VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#65992
Jako pozor, čísla na povolené množství prachových (popela) částit jsou. Problém byl, že nikdo skutečný stav v atmosféře nezměřil (měřící letadlo anglického úřadu mělo dva dny nový nátěr a schlo v hangáru (to není vtip)). Takže aerolinky se snažily sami změřit koncentrace a naměřily čísla výrazně pod povoleným limitem. Tzn. šlo o zcela exaktní a předpisy ošetřenou situaci. Co chybělo díky šlendriánu úřadů, byla skutečná měření z atmosféry a vše se dělalo jen na základě matematických modelů a předpovědí (pochopitelně s velkou rezervou na bezpečnou stranu). A to je to, co aerolinky nyní na základě vlastních SKUTEČNÝCH měření zpochybňují. Výsledkem je, že aby se aerolinkám zacpaly huby, tak se jim přihodí nějaké kompenzace za to, že nemohly díky demenci úřadů létat. Takže místo aby zinkasovali peníze za letenky od lidí co je chtěli zaplatit, tak zinkasují vyšší peníze od nás všech.

To ostatně ale dnes v RVHP-EU těžko někoho překvapí, zemědělci kupříkladu když nenaprší, dostanou zadarmo vodu, kompenzaci škod a ještě uplatní ztráty u pojišťovny. Když naprší moc, opět dostanou kompenzaci od státu a uplatní škodu u pojišťovny. Při nejhorší možné kombinaci, když naprší akorát a urodí se tedy moc, nedostanou nic od pojišťovny, ale stát jim podrží nesmyslnou garantovanou výkupní cenu a s jejich produkty zatopí v elektrárně. Přitom jde zcela jasně o rizika podnikání ve zvoleném oboru, takže logicky podle stejného principu měli provozovatelé vleků minulou zimu dostat také kompenzace za posrané počasí a stejně tak já chci náhrady za nemožnost prodeje výrobků pro stavební průmysl za zimní období, kdy se kůli zimě nic nestavělo. A hádejte co dostanu!
#66047
Bodyguardům nikdo neřekl, že by polský vládní letoun mohl přistát jinde

Pilot polského vládního speciálu, který se nedávno zřítil u Smolenska s prezidentem na palubě, měl podle deníku Gazeta Prawna možnost přistát na dvou záložních letištích v Bělorusku. Na nich ale nebyla připravená náhradní doprava, která by početnou delegaci dopravila do Katyně. Pilot nakonec zvolil Smolensk.

http://zpravy.idnes.cz/bodyguardum-nikd ... anicni_btw

Obrázek
#66082
Ryanair utíká ze středu Evropy: po Praze opouští i Budapešť

Průkopník levných letů po Evropě rychle opouští hlavní středoevropská letiště. Irský Ryanair dnes oznámil, že na konci října skončí s provozem svých čtyř linek z budapešťského letiště Ferihegy. Firma se ke zrušení odhodlala jen dva dny poté, co oznámila konec provozu v Praze.

http://ekonomika.idnes.cz/ryanair-utika ... oprava_jan

Obrázek
#66102
[quote="amalka"]Jako pozor, čísla na povolené množství prachových (popela) částit jsou. Problém byl, že nikdo skutečný stav v atmosféře nezměřil (měřící letadlo anglického úřadu mělo dva dny nový nátěr a schlo v hangáru (to není vtip)). Takže aerolinky se snažily sami změřit koncentrace a naměřily čísla výrazně pod povoleným limitem. Tzn. šlo o zcela exaktní a předpisy ošetřenou situaci. Co chybělo díky šlendriánu úřadů, byla skutečná měření z atmosféry a vše se dělalo jen na základě matematických modelů a předpovědí (pochopitelně s velkou rezervou na bezpečnou stranu). A to je to, co aerolinky nyní na základě vlastních SKUTEČNÝCH měření zpochybňují. Výsledkem je, že aby se aerolinkám zacpaly huby, tak se jim přihodí nějaké kompenzace za to, že nemohly díky demenci úřadů létat. Takže místo aby zinkasovali peníze za letenky od lidí co je chtěli zaplatit, tak zinkasují vyšší peníze od nás všech. [/quote]

Ano, a to je přesně to, co říkám:

Jeden stav je, že mam proti sobě čísla daná úřadem a čísla z měření úřadem. Pokud je překročeno - nelétá se - v pořadku.

