Stránka 1 z 1
hmotnost
PříspěvekNapsal:09 zář 2010, 15:08
od wolfv
Ahoj, nevíte odkud piloti zjišťují váhu (hmotnost) nákladu, hmotnost paliva a pasažérů, a jak se váží pasažéři, na přepážce mají nějakou váhu nebo to sou jen odhady - ten tlustý, to dítě, vysoký, hubený... a jestli si ty informace zjistí před tím než stoupí do letadla (kokpitu), nebo až v letadle (kokpitu), a kdo a kdy mu ty informace předá a včem (v obálce)? A jako první vstupuje posádka a pak přichází cestující? Díky
hmotnost
PříspěvekNapsal:09 zář 2010, 15:40
od JAV
Při průchodu bezpečnostním rámem je váha zaznamenána. Při konzumaci v restauracích se ukazují boarding cards a váha je připočítávána. Na JFK údajně budou od ledna identifikovat i pasažéry na WC a odpočítávat. Bude se používat počítačový systém na rozpoznávání tváří a identifikaci podle ID karet s fotografií, kterou cestující předloží při check-inu. Takže toaletářky požadující boarding pass a přidělující kabinku se konat nebudou.
hmotnost
PříspěvekNapsal:09 zář 2010, 15:48
od Jindřich
Také se zohledňuje okolní teplota a v té souvislosti také vzdálenost od check-in po jetway. Při vedru se pasažéři více potí. :-)
hmotnost
PříspěvekNapsal:09 zář 2010, 16:03
od Stanislav Pour
Kam ten svět spěje .... Za chvíli mě díky mé váze vyloučí z dopravy
Ale možná by kolega Vlček uvítal nějakou smysluplnější odpověď.
V jednom díle Leteckých katastrof tuhle záležitost myslím řešili - problém byl v tom, že se dlouhá léta používal nějaký špatně spočítaný průměr což mělo za následek rozbití letadla. Vliv na tom také měl nějaký díl na výškovce myslím. Aktuální průměr na osobu ale nevím? (+/- 75 dospělá osoba - kdyžtak mě opravte).
hmotnost
PříspěvekNapsal:09 zář 2010, 18:22
od Filipos
Při sestování loadsheetů - což je dokument, v němž jsou všechny tyto hmotnosti zaznamenány a který vytváří místní handling - se používají pro určování hmotnosti pasažérů tabulkové hodnoty. Jsou různé pro muže, ženy, děti, ale více se to už nerozlišuje (třeba na tlusté, tj. \"více 3D\" a hubené, tj. \"méně 3D\", i když v USA by to bylo asi na pováženou...). Skutečná hmotnost letadla se tedy může poměrně dost lišit od papírové hodnoty, což mi připadne poměrně paradoxní, když si vezmeme, jak přesné výpočty se pak s nepřesnou hmotností provádí.
Loadsheet předá posádce zaměstnanec handlingu; většinou vleze do letadla, vejde do kokpitu a tento papír - pokud vím tak bez obálky - dá kapitánovi. Toto se děje většinou pár minut před odletem. Následuje pak počítání vzletových parametrů na noteboocích, vkládání těchto dat a rychlostí do FMS, nastavování bugů na rychloměrech atd. Ovšem konkrétní postup záleží na dost okolnostech a nelze ho jednoznačně stanovit.
Do letadla samozřejmě vstupuje první posádka; FC musí být v letadle 20 minut před EOBT (estimated off-block time, očekávaný čas začátku vytlačování), CC pak 30 minut, ale většinou tam jdou společně - takto to funguje u ČSA, někde to může být jinačí. Pasažéři pak nastupují podle okolonstí, ale vždy až po natankování paliva, takže dejme tomu cca 10-15 minut před časem EOBT.
hmotnost
PříspěvekNapsal:09 zář 2010, 18:25
od rc_czech
Piloti ziskavaji potrebne hmotnosti (naklad a pax) z loadsheetu. Vaha pasazeru se bere jako prumerna, viz nize.
Hmotnost paliva si pocitaji piloti sami, popr. ji kontroluji (a pridavaji pridavek), pokud ji obdrzi jiz vypoctenou a nasledne nechaji vypoctene mnozstvi natankovat.
