VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#53306
Mám známého z aeroklubu a ten mi dělá instruktora a v práci dělá ??manažera?? ČSA a ??manažera?? ŘLP a dělal si tam z nás ráno pr*el, že budou zase slavný, že nenatočili éro v OVĚ :)... Jde o to, že v OVĚ prý mají špatné GND POWERY... No a pak nebyl v éru dostatek energie na to, aby nahodilo motory. Viz: \"Letadlo v tuto chvíli zůstává na letišti v Ostravě, kam z Prahy míří náhradní pozemní zdroj.\'\'
#53307
Větší \"sranda\" je...

České aerolinie byly dnes nuceny kvůli nedostatku letadel zrušit pravidelný let do New Yorku. Ve flotile společnosti zůstávají pouze dva dálkové Airbusy A310 (OK-YAC a OK-YAD). První z nich odletěl na pravidelné lince do Toronta, druhý po včerejší závadě v Ostravě (nefunkční APU /pomocná napájecí jednotka/, jež musí suplovat pozemní \"airstarter\" k nahození motorů, který nebyl funkční v Ostravě k dispozici a situaci vyřešilo až jeho přivezení z Prahy) a následném zpoždění 25 hodin na lince do Antalye se nestačil do Prahy vrátit k zabezpečení linky do New Yorku. Třetí Airbus A310 (OK-WAA) stojí již odstaven v Praze a čeká na odkoupení novým majitelem.

zdroj PLANES.CZ
#53309
[quote="Čondra87"]...Jde o to, že v OVĚ prý mají špatné GND POWERY...[/quote]

Nechci slovíčkařit, ale v Ostravě ground power (pravděpodobně) fungoval. Problém byl, že ten pozemní air starter neměl dostatečný tlak na roztočení motorů A310. V Brně ho ještě jakž takž roztočili, ale v Ově se to už prostě nepovedlo. Ground power je ti při spouštění motorů k ničemu, k tomu prostě potřebuješ stlačený vzduch ;)

[quote="Amalka"]Jako chápu správně, že se běžně lítá s nefunkčním APU bleedem?[/quote]

To vyznívá, jako kdyby samotné APU fungovalo a nefungoval jenom odběr vzduchu. Kde jsi to zjistil?

Jinak, myslím že s nefunkčím APU by se létat nemělo, přece jen, kdyby byl za letu problém s motory - tj. třeba flameout - tak by byli piloti bez APU nahraní, respektive, museli by se spolehnout jen na RAT, což by stěžovalo situaci.

A nevíte, proč se při druhém pokusu o odlet zase vrátili?
#53311
Aha.

[quote="PavelS"]PS: na co je potřeba APU , když jsi ve vzduchu, žejo.
[/quote]

No, přiznám se, že tohle nemám z reálného checklistu (proto jsem taky chtěl ten FCOM ČSA :) ...) ale při výpadku motoru je na 737 (!) jeden z úkonů zapnout APU a napájet jím danou sběrnici, takže APU se za letu v určitých podmínkách používá.
#53313
FCOM ČSA: psal jsem jinde, že můj kamarád , co ho léta měl mi ho vrátil a manuál byl zapůjčen někomu z VATSIMU - prosím, ať se přihlásí dobrovolně a můžete si ho rovnou předat.

APU: jmenovitě u Airbusu je prý s nefunkčním APU možnost nějakou odbu létat.
Takhle : kdyby na každém letadle muselo pro odlet fungovat všechno co má, ATC by neměli práci.
#53330
Ano,jak jiz zmineno A310 mel v MELu (Minimum Equipment List - dokument kde je psano s cim smi a nesmi letet,a po jakou dobu) APU a diky perfektni dezorganizaci ktera jiz delsi dobou vladne ve firme,situaci nezmakli,protoze podle neoverenych zroju pouzili spatny JET starter.
Napr. u B737-300,400,500 muze letat bez APU neco okolo tydne.