VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#98903
Zdravím, po mém včerejším letu, který mimochodem kolega BS krásně zdokumentoval zde, mám jednu otázku.
To že se tablo zapíná před vzletem a při přistání ví každý, ale proč nám ho piloti nechali zaplý až do doby, než jsme dostoupali do FL380?
Při přistání to bylo podobné v tom směru, že se rozsvítilo tablo a asi 1min na to jsme začali klesat tak cca 1500ft/m. Toto bylo i při letu tam, a tak se chci zeptat pověřených, proč se to nerozsvěcí při FL100 (byl CAVOK)
Díky
By Jakub Ninger
#98904
To je normální postup. Někdy se palubní personál domluví s piloty na dřívějším zhasnutí tabla z důvodu zahájení servisu nebo jeho přípravy (zejména na kratších linkách nebo na linkách náročnějších na servis pro cestující (například Turkish airlines Praha - Istanbul, tam vypínají trasparenty ve FL100) - kompletní podávání teplého jídla s nápoji a kávou/čajem včetně úklidu trvá tak hodinu, hodinu a čtvrt), někdy piloti pustí z tohoto důvodu ze sedadel jen palubní personál a cestující nechají z bezpečnostních důvodů až do hladiny sedět (přece jenom je letadlo stále hodně natažené). Záleží na provozních postupech dané příručkou společnosti.
Podobně při klesání. Před zahájením klesání se rozsvítí transparenty, protože je potřeba kabinu připravit na přiblížení - není žádoucí aby cestující pochodovali uličkou na toalety a podobně. Probíhá úklid a kontrola kabiny. Opět záleží na příručce společnosti. Ve FL100 piloti hlásí \"Cabin crew, 10 minutes to landing\" (Travel Service) nebo Service check (ČSA). V lepším (ideálním) případě je tou dobou kontrola kabiny a zajištění vybavení v galley už hotová a všichni sedí připoutaní na svých místech nebo se urychleně provede. Není čas nahánět 10 minut před přistáním všech 189 lidí ze záchodu a uličky do sedadel a kontrolovat, zda jsou připoutaní, mají zajištěná sedadla a tak dále.
Zajímavostí jsou v tomto ohledu například lety do/z Izraele, kde kvůli zvláštním bezpečnostním opatřením musí svítit transparenty připoutejte se po celou dobu letu v jejich vzdušném prostoru, takže se na nějaké klesání/stoupání nehraje (respektive hraje až ve druhé řadě)...

PS: Ten odkaz ti nefunguje.