- 29 dub 2010, 10:44
#65992
Jako pozor, čísla na povolené množství prachových (popela) částit jsou. Problém byl, že nikdo skutečný stav v atmosféře nezměřil (měřící letadlo anglického úřadu mělo dva dny nový nátěr a schlo v hangáru (to není vtip)). Takže aerolinky se snažily sami změřit koncentrace a naměřily čísla výrazně pod povoleným limitem. Tzn. šlo o zcela exaktní a předpisy ošetřenou situaci. Co chybělo díky šlendriánu úřadů, byla skutečná měření z atmosféry a vše se dělalo jen na základě matematických modelů a předpovědí (pochopitelně s velkou rezervou na bezpečnou stranu). A to je to, co aerolinky nyní na základě vlastních SKUTEČNÝCH měření zpochybňují. Výsledkem je, že aby se aerolinkám zacpaly huby, tak se jim přihodí nějaké kompenzace za to, že nemohly díky demenci úřadů létat. Takže místo aby zinkasovali peníze za letenky od lidí co je chtěli zaplatit, tak zinkasují vyšší peníze od nás všech.
To ostatně ale dnes v RVHP-EU těžko někoho překvapí, zemědělci kupříkladu když nenaprší, dostanou zadarmo vodu, kompenzaci škod a ještě uplatní ztráty u pojišťovny. Když naprší moc, opět dostanou kompenzaci od státu a uplatní škodu u pojišťovny. Při nejhorší možné kombinaci, když naprší akorát a urodí se tedy moc, nedostanou nic od pojišťovny, ale stát jim podrží nesmyslnou garantovanou výkupní cenu a s jejich produkty zatopí v elektrárně. Přitom jde zcela jasně o rizika podnikání ve zvoleném oboru, takže logicky podle stejného principu měli provozovatelé vleků minulou zimu dostat také kompenzace za posrané počasí a stejně tak já chci náhrady za nemožnost prodeje výrobků pro stavební průmysl za zimní období, kdy se kůli zimě nic nestavělo. A hádejte co dostanu!
To ostatně ale dnes v RVHP-EU těžko někoho překvapí, zemědělci kupříkladu když nenaprší, dostanou zadarmo vodu, kompenzaci škod a ještě uplatní ztráty u pojišťovny. Když naprší moc, opět dostanou kompenzaci od státu a uplatní škodu u pojišťovny. Při nejhorší možné kombinaci, když naprší akorát a urodí se tedy moc, nedostanou nic od pojišťovny, ale stát jim podrží nesmyslnou garantovanou výkupní cenu a s jejich produkty zatopí v elektrárně. Přitom jde zcela jasně o rizika podnikání ve zvoleném oboru, takže logicky podle stejného principu měli provozovatelé vleků minulou zimu dostat také kompenzace za posrané počasí a stejně tak já chci náhrady za nemožnost prodeje výrobků pro stavební průmysl za zimní období, kdy se kůli zimě nic nestavělo. A hádejte co dostanu!