- 01 dub 2011, 10:55
#80665
Kdyby se chtěl někdo z Vatsimáků zúčastnit, třeba jen teoretické části nebo si i zalétat...:
1.
ZÁKLADNÍ KURZ LÉTÁNÍ NA REKREAČNÍCH NAVIGAČNÍCH SOUTĚŽÍCH
1.1.
Termín kurzu
1. kurz: 9/4/2011 na letišti Benešov od 10:00
2. kurz: 13/8/2011 na letišti Benešov od 10:00
kurzy jsou na sobě nezávislé, nejedná se o pokračování, pouze je jeden kurz uspořádaný před letovou sezonou a druhý těsně před Pohárem F-AIR 2011
info k dispozici na: www.aerobaze.cz/pohar
1.2.
Program a organizace kurzu
kurz pro zájemce o navigační soutěže
jednodenní kurz pro menší skupinu posádek (samotný pilot nebo pilot+navigátor) – cca pro max. 20 posádek (z důvodu zajištění dostatečně individuálního přístupu)
účast možná s vlastním letadlem nebo na letadle letecké školy, účast možná také pouze na teoretické části kurzu (bez letadla a bez létání)
1.2.1.
časový harmonogram
dopoledne (cca 10-13) teoretická část
oběd (v rámci prostřídání posádek)
odpoledne (cca 13-SS) praktická část – létání (možnost střídání více posádek na jednom letadle)
1.2.2.
personální obsazení, místo konání
školitel: Patrik Sainer
výpočty a vyhodnocení letů, loggery: Petr Vestfál
trénink přesného přistání – obsazení decku: účastníci kurzu, kteří zrovna nebudou létat budou vyhodnocovat deck
zajištění letadel pro praktickou část: vlastní letadla a letadla letecké školy
místo konání – učebna letecké školy F-Air (pro cca 20-30 osob – nebo dle počtu přihlášených)
1.3.
Program teoretické části (10:00 – 13:00 učebna F-Air)
organizace navigační soutěže - jak soutěž probíhá, kde se přihlásit, co s sebou
co by měla znát a umět posádka – jak se na soutěž připravit, pomůcky
jak by mělo vypadat letadlo připravené na navigační soutěž
organizace soutěžního dne – etapy, kdy a kde být abych nic nepromeškal
záznamové zařízení - loggery
v čem se soutěží – úkoly soutěžního letu a jak to zvládnout co nejlépe i bez větších zkušeností
navigace podle mapy v měřítku 1:200 000 – hlavně rozdíly oproti navigaci podle mapy v měřítku 1:500 000
let po přímé trati, kruhovém úseku a sledování nepřímé linie v mapě
vyhledávání fotografií a znaků – aneb když přesně vím kde vede trať je hledání fotek hračka
dodržení rychlosti letu – přílet na čas na časovou branku/otočný bod
přistání do decku – jak se trefit a nerozbít letadlo
zpracování záznamu o letu – nalezených fotografií a znaků
rozdělení činnosti mezi pilota a navigátora
bezpečnost letu na soutěži – na co si dát pozor, nepřeceňovat se obzvláště ve zhoršeném počasí
diskuze, dotazy
briefing pro praktickou část
1.4.
Program praktické části (cca od 13:00 – dle počtu zájemců/max. SS)
krátká navigační trať okolo letiště cca na 30 minut letu
důraz bude kladen především na trénink navigace podle mapy 1:200 000, přesný přílet na otočný bod a do časové branky
trať praktické části se bude skládat z více kratších úseků – pro trénink průletu časovou brankou
let bude probíhat s loggerem a posádka dostane po letu přesné vyhodnocení svého letu
po krátkém navigačním letu bude individuální trénink přesného přistání do decku (klidně až do SS – skupiny po 4 letadlech na okruhu)
v případě zájmu možnost opakovaného obletu krátké navigační trati po prohlédnutí záznamu z loggeru prvního obletu (možno až do SS)
praktická část samozřejmě není pro účastníky povinná – je možná účast pouze na teoretické části (například pokud účastník nemá k dispozici letadlo nebo si jej nechce půjčovat)
1.5.
Program poletového rozboru (po praktické části - učebna F-Air)
po létání poletový rozbor záznamů z loggerů všech posádek, rozbor nově nabytých zkušeností
diskuze, dotazy
1.6.
Kurzovné
kurzovné činí 500,- Kč za osobu a obsahuje účast na teoretické části kurzu, podklady pro praktickou část a vyhodnocení praktické části kurzu včetně zapůjčení loggeru a využití přistávacího decku, studijní materiály
od účastníků kurzu bude vyžadována pomoc při vyhodnocení přistání do přistávacího decku (v rámci střídání při tréninku přistání – právě neletící budou vyhodnocovat ty co zrovna letí)
kurzovné NEOBSAHUJE: zapůjčení letadla, pohonné hmoty, přistávací poplatky LKBE, oběd
nezapomeňte si přinést: pilotní doklady (piloti), navigační pomůcky (navigační trojúhelník, tužku, stopky)
1.7.
Přihlášky
závazné přihlášky prosím zasílejte nejpozději do 7/4/2011 na e-mail nebo telefonicky F-Air nebo Patrik Sainer (viz kontakty níže)
přihlášení se na místě bude možné pouze ve výjimečných případech a při dostatečném počtu volných míst
dotazy, náměty či připomínky: Patrik Sainer
kontakty:
F AIR, Letiště Benešov, 257 51 Bystřice u Benešova, tel.+fax: 317 793 820, e-mail: f-air(zavináč)f-air(tečka)cz
Patrik Sainer, tel: 602 420 260, fax: 222 720 961, e-mail: patrik(zavináč)sainer(tečka)eu
1.
