VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#50606
Může mi prosím někdo znalý vysvětlit, proč se:
1) před odletem zhasínají zářivky a každý má možnost zapnout si individuální osvětlení, což je podle mého méně úsporné, než zářivky a
2) před přistáním povinně vytahují stínítka na oknech

Dík
#50612
[quote="Viper"]Ad1: Aby v případě havárie byly vidět světýlka směrující pasažéry k východům a nouzovým východům.[/quote]

No, mam pocit že je to o tom, aby se zbytečně nesosala energie z generátorů na blbosti(čtení bezpečnostních instrukcí atd...) a bylo jí dostatek pro systémy nebo pro případ vysazení motorů...
By koxx.fr
#50616
Energii to zbytecne nesosa.. to neni pro motor zadna velka zatez, generatory bezi, tak ci tak... jedina vec ktera se pouziva obcas ke zvyseni vykonu motoru je vypnuti packu...

kabinova svetla se vypinaji z duvodu, aby si oci cestujicich zvykly na okolni podminky - na tmu pripadne aby se cestujici orientovali v prostoru - proto ty roletky ve dne nahoru... pro pripad nejake nouzove situace....
#50628
re ... každý má možnost zapnout si individuální osvětlení, což je podle mého méně úsporné

u těch nových letadel už jsou stejně čtecí LED diody tak to má prd spotřebu. ale jinak je to kuli předpisum. ještě pro info taková zajímavost - několik aerolinek si z postupů \"letušáků\" vyškrtlo že při pojíždění a vstupem na dráhu když seznamují lidi s nouzovými východy a nouzovým osvětlením, budou předvádět jak to svítí. protože minuta svícení je jako 20min. nabíjení a občas se jim to podařilo vsvítit před vzletem a museli se kuli tomu vracet. (případ jen pro verze s baterkami, pro lumino lištu to neplatí, ta svítí sama bez baterek). ;)
#50634
Jen pro upřesnění - to že se generátory točí, to není zátěž (pominu-li tření ložisek, samotnou hmotnost rotoru generátoru jako setrvačníku atd). Zátěž se začne projevovat ve chvíli, kdy z generátorů začnu odebírat proud. A čím větší proud odebírám, tím více výkonu odeberu z motoru právě pro výrobu elektřiny.
Je jen otázkou - a na tu už bylo částečně odpovězeno - jaký proud odebírají systémy nepotřebné ke vzletu letadla. A také jaký přebytek výkounu motory mají, zda je podstatné se tím vůbec zabývat.