VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
By Jiří_Červený
#51194
Ahoj,
rád bych se zeptal, jak je to s napájením přístruju při vysazení obou motorů u Beingu řady 737 a Airbusu.
Viděl jsem v akci u B767 vysuvné zařízení (vrtulku), která dodáva šťávu pro základní chod některých systému -> které systémy to jsou?
Díky.
#51198
Co sa tyka tej \"vrtulky\", tak ta sa vola Ram Air Turbine (skratene RAT) a neda sa jednoznacne povedat, ktore systemy zasobuje, pretoze to bude u kazdeho era inak... Ale urcite sa bude jednat o hydrauliku (aby bolo mozne ovladat lietadlo) + niektore navigacne pristroje(+ tadio?)... Odbornici sa snad vyjadria...;)
#51199
Airbus - vrtulka (RAT). RAT dovede pohánět modrou hydrauliku, kterou za normálních okolností pohání elektrické generátory. Modrá hydraulika ovládá za normálních okolností flight controls (křidélka, výškova, směrovka), klapky a sloty ve spolupráci se zelenou a žlutou hydraulikou. Když zelená a žluté hydraulika neni (každá poháněna jedním motorem), modrá letadlo uřídí, pouze nejde yaw damper, nejdou spoilery a klapky se vysouvaj pomaleji (myslím že o tom je něco v QRH).

Pří ztrátě elektriky (GEN 1+2) je tam emergency generator (poháněn modrou hydraulikou, tj. RAT, cca 110V, vyrobí to AC i DC).

PB

Edit: zase pozdě :)))
By Jiří_Červený
#51200
Dík moc, přesně tyhle informace jsem chtěl vědět.Pro upřesnění... jednalo se o B767, kterému během letu došlo palivo, vysunul zmíněnou \"Ram Air Turbine\" a bral energii z ní, při téhle situaci letadlu nefungovali, tak základní věci, jako je transponder,klapky a podvozek, to mě vedlo k otázce, co je vlastně všechno funkční/nefunkční...
#51211
[quote="Jakubsch"]Proč by nešlo APU nahodit ve FL 370? třeba při NATu ... ?[/quote]

Pretoze su tam iste vyskove obmedzenia - nieco malo o 737 je tu. To, na co sa pytas, je v "tabulke" na predposlednej strane...