VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#66404
VIDEO: Akce kulový blesk. Pilot Šonka sháněl nový motor

RIO DE JANEIRO/PRAHA - Jako by mu osud nepřál. Nejprve se kvůli sopečnému mraku nedostal z Austrálie domů, a ke všemu ještě zjistil, že motor v jeho letadle je na odpis. Jediný český pilot v letecké sérii Red Bull Air Race Martin Šonka musel před třetím závodem sezony, který začíná v sobotu v Rio de Janeiru, řešit jednu lapálii za druhou.

http://sportreport.lidovky.cz/video-akc ... statni_vlh

Obrázek
#66570
Lufthansa gibt A380-Trainingsplan bekannt

http://www.airliners.de/nachrichten/ber ... annt/20848

Montag, 31. Mai: ganztägiges Flugtraining am Flughafen Karlsruhe
Dienstag, 1. Juni: ganztägiges Flugtraining am Flughafen Leipzig
Mittwoch, 2. Juni: Linientraining auf den Strecken Frankfurt - Stuttgart - Zürich - Wien - Dresden - Linz - München - Frankfurt
Donnerstag, 3. Juni: Linientraining auf den Strecken Frankfurt - Berlin-Tegel - Hannover - Hamburg - Bremen - Düsseldorf - Köln/Bonn - Frankfurt

Takže kdo nemáte co dělat, předpokládám že letíme 2.6. do Drážďan nebo Linze očumovat? Lipsko by bylo možná ještě lepší.
#66609
Do Česka dorazil sopečný mrak, uzavřel vzdušný prostor nad jihem země

Nový mrak sopečného popela z Islandu dál komplikuje leteckou dopravu nad Evropou. Před osmou večer dorazil do Česka a Řízení letového provozu uzavřelo vzdušný prostor v jižní části republiky. \"Žádné lety se zatím neruší, letadla budou mrak oblétávat,\" řekla iDNES.cz mluvčí Letiště Praha Michaela Lagronová.

http://zpravy.idnes.cz/do-ceska-dorazil ... anicni_mad

Obrázek
#66640
Poslední rozhovor posádky letu MD-82 Spanair v Madridu (8.2008).

Unbekanntes drittes Besatzungsmitglied: „Was war los? Hat man das (defekte) Relay ausgewechselt?“
Co-Pilot: „Nein, man hat es abgestellt.“
Dritter Mann: „Wie kann man das Relay abstellen!? Haben sie es mit Eis gekühlt?“
Co-Pilot: „Alles bestens.“
Dritter Mann: „Aber wenn der Sensor das Problem ist, wird er sich wieder aufheizen. Das ist doch Flickschusterei!“
Co-Pilot: „Das kann man wohl so machen.“ (Das Flugzeug rollt zur Startposition des Madrider Flughafens.)
Pilot: „Zuletzt hat immer alles geklappt. Aber nun gibt es gleich drei Pannen in einer Woche. Jedesmal mussten wir zurück zur Parkposition.“
Co-Pilot: „Ich drücke die Daumen. Wir sollten beantragen, nicht mehr zusammen zu fliegen.“
Pilot: „So schlimm war es auch nicht.“ (Übergibt dem Co-Piloten das Steuer)
Dritter Mann: „Los, wir starten.“ (Start und Lärm der Triebwerke)
Co-Pilot:„Triebwerkschaden?“ (Ein Alarmsignal ertönt viermal.)
Pilot: „Wie kann man dieses verdammte Ding abstellen?“
Pilot: „Heb ab!“ (Man hört einen ersten Aufprall des Flugzeugs auf die Erde.)
Pilot: „Los, heb ab! Verdammte Scheiße. Heb ab!“ (Zweiter Aufprall)
Pilot: „Scheiße.“ (Man hört einen Schrei des Co-Piloten.)

Obrázek
#66646
Jen klíčová slova :

Flickschusterei - zbastlenina
Zuletzt hat immer alles geklappt - Minule to pokaždý vyšlo.
Los, wir starten - startujeme
Alarmsignal - Alarmsignál
Triebwerkschaden ? - poškození motoru ?
Wie kann man dieses verdammte Ding abstellen? - Jak se dá ta proklatá věc vypnout ?
Heb ab! - zvedej, zvedej (přitahuj)
Scheiße - hovno (patrně jde o špatný přepis: je e Scheise=hovno a Scheise!= do prdele. Kklonim se k variantě 2).
Schrei - zvířecí skřek
#66656
Jo, to je ono.
Nicméně podle záznamu tam alarm (Alarma, alarma) měli a reagovali tak, že ho chtěli vypnout.
Posádka podle všeho nebyla německá, protože při akci \"zahynula jedna německá rodina\", kdyby byla německá i posádka, určitě by se to rozmázlo.
#66667
My nemáme doma televizi (stejně není kdy čumět do bedny:(, takže nevím....
Má dotazy k tomu:
1) Myslel jsem, že do startovací polohy se mají klapky dávat už před pojížděním
2) Myslel jsem, že ten maník před letadlem, co furt mává rukama a poslouchá ve sluchátkách bigbeat (:D) musí zkontrolovat vysunutí klapek do startovní polohy.
Ano?
#66671
[quote="storry"]1) Myslel jsem, že do startovací polohy se mají klapky dávat už před pojížděním
2) Myslel jsem, že ten maník před letadlem, co furt mává rukama a poslouchá ve sluchátkách bigbeat (:D) musí zkontrolovat vysunutí klapek do startovní polohy.[/quote]

1) Jak u kterého typu. Béčka, Áčka a stoje západní provience obecně ano, Tupolevy, podobné sovětské stroje a malá letadla nikoliv, většinou až na vyčkávacím místě/dráze/někde tam. Nutno vyčíst z provozní příručky. Jak to má MDčko netuším (ale na 99% stejně jako Boeingy, tj. před pojížděním). Na samu nehodu to ale podle mě nemá skoro žádný vliv.

2) Ne. On ani nemůže vědět, jaké klapky se použijí (třeba žádné, viz. A310) a jak se vůbec klapky u kterého typu používají. Za tohle si holt zodpovídá pajlot. Od toho tam je ten checklist a siréna.
#66673
Jo, a nevím jak je to u Airbusu, ale u B 737/400,500 sedí mezi cestujícími dvě osoby (kousek za křídlem), kteří toto vysunutí klapek kontrolují, případně by o špatně vysunutých klapkách informovali kapitána. U 737NG už na to mají čidla.
:)
#66675
[quote="amalka"]Klapky jsou v drtivé většině případů na before takeoff checklistu, nikoliv na before taxi, takže před pojížděním je to blbost.[/quote]

Ahoj.

Nepřijde mi to jako blbost. Z hodně videí a fotek je patrne, že letadla už pojíždí s klapkami. A jak jsem byl v Mnichově na letišti, tak jsem na to koukal a určitě teda, jak už tu někdo zmínil, tak Ačka a Bečka (některé) určitě pojíždí už sněma. Alespoň toť můj názor.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 189