CSAv pocitaji s prumernou vahou pasazera 82,5 kg. Fuel Planner B737 by MP pocita s 80 kg.
hmotnost
PříspěvekNapsal:09 zář 2010, 18:29
od rc_czech
[quote="Filipos"]Do letadla samozřejmě vstupuje první posádka; FC musí být v letadle 20 minut před EOBT (estimated off-block time, očekávaný čas začátku vytlačování), CC pak 30 minut, ale většinou tam jdou společně. Pasažéři pak nastupují podle okolonstí, ale vždy až po natankování paliva, takže dejme tomu cca 10-15 minut před časem EOBT.[/quote]
Tohle se taky muze spolecnost od spolecnosti trochu lisit. Za urcitych okolnosti (napr. assistance hasicu) lze provadet tankovani i behem boardingu. (opet spolecnost od spolecnosti, letiste od letiste)
hmotnost
PříspěvekNapsal:09 zář 2010, 18:29
od Filipos
[quote="rc_czech"]Hmotnost paliva si pocitaji piloti sami, popr. ji kontroluji (a pridavaji pridavek), pokud ji obdrzi jiz vypoctenou a nasledne nechaji vypoctene mnozstvi natankovat.[/quote]
Ve většina aerolinek dostávají piloti údaj o palivu z navigačního oddělení, kapitán jen rozhodne, jestli přidá nějaké extra palivo; o jeho celkovém množstí pak informují danou službu letiště, která už obstará plnění.
hmotnost
PříspěvekNapsal:09 zář 2010, 18:32
od rc_czech
[quote="Filipos"][quote="rc_czech"]Hmotnost paliva si pocitaji piloti sami, popr. ji kontroluji (a pridavaji pridavek), pokud ji obdrzi jiz vypoctenou a nasledne nechaji vypoctene mnozstvi natankovat.[/quote]
Ve většina aerolinek dostávají piloti údaj o palivu z navigačního oddělení, kapitán jen rozhodne, jestli přidá nějaké extra palivo; o jeho celkovém množstí pak informují danou službu letiště, která už obstará plnění.[/quote]
Ja to bral spise obecne, i kdyz z povahy dotazu vypliva, ze se tazatel pta na obchodni lety..
hmotnost
PříspěvekNapsal:09 zář 2010, 20:35
od Ondra
Za určitých podmínek je v předpisu dovoleno, že se smí tankovat i s cestujícími na palubě. Někdy tankuje palivo od palivářů technický doprovod letadla, nemusí vyloženě posádka daného letu, je jasné že podle kapitánového rozkazu KOLIK čeho a KAM. Jak už jsem někde sem psal, stávalo se hlavně v zemích Bývalého Ruského bloku ,že při vystoupení doprovodu z letadla k panelu plnění (u Boeingu v pravém křídle, u Airbusu na pravém boku) byl zadržený pas a vydán dotyčnému, až po zaplacení tučné částky v Dolarech. Většinou to pak řešil lépe placený Ruský \"rampák\". Jinak k té váze cestujících, tak jsou tady určité limity jak se psalo (muži,ženy,děti) ,ale při pronájmu Airbusu na Nový Zéland musely být tyto Evropské hodnoty změněny, pce u Protinožců mají trochu těžší limity resp. hmotnosti cestujících. Jsem zvědav jestli opravdu čsa bude s A319 létat do Vietnamu (jak se o tom mluví) ,tak kolik bude mít limit za jednoho Vietnamce v kg...?

hmotnost
PříspěvekNapsal:09 zář 2010, 21:08
od Tommy
[quote="Filipos"]Při sestování loadsheetů - což je dokument, v němž jsou všechny tyto hmotnosti zaznamenány a který vytváří místní handling - se používají pro určování hmotnosti pasažérů tabulkové hodnoty. Jsou různé pro muže, ženy, děti, ale více se to už nerozlišuje (třeba na tlusté, tj. "více 3D" a hubené, tj. "méně 3D", i když v USA by to bylo asi na pováženou...). Skutečná hmotnost letadla se tedy může poměrně dost lišit od papírové hodnoty, což mi připadne poměrně paradoxní, když si vezmeme, jak přesné výpočty se pak s nepřesnou hmotností provádí.
Loadsheet předá posádce zaměstnanec handlingu; většinou vleze do letadla, vejde do kokpitu a tento papír - pokud vím tak bez obálky - dá kapitánovi. Toto se děje většinou pár minut před odletem. Následuje pak počítání vzletových parametrů na noteboocích, vkládání těchto dat a rychlostí do FMS, nastavování bugů na rychloměrech atd. Ovšem konkrétní postup záleží na dost okolnostech a nelze ho jednoznačně stanovit.
Do letadla samozřejmě vstupuje první posádka; FC musí být v letadle 20 minut před EOBT (estimated off-block time, očekávaný čas začátku vytlačování), CC pak 30 minut, ale většinou tam jdou společně - takto to funguje u ČSA, někde to může být jinačí. Pasažéři pak nastupují podle okolonstí, ale vždy až po natankování paliva, takže dejme tomu cca 10-15 minut před časem EOBT.[/quote]
Jinak jsem odkoukal, že s loadsheetem se dává taky SPECIAL LOAD NOTIFICATION ( snad nebezpečný náklad nebo něco speciálního

) , ten chlápek tam dorazí myslím z gatu, ze stanoviště jak se projížděj palubky a nosí jen ty papíry bez obálek