ZÁKLADNÍ KURZ LÉTÁNÍ NA REKREAČNÍCH NAVIGAČNÍCH SOUTĚŽÍCH
1.1.
Termín kurzu
1. kurz: 9/4/2011 na letišti Benešov od 10:00
2. kurz: 13/8/2011 na letišti Benešov od 10:00
kurzy jsou na sobě nezávislé, nejedná se o pokračování, pouze je jeden kurz uspořádaný před letovou sezonou a druhý těsně před Pohárem F-AIR 2011
info k dispozici na: www.aerobaze.cz/pohar
1.2.
Program a organizace kurzu
kurz pro zájemce o navigační soutěže
jednodenní kurz pro menší skupinu posádek (samotný pilot nebo pilot+navigátor) – cca pro max. 20 posádek (z důvodu zajištění dostatečně individuálního přístupu)
účast možná s vlastním letadlem nebo na letadle letecké školy, účast možná také pouze na teoretické části kurzu (bez letadla a bez létání)
1.2.1.
časový harmonogram
dopoledne (cca 10-13) teoretická část
oběd (v rámci prostřídání posádek)
odpoledne (cca 13-SS) praktická část – létání (možnost střídání více posádek na jednom letadle)
1.2.2.
personální obsazení, místo konání
školitel: Patrik Sainer
výpočty a vyhodnocení letů, loggery: Petr Vestfál
trénink přesného přistání – obsazení decku: účastníci kurzu, kteří zrovna nebudou létat budou vyhodnocovat deck
zajištění letadel pro praktickou část: vlastní letadla a letadla letecké školy
místo konání – učebna letecké školy F-Air (pro cca 20-30 osob – nebo dle počtu přihlášených)
1.3.
Program teoretické části (10:00 – 13:00 učebna F-Air)
organizace navigační soutěže - jak soutěž probíhá, kde se přihlásit, co s sebou
co by měla znát a umět posádka – jak se na soutěž připravit, pomůcky
jak by mělo vypadat letadlo připravené na navigační soutěž
organizace soutěžního dne – etapy, kdy a kde být abych nic nepromeškal
záznamové zařízení - loggery
v čem se soutěží – úkoly soutěžního letu a jak to zvládnout co nejlépe i bez větších zkušeností
navigace podle mapy v měřítku 1:200 000 – hlavně rozdíly oproti navigaci podle mapy v měřítku 1:500 000
let po přímé trati, kruhovém úseku a sledování nepřímé linie v mapě
vyhledávání fotografií a znaků – aneb když přesně vím kde vede trať je hledání fotek hračka
dodržení rychlosti letu – přílet na čas na časovou branku/otočný bod
přistání do decku – jak se trefit a nerozbít letadlo
zpracování záznamu o letu – nalezených fotografií a znaků
rozdělení činnosti mezi pilota a navigátora
bezpečnost letu na soutěži – na co si dát pozor, nepřeceňovat se obzvláště ve zhoršeném počasí
diskuze, dotazy
briefing pro praktickou část
1.4.
Program praktické části (cca od 13:00 – dle počtu zájemců/max. SS)
krátká navigační trať okolo letiště cca na 30 minut letu
důraz bude kladen především na trénink navigace podle mapy 1:200 000, přesný přílet na otočný bod a do časové branky
trať praktické části se bude skládat z více kratších úseků – pro trénink průletu časovou brankou
let bude probíhat s loggerem a posádka dostane po letu přesné vyhodnocení svého letu
po krátkém navigačním letu bude individuální trénink přesného přistání do decku (klidně až do SS – skupiny po 4 letadlech na okruhu)
v případě zájmu možnost opakovaného obletu krátké navigační trati po prohlédnutí záznamu z loggeru prvního obletu (možno až do SS)
praktická část samozřejmě není pro účastníky povinná – je možná účast pouze na teoretické části (například pokud účastník nemá k dispozici letadlo nebo si jej nechce půjčovat)
1.5.
Program poletového rozboru (po praktické části - učebna F-Air)
po létání poletový rozbor záznamů z loggerů všech posádek, rozbor nově nabytých zkušeností
diskuze, dotazy
1.6.
Kurzovné
kurzovné činí 500,- Kč za osobu a obsahuje účast na teoretické části kurzu, podklady pro praktickou část a vyhodnocení praktické části kurzu včetně zapůjčení loggeru a využití přistávacího decku, studijní materiály
od účastníků kurzu bude vyžadována pomoc při vyhodnocení přistání do přistávacího decku (v rámci střídání při tréninku přistání – právě neletící budou vyhodnocovat ty co zrovna letí)
kurzovné NEOBSAHUJE: zapůjčení letadla, pohonné hmoty, přistávací poplatky LKBE, oběd
nezapomeňte si přinést: pilotní doklady (piloti), navigační pomůcky (navigační trojúhelník, tužku, stopky)
1.7.
Přihlášky
závazné přihlášky prosím zasílejte nejpozději do 7/4/2011 na e-mail nebo telefonicky F-Air nebo Patrik Sainer (viz kontakty níže)
přihlášení se na místě bude možné pouze ve výjimečných případech a při dostatečném počtu volných míst
dotazy, náměty či připomínky: Patrik Sainer
kontakty:
F AIR, Letiště Benešov, 257 51 Bystřice u Benešova, tel.+fax: 317 793 820, e-mail: f-air(zavináč)f-air(tečka)cz
Patrik Sainer, tel: 602 420 260, fax: 222 720 961, e-mail: patrik(zavináč)sainer(tečka)eu