Druhý stav je, že jsou čísla, ale není informace z měření (btw.: modely nedávaly čísla porovnatelná s předpisem, ale jen nějaké obecné mlžení, tj. nešlo o porovnání z modelu: "nad EGCC bude ve FL280 152 ks popílku" s tvrzením "v předpise je 124 max" = zavíráme), ale obecný blábol typu: může tam někde být až 250ks. V tomto stavu je nutné nechat rozhodnutí na subjektu, jehož se týká, protože moje role regulátora, není v té chvíli hodnověrná, resp. ji vůbec neplním.
Prakticky to znamená, že subjekt (aerolinka) si sama vyhodnotí situaci a podle svých směrnic pro nakládání s rizikem zváží další postup. Takový psotup je zcela v souladu se zaběhanými zvyklostmi a je v souladu i principu o nakládání s riziky v podnikání.

Tento postup třeba užila posléze Lufthansa, kdy požádala nějaký německý spolkový ústav pro meteorologii, čičo, že aby poslal kontrolní let na trať Augsburg - Frankurt - něco na severu - Oberpfaffenhofen - Augsburg a ty to proletěli (byl přímý přenos v TV, letí to nějaká bizjet-prdlavka) a nic nenaměřili (proto se tak nasrali). Ale tuto udělala cca Lufthansa (nebo německý stát) na vlastní nákaldy - a to je špatně, potažmo zcela šílené - přece musí být věcí toho, kdo vydává regulační opatření a koho za to platíme, aby provedl podobnou akci.

Problém je, že v EU se jde cestou direktivního nahrazování vlatního rozhodování subjektů, jichž se věc týká, nějakou formou regulace - a mnohdy jde o zasahování do svobody subjektu. To je pro současnou EU převládajícím projevem, podle mne zcela cíleným, tedy ne náhodným. Jako legislativní nástroj nejtvrdšího druhu, který, v rozporu se všemi dekalracemi o svobodě a zodpopvědnosti subjektů, podobný zásah legislativně umožňuje, je právě koncept "předběžné opatrnosti", proto jsem jej zmínil.

Btw. je to přesná analogie se socialisticky plánovaným hospodářstvím, kde o ekonomické aktivitě subjektu rozhodoval na základě (centrálního) plánu někdo jiný a nikoliv subjekt sám:

"plánuji svoji vlastní činnost a očekávám chování okolních subjektů" - je chování standardního subjektu ve standardním, svobodném prostředí (pozor, nemusí jít jen o podnikání)
vs.:
"plánuji činnost svoji a i okolních subjektů" - což je v kostce nejstručnější popis socialistické politické ekonomie.


****************

lzap:
Nevím, zda odpovídám nějak srozumitelně, myslím, že jsem odpověděl i na otázku zda: "Měli létat, i když to mohlo být nebezpečné?"

K tomu obecná poznámka: i přecházet cyklistickou stezku je nebezpečné.

****************

Nemyslím, že by se měla diskuse nějak rozvádět, na druhou stranu považuji výše uvedené principy, šířené EU, za skutečně natolik nebezpečné, že je potřeba o nich mluvit v omezené míře například i na našem foru. To je jediný způsob, jak zabránit jejich rozšiřování s důsledkem napáchání řádově větších ztrát, než byl nějaký pseudozákaz letů nad EU, řeckoportugalskošpanělské radosti a řada událostí podobných.
#66119
V Sofii při přistání začalo hořet letadlo. Hasiči evakuaci zvládli

Letadlo nízkonákladových aerolinek Wizzair se 146 lidmi na palubě dnes začalo hořet při přistávacím manévru na letišti v Sofii. Podle bulharského ministerstva vnitra bylo celé osazenstvo letounu bezpečně evakuováno a nikdo neutrpěl zranění.

Airbusu A-320, který letěl z Benátek, praskla při přistávání pneumatika, která následně začala hořet. Protipožární jednotce na letišti se podařilo oheň uhasit za 20 minut.

Kvůli incidentu ale bylo sofijské letiště na několik hodin uzavřeno.

(www.lidovky.cz)
#66139
Asi máš na mysli LK TRA 70 PAKA a přilehlé. Jak už praví název prostoru, je to TRA = Temporary Restricted Area, což je dost velký rozdíl oproti zakázanému prostoru. A proč? No řekl bych, že vojáci musí někde létat...
#66140
No, ne až tak úplně - původně je to prostor delegovaný pro LKVO, resp pro továrnu ve Vodochodech, kde se vyráběly Migy a L-29-L-159 - v tom prostoru se prováděly zálety a různé zkoušky.

Dneska, pokud vím, je ten prostor možné pronajmout třeba i na cvičné lety aerolinek (ČSA-Lufthansa).

Řešilo se na exkursi ve LKVO.

