Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
Uživatelský avatar
By Čondra
#77689
Ahoj, kluci..

Ve škole nám říkali, že na dopravní piloty, co chceme jít si máme teď na střední udělat ty PARTy co budeme pak stejně muset dělat na ČVUT na pilota. Mohl by mi někdo objasnit o které z PART66 se jedná?

Díky, Čondra
Uživatelský avatar
By Čondra
#77691
Obecně vzato jsem si to myslel, že nás chtějí akorát nacpat do toho, aby jsme si to zaplatili. Protože mi nebyly schopný říct, jaký si na to mam udělat. :) Říkal, že mi uznají nějáký asi 3.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#77692
No kdyby jsi šel na Technologie údržby letadel(vedlejší obor)tak se ti to určitě hodí. Ale po pilotech tohle teda nikdy nikdo nechce.
Uživatelský avatar
By Čondra
#77701
Takže ne, dobrý. Chci bejt pilot. A tu praxi 6 měsíců za 2 roky stejně od maturity neudělam.... Takže by mi ta B1 propadla.
Uživatelský avatar
By Ondra
#77709
Ahoj Ondro, jedná se o \"Průkaz Způsobilosti k údržbě ledatel\". jako pilot tohle nepotřebuješ, ale můžeš to udělat jako já, v současné době lítám hodiny na obchodního pilota a Part66 (B2) mam k práci s Avionikou u čsa. Na čvut chtějí za zkoušku za jeden modul 600kč a na dva a víc modulů 1000kč, já jsem jako avionik si dělal dříve B2, a ted si tam dělám i B1.1+B1.2 abych byl jak Avionik, tak Letecký Mechanik (AV/LM) . V souvislosti s průkazem k Part 66 je na UCL pan Maturkanič, který uznává ze školy některé předměty jako moduly, to nevim jestli vám to tam řikali. Navíc do průkazu se ti zapisují Typovky, a podle předpisu (pokud si to správně pamatuji) musíš mít min. 5let praxe po typovkách aby ti platila Licence (Part66) ,jak píšeš pokud nebudeš mít praxi a budeš studovat jiný obor, stejně ti to propadne. Možností je více, ale bohužel uplatnění v oboru PILOT nebo i Letecký mechanik je horší. Nedávno kluk co vyšel školu na LM tak ho u čsa nevzali a ted je dopravní pilicista. Jasně že se dá jak chceš jít studovat obor \"pilot\" a když by to pak nevyšlo při práci si dělat PART66, tyhle zkoušky techniků udržby nejsou nijak limitované na věk nebo práci (můžeš se tam přihlásit kdykoliv). Tady na čvut je dobré že jim napíšeš na který modul kdy chceš jít a oni tě přihlásí, v Kunovicích vyhlašují vždy termíny na které musíš přijet. ale pokud se rozhodneš jít na zkoušky, objednej si u CERMu učebnice pro techniky údržby, ty pro ATPL jsou modré a pro techniky údržby hnědé. Abych ti řekl pravdu nechápu proč vás do toho nutí, když vám to stejně bude platit až nějaký čas po typových zkouškách, podle mě jsou nejlepší nejdřív typovky, pak stejně 5let čekáš na praxi tak si mezitím uděláš Part66. A co se týká podobnosti Part66 a ATPLtak jsou tam podobné moduly dva a to v ATPL je: Všeobecné znalosti Letounů 1. a 2.díl(hodně všeobecně o letadlech); Lidská výkonnost a omezení (v Part66 se to jmenuje Lidský Činitel - Modul9)
By ASG29
#77718
Bohužel si nepamatuju podrobnosti, ale ve Vodochodech je Part 66 nějak \"tlačen\" přes EU. Mám dojem, že říkali, že to bude buď zadarmo nebo podstatně levnější. Zeptej se Čondro na tohle ve škole...
Uživatelský avatar
By Čondra
#77719
Ptal jsem se Vyhnala (šéf na dílnach a učí legislativu).. Nevysvětlil mi to.
Uživatelský avatar
By Čondra
#77739
[quote="ASG29"]Nám to vysvětloval Maršoun, či jak se jmenuje...[/quote]
Největší lhář na světě :)
Uživatelský avatar
By Čondra
#81429
Jinak opět jsem řešil tuto problematiku ve škole a bylo mi řečeno, že pilot musí být min. A, aby mohl přebírat letadlo..

Jsem těžce zmaten...

Č.
By Tommy
#90267
Ahoj, vím, že je to vlákno o něčem jiném, ale nechtělo se mi zakládat nové a není to zas tak daleko od tématu.

Chci se vás zeptat, jestli tu někdo z vás nemá zkušenost se SPŠD Masná, tedy hlavně obor Letecká doprava. Chtěl bych se zeptat, jak těžké je se tam dostat (nejlépe jestli někdo neví, jak to bylo minulej rok :) ). Jsem v devítce, tak se zjišťuju informace. Dík
Uživatelský avatar
By Čondra
#90273
Vím o pár lidech z IVAO, co tam studují/vali. Víc asi MQ.. A mají pěkný reklamy v metru :D