- 15 dub 2010, 16:43
#65402
Kromě odkazu na rlp si myslím, že všedchny odpovědi na poměrně rozumný dotaz jsou nepřesné.
Odpovím stručně, možná ne zcela přesně, ale podstatu to vystihne:
Radaroví řídící používají tav. kompozitní radarovou informaci. Ta se platí a v plné versi je na ní kompozitní radarová situace v evropě, resp. v nějaké části (zdaleka ne jen nad ČR). Kompozitní není od \"kompost\", ale od toho, že je to počítaečm zchroustaný výstup z mnoha vzájemně se překrývajících radarů. Tj. radarů je hodně, ale jejich dadat jsou vzájmeně korelována a teprve to je to, co vidí (může vidět) ATC. Když tedy radar z Písku nedosáhne na LKKV, je tam vykrytí radarem z Saska. Pro ATC toto nemá žádný význam, nicméně informace, který radar letadlo v danou chvíli trackuje tam obsařena obecně je. Výhoda tohoto způsobu je dvě: zvyšuje to přesnost a spolehlivost (tj. koreluje data a dopočítává oblast největší pravděpodobnosti výskytu letadla) a pak samozřejmě není nutné budovat radary na každém kopečku, když můžeme použít zdroj ze zahraničí.
Umístění radarů je v odkazech na ŘLP, jinak ale ano, jen dva velké přehledové radary (Písek a Buchtův kopeček) pokryjí celou ČR, bez dalšího, ale až od nějaké FL, pokrytí letišť viz odkaz nebo MQ.
Ještě poznámka: nějaké sektorizace prostoru ( North-West - Upper, Middle - aj) s tíém nemají co do činění. Všechny posice mohou vidět celou kompozitní radarovou situaci.
Pozn. : pokud jsem to správně pochopil, tak menší (nevýznamná) letiště, typ. Vodochodi, si neplatí celou informaci, ale jen omezený počet informací, který potřebují. Nejde jen o laterální omezení, ale nejsou k dispozici ani včechna data o letadle.
PavelS
VACC CZ