Detaily lze najít na lisu, na stránce, kde je online vidět tzv. \"Plán využití vzdušného prostoru ČR - AUP/UUP\".
#66152
To si nemyslím, že by platilo až tak.
Je potřeba se dívat na výškové omezení těch LKTRA a pak na to, zda jde o tratě kondicionální nebo normální /to jsou ty první dva řádky v té tabulčičce dkazované výše - CDR1 a CDR2).
Koncicionální tratě jsou ty, které mohou být omezeny v použití (třeba o weekendu jsou otevřeny a v týdnu ne) a vznikly , když přestaly stačit tratě normální - proto vedou přes různé TRA a pod.

Jinak ano, ten LKTRA70 se opravdu i dnes využívá pravidelně a v dobách výroby letadel byl aktivní pořád, takže se přes něj nic nevedlo. Ostatní TRA se užívají méně často.

SW1348: Pokud prostor není aktivní (není - viz odkazovaná tabulčička výše) , jde přes něj shortovat, což se běžně dějě i na VATSIMu.
#66158
Jo, pokud ten prostor není aktivní (v reálu viz tabulčička UUP/AUP).

Teď pozor.

Na VATSIMu od Pondělí je simulováno vojenské cvičení Flying Rhino. Proto je uveřejněn NOTAM, kterým jsou zavedena omezení pro let po některých tratích. Čili jde o to, že na VATSIMU zaktivujeme různé prostory a podle toho jednak nepůjde plánovat po všech tratích v libovolné výšce a hlavně nepůjde dostávat shorty přes prostory.
#66217
ČSA prodělaly skoro 4 miliardy, musejí propouštět a prodávat majetek

Vláda v pondělí schválila ozdravný plán ČSA, podle kterého se aerolinky budou muset řídit následující tři roky. Státní dopravce má totiž vážné finanční problémy - jen loni prodělal 3,7 miliardy. Zákonodárci proto naordinovali výrazné zeštíhlení, firma přijde o část letadel i zaměstnanců.

http://ekonomika.idnes.cz/csa-prodelaly ... nomika_vem

Obrázek
#66223
Islandská sopka opět zahrozila, Irsko ruší domácí lety

DUBLIN - Irsko v pondělí oznámilo, že v úterý dopoledne ruší domácí letový provoz a starty z irských letišť. Podle Irského leteckého úřadu (IAA) platí zákaz pro lety od 8:00 do 14:00 SELČ. Příčinou je blížící se oblak popela z islandské sopky. Na provoz v tranzitních letových koridorech z Británie a kontinentální Evropy se zákaz nevztahuje.

http://www.lidovky.cz/islandska-sopka-o ... ranici_ani

Obrázek
#66225
United a Continental vytvoří největší světovou aerolinku

Americké aerolinky United Airlines a Continental Airlines schválily plán na sloučení a vytvoří největší světovou aerolinku. Společnost United Airlines koupí Continental Airlines za 3,2 miliardy dolarů. Aerolinky očekávají, že americké regulační úřady transakci do konce roku schválí.

http://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logi ... -aerolinku

Obrázek
#66332
Stíhačky místo budíku, tanky v ulicích. Moskva zkouší na Den vítězství

Moskva (Od zvláštní zpravodajky MF DNES) - Moskva se chystá na 9. květen, Den vítězství. Ulice zaplnily stánky s hrdinskými motivy, centrem projíždějí tanky a vzduch prorážejí stíhačky. Armáda se chystá i rozhánět mraky v případě špatného počasí.

http://zpravy.idnes.cz/stihacky-misto-b ... anicni_abr

Obrázek
#66334
Letuška, nebo státník? Experti analyzují neznámý hlas z polského letounu

V kokpitu polského vládního letounu byl zřejmě těsně před zřícením u Smolenska kromě posádky ještě jeden člověk. Jeho hlas zachytily černé skříňky. Vyšetřovatelé jeho identitu zatím nezjistili. Mohlo by to znamenat, že do kabiny vstoupil někdo z cestujících, píší polská média.

http://zpravy.idnes.cz/letuska-nebo-sta ... anicni_abr

Obrázek
#66335
Dál s gripeny, či bez nich? Politici váhají

Ani jedna ze dvou největších stran nemá zcela jasno, jakým způsobem řešit budoucnost českého nadzvukového letectva po roce 2015, kdy vyprší smlouva se Švédskem o pronájmu stíhaček Gripen. Ministr obrany Martin Barták, nominovaný do překlenovací vlády ODS, je přesvědčen, že nový kabinet nesmí s rozhodnutím otálet. „Analýza bude dokončena letos, rok 2011 musí být rokem rozhodnutí,“ prohlásil. Ministr dodal, že při posuzování několika variant se bude muset vláda řídit finančními aspekty.

http://www.e15.cz/domaci/politika/dal-s ... ici-vahaji

Obrázek
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 189