pak musis letat i ve skole vycvik a zkousku s examinatorem.
Tot asi ve zkratce.
Letani na FAA licenci mimo USA
PříspěvekNapsal:28 led 2014, 18:15
od Čondra
Jo az takhle. Konecne jsem cele pochopil.
Dekuji moc za informace. Nakonec uz to resim s jednou leteckou skolou v CR, tak snad

.
Letani na FAA licenci mimo USA
PříspěvekNapsal:28 led 2014, 18:38
od CSA075
[quote="Čondra87"]Jo az takhle. Konecne jsem cele pochopil.
Dekuji moc za informace. Nakonec uz to resim s jednou leteckou skolou v CR, tak snad

.[/quote]
Jinak co je urcite vyhodne, udelat si v CR papiry PPL, pak odjet do USA a nechat si je potvrdit, ( jedna se o pohovor na FAA urade, zadne zkousky a pak dostane clovek provizorni papiry a muze letat. toto zabere cca mesic. Ma to jen maly hacek, FAA to posle do CR na UCL, nicmene i kdyz UCL ma kopie prukazu, chce videt zadatele osobne, alespon u mne to ta kbylo, ale pak to jiz bezi strasne rychle. no a pak jiz naletavat vesele hodiny v USA, neb clovek strasne usetri.
Letani na FAA licenci mimo USA
PříspěvekNapsal:28 led 2014, 18:50
od Čondra
No, problem je, ze ja bych mezi navratem z USA domu a cestou zpatky mohl byt doma max. mesic a pul za coz PPL nestihnu.. To je skoda...