VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#64986
Ahoj Filipe, to je to TU-154 s těmi nízko položenými křídly co jsi se o něm zmiňoval ve vlákně \"jak měkce přistát\"
Tak vidíš, jak krásně jde orat zeměkouli jedním křídlem... Teď vážně:
Vůbec nerozumím hlášce, že pilotovi bylo doporučeno jiné letiště a on se stejně pokoušel za nepříhodných podmínek 4x o přistání.
Já si myslím, že to je úplná zkomolenina. Spíše by to tipoval na něco jako že se pokusil poprvé o přistání, pak udělal dva holdingy a pak šel znovu dolů.... nebo něco takového.
Další čemu nerozumím, tak jak mohl sejmout strom tak daleko od letiště.... vždyť to by musela být strašně velká chyba na výškoměru.

Dodatek pro zájemce odkaz na mapy:
http://mapy.cz/#mm=FP@sa=s@st=s@ssq=Smo ... 21504@z=10
Bohužel není k dispozici \"turistická mapa\" s vrstevnicemi, ze kterých by byl zřetelnější reliéf terénu.
Přesto se zřejmě jedná spíše o rovinu, soudě podle přímosti komunikací (meandry toku kolem toho zas tolik neříkají)
#64989
[quote="Ico"]Spise bych se zamyslel, proc zvolil pristani na uzavrete letiste (zadna zodpovednost za bezpecnost?), kdyz bez problemu mohol divertovat do Minska nebo Moskvy? Ja furt vidin za tymito situacemi technicke/palivove problemy...[/quote]
Minsk je 300 km daleko. Museli by nejspíš čekat na zlepšení počasí ve Smolensku (minimálně 2 hodiny), protože pozemní cesta by zabrala minimálně 5 hodin (navíc by tam neměli auta). Celá akce je na minutu naplánovaná, nedá se jen tak divertovat. Normální dopravní letoun by samozřejmě divertoval, ale když vezeš takovouto delegaci a zpoždění nepřipadá v úvahu, tak se to prostě zkouší.
#64990
Ono strasne by mne zajimali ty predosle jeho priblizeni, mel minima zapocal odznova, mel minima draha vpravo a podobne. Jasne ze sou to dohady, ale pokud ty 3 predosle zvladnul ako tak ok (vyska minima pro rozhodnuti byla ok), tak by to posledne priblizeni mohlo znamenat skutecne situaci tisne s cilem pristat za jakoukoliv cenu...
#64992
Já bych nespekuloval. Původně říkali 2x, pak někdo že 4x, dosud se neví, kolik lidí letělo vlastně. Můj názor třeba je, že za to třeba mohl stres z tolikátého přiblížení v mlze, kdy už měl být prezident dávno na zemi v autě, a následná záměna metrického systému (v mapě) za feety (na přístrojích) a na bližné byli vlastně už na zemi... Nakonec se pravda ukáže, když mají černé skříňky.
#65006
Přesně tak, konec diskuse... byly to prostě hovada že nedivertovali do Minsku a mysleli si že to dají, nemluvě o tom, že poláci mají na triku incident podobného rázu na nějakém vojenském daleko modernějším stroji, ale s civilisty na palubě, cca. 2 roky nazpět, kde je řídící ještě hecoval, že to dají. Jako kdyby pro poláky mlha prostě neexistovala. Fakta jsou jasná, zbytek jsou prostě jen dohady.
#65199
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... merem.html
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... vysku.html

Dozvíte se, že
- řídící nevěděl výšku letadla
- stroj měl divný zvuk
- dohlednost byla 400m, potřebovali prej 1000m
- obvykle když jde letoun na přistání, hučí rovnoměrně.
- piloti neuměli rusky a dělali chyby v číslovkách
- odchylka od správného směru byla 50m


Ať žijí svobodná média!
#65200
[quote="dubajss"]Dozvíte se, že
- řídící nevěděl výšku letadla
- stroj měl divný zvuk
- dohlednost byla 400m, potřebovali prej 1000m
- obvykle když jde letoun na přistání, hučí rovnoměrně.
- piloti neuměli rusky a dělali chyby v číslovkách
- odchylka od správného směru byla 50m
[/quote]
- podle zpravodajky ČRo letěl ve výši osm metrů.

