Stránka 1 z 1
Ultralehké letadlo nouzově přistálo na padáku do pole
PříspěvekNapsal:23 bře 2009, 12:20
od amalka
http://zpravy.idnes.cz/ultralehke-letad ... _krimi_cen
Opět přemýšlím, jaké jsou důvody že obecně ULL padají jako hrušky celkem pravidelně, ale o crashi \"dospělého\" GA letadla v podstatě neslyšíte.
Je to tím že ULL je v provozu podstatně více (nevím, tipuji) nebo má skutečně vlastnictví PPL(A) oproti kurzu na ULL takový rozdíl?
H.
Ultralehké letadlo nouzově přistálo na padáku do pole
PříspěvekNapsal:23 bře 2009, 13:19
od Davi410T
ze by zase krouzil nad chatou kamarad jak je tomu zvykem? se predvsdt a pak je pruser
Ultralehké letadlo nouzově přistálo na padáku do pole
PříspěvekNapsal:23 bře 2009, 23:46
od radarada
Ahoj,
IMHO je to mozna spis o technickem stavu letadel. \"Dospele\" letadlo ma kazdych X hodin ruzne velkou povinnouo technickou kontrolu - presne dle instrukci vyrobce - a uz to, ze je stroj takto certifikovan znamena, ze byl asi hOOOdne testovan.
Na ultralehka letadla ale zdaleka nejsou kladeny tak vysoke naroky - jednak na vyrobu (ale tam snad asi jo), jednak pak na provoz a jeho pravidelnou udrzbu.
Ale k tomu by se mel vyjadrit spis nejaky vlastnik ULL, jak je to s povinnosti udrzby...
Necht me povolanejsi doplni/opravi...
Rada
Ultralehké letadlo nouzově přistálo na padáku do pole
PříspěvekNapsal:23 bře 2009, 23:52
od PavelS
Si nemyslím.
Myslím, že příčinou nepoměru jsou dvě věci:
- vyšší absolutní počet/nálet ULL oproti GA
- obecná úroveň vycvičenosti pilotů
Nechci tím snižovat výcvik a přípravu ULL pilotů, ale spíše si myslím, že GA je již natolik drahé a náročné, že reálně létají jen zvlášť \"kondiciovaní\" jedinci a z toho vyplývá i celkově nižší pravděpodobnost chyby, nekázně, apod. ULL má pochopitelně svoji sílu v určité \"masovosti\" a v žádném případě to mé konstatování neznamená, že by piloti ULL měli být v důsledku těch událostí nějak globálně omezováni, jak je v kraji zvykem..
Ultralehké letadlo nouzově přistálo na padáku do pole
PříspěvekNapsal:25 bře 2009, 13:44
od Speedbird751
..nekázeň, nekázeň a zase nekázeň.
Ultralehké letadlo nouzově přistálo na padáku do pole
PříspěvekNapsal:25 bře 2009, 15:13
od Davi410T
Ultralehké letadlo nouzově přistálo na padáku do pole
PříspěvekNapsal:25 bře 2009, 19:59
od Jan Sponer
Na druhou stranu neni ULL jako ULL. Mám možnost to pozorovat u nás na letišti, kde se mimochodem vyrábí VL-3, nejrychlejší ULL. Sériově vyráběný ultralight má určitě menší pravděpodobnost technického selhání než ten, co si to slepí někde v garáži. Je zalétáván testovacím pilotem a už je to vše tak něják odzkoušeno, že to funguje jak má a to včetně motoru, nejčastěji Rotax. Teď byla dokonce na Dynamicovi schválena certifikace na vývrtky, kvůli prodeji do USA. Ne, že bych byl zastáncem ULL, ale nelíbí se mi, že jsou všichni piloti ULL házeni do jednoho pytle. I mezi nimi se najdou tací, kterým by nedělal problém sednout do velké mašiny, jen na to třeba nemají finance. Jinak za loňský rok se na velkých mašinách nalítalo 23 882 hodin a 102 216 startů a stalo se 11 leteckých událostí z toho 4 nehody. Statistiky ULL nemám, myslim, že se ani žádné nevedou, ale předpokládám, že se nalétalo mnohem více hodin, takže je statistický předpoklad více nehod.
Pokud by vás to ještě zajímalo, tak my plachtaři jsme loni měli 13 mimořádných událostí, z toho 10 nehod při skoro 46 000 hodinách a bohužel jedno úmrtí.
