Stránka 1 z 1

kyslík

PříspěvekNapsal:14 čer 2011, 18:49
od wolfv
Ahoj,
nevíte kde berou kyslík pro cestující v dálkovém 7-hodinovém letu v letadle letící 11 km vysoko?
Díky

kyslík

PříspěvekNapsal:14 čer 2011, 18:53
od skytavel
Pokud vim tak z venku... nejak to jeste jde pres motory a pak do klimatizace... Presneji zodpovi zkusenejsi :p

kyslík

PříspěvekNapsal:14 čer 2011, 19:03
od SenorAmigo
Složení vzduchu je pořád stejné v celé troposféře :). 78% Dusík, 21% kyslík a zbytek ostatní plyny. Pro nás je problém ten nízký tlak nahoře...a proto máme přetlakovanou kabinu.

kyslík

PříspěvekNapsal:14 čer 2011, 19:32
od Pavel
Přesně tak, vzduch se bere venkovní. Vzhledem k tomu, že by bylo náročné poskytovat do kabiny stále 100% \"nového\" vzduchu (navíc upraveného na teplotu pro cestující), bere se jen nějaké procento nového vzduchu, které se přes motory přivádí do vysokotlakého vedení, odkud je prohnán přes klímu (air condition pack) do mixing unit, kde se míchá se vzduchem, který již z kabiny odešel (přes recirculation fan)... no a aby se letadlo stále nenafukovalo, tak se část vzduchu zase z mixing unit vypustí ven.

Tady je schéma zapojení vzduchotechniky (vysokotlaká část)... tj nad Packama by byla nízkotlaká mixing unit, kam přichází vzduch z: Packů, kabiny (recirc. fan), emergency ram air (ventilace venkovním vzduchem, např. při požáru na zemi) a lze tam připojit i externí nízkotlakou klimatizaci (neplést s Ground suply na obrázku, to je vysokotlak, tedy například ke spouštění motorů bez běžícího APU).

Obrázek

PB

Obrázek je z dokumentace k A320, ale je to u většiny moderních letadel rámcově podobné

kyslík

PříspěvekNapsal:14 čer 2011, 21:49
od skytavel
Ano, vzdyt rikam zkusenejsi :p