P.S. Ono se v Rusku při civilních letech nemluví anglicky nebo to nebylo bráno jako civilní ale vojenský let?
#65254
Ztrátové ČSA šetří, letos se chtějí zbavit velkých letadel

Po personálním zeštíhlení čeká letos ztrátové České aerolinie i výrazná redukce letového parku. Podle zjištění MF DNES by letos mohlo z flotily zmizet až deset letadel a počet strojů by se tak na konci roku mohl dostat pod čtyřicet. Redukce má firmě přinést další peníze a také zlepšit hospodaření.

http://ekonomika.idnes.cz/ztratove-csa- ... oakcie_vel

Obrázek
#65374
nats.co.uk
From midday today until at least 6pm, there will be no flights permitted in UK controlled airspace other than emergency situations. This has been applied in accordance with international civil aviation policy. We continue to monitor the situation with the Met Office and work closely with airline customers and adjoining countries.

Patria.cz
10:13 BAA Airports Limited: Všechna londýnská letiště pravděpodobně od poledne zastaví svůj provoz (Bloomberg)
10:13 Sopečná činnost na Islandu narušila letecký provoz v Evropě. Lety byly kvůli hrozícímu oblaku sopečného popela pozastaveny již v Británii, Norsku a Švédsku. Londýnská letiště Heathrow zrušila 150 a Gatwick 108 letů (ČTK)

baa.com
Major disruption expected
Following advice from the Met Office, the national air traffic service (NATS) has introduced restrictions to UK airspace this morning as a result of volcanic ash drifting across the UK from Iceland.

glasgowairport.com
Urgent passenger information: Scottish airports closed. (Last update: 09:35)
#65459
Sopka byla naposledy aktivní v 19. století, přičemž tehdy erupce trvala plné dva roky (1821 až 1823), napsal server Iceland Review.

Tentokrát byla ale erupce podle expertů desetkrát až dvacetkrát silnější a vyvolala v oblasti kolem vulkánu rozsáhlé záplavy. Hladina místních řek po erupci sopky, nacházející se pod dvousetmetrovým příkrovem sněhu a ledu, stoupla prý až o tři metry.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/vulkan-uzavrel-n ... anicni_stf

No snad nebude soptit dva roky... =/ To by bylo docela blbé... 8-/
#65471
Teď na oblasti (pilot = nějaký písmenka, nerozuměl jsem mu)... jinak scanner mi scannuje všechny ACC sektory, a na všech je ticho :)
PIC: Praha radar, with you, FL90 over DEKOV, request higher
ATC: Sorry, higher level not available
PIC: Ok, cancel VFR, request IFR
ATC: Confirm you are VFR flight?
PIC: Affirm, IFR, would like to start IFR
ATC: Sorry, IFR not available at the moment, contact Praha info, good bye
#65472
Pavel píše:Teď na oblasti (pilot = nějaký písmenka, nerozuměl jsem mu)... jinak scanner mi scannuje všechny ACC sektory, a na všech je ticho :)
No, asi nefunguje scanner. Divné je, že nejsou ani takový ty čáry na obloze ...
Btw.: měl jsem si otevřít opravovňu scannerů to by byly teď žně....
PIC: Praha radar, with you, FL90 over DEKOV, request higher
ATC: Sorry, higher level not available
PIC: Ok, cancel VFR, request IFR
ATC: Confirm you are VFR flight?
PIC: Affirm, IFR, would like to start IFR
ATC: Sorry, IFR not available at the moment, contact Praha info, good bye
:)

Jinak na BBC zasvěceně hovořil letecký publista s. Velek a říkal, že to může trvat týdny.
Ptali se, zda to je jako mrak, prej jo, ani nejde nijak odlišit na radaru od normálního mraku z vodní kapiček (kapiček!).
Pak se ho ptali, kdy ten mrak teda bude vidět na území ČR, na což odpověděl, že už to vlastně mrak není.
Tak nevím.
Pak přidal příhodu, jak 747ka proletětla mrakem a chcíply jí všechny motory, které pak nahodili (nahodili!) až 1300m (metrů!) nad zemí - stejně jim ještě jeden chcípnul cestou, letadlo po přistání bylo odřené a neprůhledné.

Celé divné.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 189