Ultralehké letadlo nouzově přistálo na padáku do pole
PříspěvekNapsal:26 bře 2009, 00:50
od amalka
[quote="Jan Sponer"]Na druhou stranu neni ULL jako ULL. Mám možnost to pozorovat u nás na letišti, kde se mimochodem vyrábí VL-3, nejrychlejší ULL. Sériově vyráběný ultralight má určitě menší pravděpodobnost technického selhání než ten, co si to slepí někde v garáži. Je zalétáván testovacím pilotem a už je to vše tak něják odzkoušeno, že to funguje jak má a to včetně motoru, nejčastěji Rotax. Teď byla dokonce na Dynamicovi schválena certifikace na vývrtky, kvůli prodeji do USA. Ne, že bych byl zastáncem ULL, ale nelíbí se mi, že jsou všichni piloti ULL házeni do jednoho pytle. I mezi nimi se najdou tací, kterým by nedělal problém sednout do velké mašiny, jen na to třeba nemají finance. Jinak za loňský rok se na velkých mašinách nalítalo 23 882 hodin a 102 216 startů a stalo se 11 leteckých událostí z toho 4 nehody. Statistiky ULL nemám, myslim, že se ani žádné nevedou, ale předpokládám, že se nalétalo mnohem více hodin, takže je statistický předpoklad více nehod.
Pokud by vás to ještě zajímalo, tak my plachtaři jsme loni měli 13 mimořádných událostí, z toho 10 nehod při skoro 46 000 hodinách a bohužel jedno úmrtí.[/quote]
Technická, jak někdo eviduje nalétané hodiny / přistání na mém soukromém GA letadle?
Jinak souhlasím s PS, víc nehod je IMHO prostě důsledek toho že to je celý "levnější". Jak výuka tak letadlo. Když někdo investuje 200k, tak to už z principu musí brát vážně. Ta relativní dostupnost ULL létání prostě nedostatečně filtruje ne zcela seriózní přístup. Ale jako PS nic proti ULL nemám, ať si každý sám vybere.
Ultralehké letadlo nouzově přistálo na padáku do pole
PříspěvekNapsal:26 bře 2009, 01:00
od PavelS
[quote="amalka"]Technická, jak někdo eviduje nalétané hodiny / přistání na mém soukromém GA letadle?[/quote]
No, eviduje je provozovatel povinně ( u letadel je vlastník ("Tvoje letadlo") a provozovatel). Nesmí to být jedna a tatáž osoba ( př.: letadlo vlastní Amalka a provozuje ho AirPrague). Provozovatel dohlíží, že každý pohyb letadla je zapsán v deníku pilota a v deníku letadla a hlídá to kvuliva prohlídkám (anlogicky funguje počitadlo v servisních km v Tvém Golfu - při dosažení určitého počtu km píská).
Toto funguje v letectví na celém světě.
Jak je to u ULL nevím, ale určitě je tam větší pravděpodobnost "chyb" a různých "nepřesností". U GA se toto poměrně hlídá , protože chyby v počtu nalétaných hodin mohou být kritické, jak pro pojiˇšťovnu, tak pro traumatologii

Ultralehké letadlo nouzově přistálo na padáku do pole
PříspěvekNapsal:23 bře 2014, 18:14
od ASG29
Využiji tohoto vlákna: při \"poflakování\" na Youtube jsem narazil na tyhle krásné instruktážní videa. Např. u aerodynamiky v čase 19:54 je pěkně vysvětlena (i graficky) minimální rychlost. Takový doplněk k druhému příspěvku (od Davida Janouška).
Aerodynamika:
http://www.youtube.com/watch?v=rC_PpLaxhv4
Meteorologie:
http://www.youtube.com/watch?v=2jhRUg_gWRk
ULL vrtulníky:
http://www.youtube.com/watch?v=D8e_krLy5zg
Ultralehké letadlo nouzově přistálo na padáku do pole
PříspěvekNapsal:23 bře 2014, 18:52
od Pavel
Ty vrtulníky jsem již viděl, zbytek ne. Moc pěkné. Nechceš si udělat účet v naší wiki a přidat to tam, na příslušná místa (případně založit místa nová)?
PB
Ultralehké letadlo nouzově přistálo na padáku do pole
PříspěvekNapsal:23 bře 2014, 20:24
od ASG29
Doufám, že jsem to na wiki přidal správně
