Stránka 1 z 1
Náhradní zdoj energie při výpadku obou motorů ?
PříspěvekNapsal:07 dub 2009, 16:04
od Jiří_Červený
Ahoj,
rád bych se zeptal, jak je to s napájením přístruju při vysazení obou motorů u Beingu řady 737 a Airbusu.
Viděl jsem v akci u B767 vysuvné zařízení (vrtulku), která dodáva šťávu pro základní chod některých systému -> které systémy to jsou?
Díky.
Náhradní zdoj energie při výpadku obou motorů ?
PříspěvekNapsal:07 dub 2009, 16:45
od Jindřich
Airbus (?) neznám

737, pokud má palivo, se zapne APU a jak elec (potažmo hydraulika) a air bleed jede z ní. Ale zálleží na situaci, nelze startovat APU ve FL370, např. Pokud palivo nemá je to horší, systémy jedou pouze omezeně z baterek.
Náhradní zdoj energie při výpadku obou motorů ?
PříspěvekNapsal:07 dub 2009, 16:47
od Filip
No, pokud myslíš výpadek motorů, kvuli nějaké závadě, nebo třeba kvuli ptákům (viz. Hudson), tak se normálně nahazuje APU, to by mělo pro všechny přístroje apod. stačit.
Edit: Zase druhej...
Náhradní zdoj energie při výpadku obou motorů ?
PříspěvekNapsal:07 dub 2009, 16:51
od Peter Bartoš
Co sa tyka tej \"vrtulky\", tak ta sa vola Ram Air Turbine (skratene RAT) a neda sa jednoznacne povedat, ktore systemy zasobuje, pretoze to bude u kazdeho era inak... Ale urcite sa bude jednat o hydrauliku (aby bolo mozne ovladat lietadlo) + niektore navigacne pristroje(+ tadio?)... Odbornici sa snad vyjadria...

Náhradní zdoj energie při výpadku obou motorů ?
PříspěvekNapsal:07 dub 2009, 17:12
od Pavel
Airbus - vrtulka (RAT). RAT dovede pohánět modrou hydrauliku, kterou za normálních okolností pohání elektrické generátory. Modrá hydraulika ovládá za normálních okolností flight controls (křidélka, výškova, směrovka), klapky a sloty ve spolupráci se zelenou a žlutou hydraulikou. Když zelená a žluté hydraulika neni (každá poháněna jedním motorem), modrá letadlo uřídí, pouze nejde yaw damper, nejdou spoilery a klapky se vysouvaj pomaleji (myslím že o tom je něco v QRH).
Pří ztrátě elektriky (GEN 1+2) je tam emergency generator (poháněn modrou hydraulikou, tj. RAT, cca 110V, vyrobí to AC i DC).
PB
Edit: zase pozdě

)
Náhradní zdoj energie při výpadku obou motorů ?
PříspěvekNapsal:07 dub 2009, 17:46
od Jiří_Červený
Dík moc, přesně tyhle informace jsem chtěl vědět.Pro upřesnění... jednalo se o B767, kterému během letu došlo palivo, vysunul zmíněnou \"Ram Air Turbine\" a bral energii z ní, při téhle situaci letadlu nefungovali, tak základní věci, jako je transponder,klapky a podvozek, to mě vedlo k otázce, co je vlastně všechno funkční/nefunkční...
Náhradní zdoj energie při výpadku obou motorů ?
PříspěvekNapsal:07 dub 2009, 18:28
od Pavel Muroň
Myslíš 767 v Gimli? To bylo velice povedené přistání. A taky příčina, která vedla k výpadku motorů.
Našel jsem u OFFa:
http://www.lkpr.info/takeoff/nehody/ch6.htm
Tam se ale píše, že RAT je čerpadlo pro hydraulické systémy.
Náhradní zdoj energie při výpadku obou motorů ?
PříspěvekNapsal:08 dub 2009, 00:15
od Jakubsch
Proč by nešlo APU nahodit ve FL 370? třeba při NATu ... ?
Náhradní zdoj energie při výpadku obou motorů ?
PříspěvekNapsal:08 dub 2009, 01:07
od amalka
[quote="Jakubsch"]Proč by nešlo APU nahodit ve FL 370? třeba při NATu ... ?[/quote]
Třeba by i šlo, ale když je na tom napis jako krava DO NOT USE ABOVE FL370 tak to hold neděláme.

Náhradní zdoj energie při výpadku obou motorů ?
PříspěvekNapsal:08 dub 2009, 01:23
od Peter Bartoš
[quote="Jakubsch"]Proč by nešlo APU nahodit ve FL 370? třeba při NATu ... ?[/quote]
Pretoze su tam iste vyskove obmedzenia - nieco malo o 737 je
tu. To, na co sa pytas, je v "tabulke" na predposlednej strane...