Stránka 1 z 1

Pád WTC 2001/09/11

PříspěvekNapsal:30 led 2012, 21:58
od pavelkoudy
Dobrý večer pánové i dámy (pokud jsou mezi námi některé). Při dlouhých chvílích o přestávkách jsem ve škole jsme se spolužáky dostali k létání a tím následně k pádu WTC, což je moje hlavní otázka a doufám že mi s ní pomůžete a možná se rozvede i diskuze. Samozřejmě jako newbie nemůžu moc věcí s určitostí potvrdit. Hlavní dilema co při naší konferenci vyvstalo je, jak je možný že se trefí \"piloti\" údajně jenom s průkazem na malá sportovní letadla do budovy která je cca stejně široká jako velká rwy a přesně v patře aby to spadlo s velkým boeingem? Diskuze tady už byla asi rok stará, ale byly to zase ty všechny možný teorie. Jde mi o technickou stránku věci, protože vím jak se těžký se trefit v začátcích na letiště ještě s přístrojema. Nevím, ale na WTC asi nebyli VOR majáky. Letět VFR v takové výšce je docela obtížné si myslím a i s 767 skoro nereálné. V rychlosti 950 a 790 km/h mi to přijde jako umění pilota se stovkama hodin létání přesně s tím strojem. Cesna (malé letadlo) vs. 767 si myslím že se rovná jako kolo vs. Tatra 815. Díky za odpovědi a prosím pouze technickou diskuzi, která se dá potvrdit zkušenostmi a je \"běžně\" známá. Konspirační teorie už tu byly.

P.S.:Moderátorům se omlouvám pokud jsem založil téma ve špatné sekci.

Pád WTC 2001/09/11

PříspěvekNapsal:30 led 2012, 23:31
od Lapak
Podle mě je i tenhle argument, že s velkým letadlem se takhle trefit je nemožný, dvousečnej. Pokud pilot co lítá s malýma cessnama dostane z ničeho-nic do ruky 767, tak samozřejmě netrefí nikam. Ale s trochou tréningu (a tato komunita budiž příkladem, že nejsou potřeba ani dlouhý roky tréningu) je to podle mě technicky proveditelný. Zvlášť když trénuješ přesně konkrétní případ, kde tě pak v tom vzduchu už ani nemá moc co překvapit... Koneckonců 767 je sice možná těžká na ovládání při zemi na ruku, ale na druhou stranu když do počítače nasypeš cílový souřadnice, tak ti to i autopilot trefí s pár metrovou přesností a ještě ti k tomu spočítá vertikální profil...

[Když to po sobě čtu tak bych nerad, aby někdo nabyl dojmu mé neúcty k tomu co se stalo... Chtěl jsi technickou diskusi :) ]

Pád WTC 2001/09/11

PříspěvekNapsal:31 led 2012, 07:15
od Pavel Muroň
Samozřejmě za VFR a na ruku a na oko. Pokud vidím cíl 10km (and more - takové bylo počasí 11.9.), tak to není problém. Ani rychlosti nejsou takové jak píšeš. V této výšce bych to odhadl do 500km/h max. Je to jako na nějaké airshow, stačí pohledat na youtube, jsou tam krásné příklady manévrování airlinerů; pravda, sice prázdných, ale Atta se zase nesnažil předvést veletoče, stačilo prostě trefit barák. Když se přistává vizual, tedy na ruku, bez jakéhokoliv přístrojového vedení, tak se přeci na dráhu taky trefíš, ne?
Mimochodem, teroristi prý používali k výcviku i MS Flight sim.

Pád WTC 2001/09/11

PříspěvekNapsal:31 led 2012, 16:08
od Stanislav Pour
nooo prosím....
jestli nás VELKÝ BRATR SLEDUJE tak jsem zvědavej kdy zazvoní někdo z rozvědky :D
Ale je fakt, že si to dokážu dost dobře představit, znalost VFR a malého letadla ve spojení se simulátorem ---> trefit se dá ledas co :)

Pád WTC 2001/09/11

PříspěvekNapsal:31 led 2012, 16:14
od Tommy
767 je těžký, ale citlivý, jako každej Boeing, každý éro na větší rychlosti...řízení je opravdu citlivé...dá se trefit vše, pokud si to natrénuješ...klidně i na FS...ale jako možná to Atta ani netrénoval....dyt to byla možná jenom řízená střela :D