VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#90744
Maďarsko prý s evropským investorem jedná o vytvoření aerolinek

Maďarsko jedná s evropským investorem o vytvoření národního leteckého přepravce, jméno investora ale zatím tají. Ministr národního rozvoje Tamás Fellegi ale řekl, že nová smlouva by mohla být na světě na jaře příštího roku. Maďarsko se už několik let snaží prodat leteckou společnost Malév, z prodeje ale vždy sešlo. Naposledy měla zájem čínská společnost Hainan Airlines.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... nek-723466

Obrázek
#90745
ČSA prodaly dvě dceřiné firmy Českému aeroholdingu

České aerolinie prodaly dvě své dceřiné firmy státnímu Českému aeroholdingu. Za společnost Czech Airlines Handling, která se zabývá odbavováním letadel a cestujících, inkasovaly podle informací deníku Dnes 750 milionů korun. Za firmu CSA Services, jež provozuje například kontaktní centrum nebo funguje jako personální agentura, získaly 28 milionů korun. Převod byl proveden v posledních týdnech.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... ngu-723967

Obrázek
#90746
Dluhová krize by mohla aerolinky připravit o osm miliard dolarů

Letecké společnosti by mohly v příštím roce prodělat přes osm miliard dolarů (více než 150 miliard korun), pokud politici nedostanou pod kontrolu dluhovou krizi v Evropě. Uvedlo to dnes Mezinárodní sdružení pro leteckou dopravu (IATA).

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... aru-724086

Obrázek
#90864
Vedení ČSA a piloti se dohodli, že budou dál jednat

Dnešní setkání Českého sdružení dopravních pilotů (CZALPA) a vedení Českých aerolinií nepřineslo žádný hmatatelný výsledek. Obě strany se pouze dohodly na pokračování v jednání. Sdružení CZALPA také zveřejnilo na svých webových stránkách petici za záchranu ČSA. V té sdružení vyzývá veřejnost k podpoře apelu na politiky s cílem urychlit privatizaci národního dopravce.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... nat-724495


Vedení ČSA zatratilo plán pilotů na snížení platů

Situace v Českých aeroliniích podle všeho směřuje k regulérní stávce pilotů. Jejich organizace CZALPA se ani na pátečním krizovém jednání neshodla s vedením firmy na řešení dlouhodobých sporů, které před více než týdnem vyvrcholily zrušením desítek letů. Příkop mezi oběma stranami se naopak prohlubuje. Piloti v pátek managementu nabídli, že si dočasně sníží platy, čímž firma příští rok ušetří 50 milionů korun.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... atu-724710

Obrázek
#90867
USA hrozí Airbusu miliardovými sankcemi

Spojené státy odmítly plán Evropské unie odbourat subvence pro evropského výrobce letecké techniky Airbus, a naopak se chtějí obrátit na Světovou obchodní organizaci (WTO) s požadavkem, aby mohly vůči Airbusu začít uplatňovat obchodní sankce. Ty by mohly dosáhnout sedmi až deseti miliard dolarů (asi 133,3 až 190 miliard korun) ročně. Airbus tvrdí, že jde o prázdné proklamace.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... emi-724899

Obrázek
#90926
ČSA jednají s možnými zájemci, radí se s nimi o restrukturalizaci

Vedení Českých aerolinií nyní jedná s případnými zájemci o koupi letecké společnosti. Konzultuje s nimi prý navrhované restrukturalizační kroky. V České televizi to řekl generální ředitel Českého Aeroholdingu Miroslav Dvořák.

http://ekonomika.idnes.cz/csa-jednaji-s ... oakcie_vem

Obrázek
#90927
Létat v Rusku je nebezpečnější než v Kongu

(VIDEO) Série osmi leteckých nehod s úmrtími, které se v posledním roce staly v Rusku, udělala z této velmoci podle expertů nejnebezpečnější zemi z hlediska leteckého provozu. Vyšetřování nehod, včetně té, při níž zahynul prakticky celý hokejový tým Jaroslave, odhalil hrubé chyby posádek, pozemního personálu, či opilost. Katastrofální stav v bezpečnosti ruského civilního letectví volá po změně celého systému, napsal list The Wall Street Journal.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... ngu-724972

Obrázek
#90955
Investoři z Česka, Číny a USA chtějí v ČR vyrábět nový letoun

Tuzemský letecký průmysl je těsně před podpisem jednoho z největších kontraktů za poslední roky. Chystá se na výrobu nového typu letadla. Za projektem stojí konsorcium českých, čínských a amerických firem, řekl šéf státní agentury CzechInvest Miroslav Křížek. Čína má podle něj zájem až o tisíc nových letadel, které se mají v Česku vyrábět.

http://ekonomika.idnes.cz/investori-z-c ... nomika_spi

Obrázek

V Česku se mají vyrábět unikátní vírníky - hybridy mezi letadlem a vrtulníkem

http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... vrtulnikem

Obrázek
#90956
Problémem ČSA už nejsou náklady, ale výnosy

České aerolinie jsou v úzkých. A příčinou není spor vedení s piloty, kterým se nelíbí přesun letadel a lidí do dcery Holidays Czech Airlines. To sice může aerolinkám ušetřit miliony na nákladech, ty už ale dávno nejsou hlavním problémem firmy.

http://zpravy.e15.cz/nazory/analyzy/pro ... osy-725369

Obrázek
#91173
Nečas: Jediná cesta k záchraně ČSA je prodej. Naopak Ruzyně se teď privatizovat nebude

Premiér Petr Nečas v televizi uvedl, že jediná rozumná cesta, jak zachránit ČSA, je prodej strategickému partnerovi. Souhlasí s ním i ministerstvo financí. Nečas je naopak proti prodeji Letiště Praha, protože by stát musel prodávat pod cenou.

http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... vat-nebude

Obrázek
#91174
Pilot ČSA: Naším cílem je, aby České aerolinie vlastnila firma z USA, nebo Asie

Jak tvrdá byla vyjednávání mezi piloty a vedením ČSA? Jsou piloti s jeho výsledky spokojeni? Ptali jste se jednoho z nich - Michala Filipa, který 15.12. od 12:30 odpovídal na vaše dotazy v on-line rozhovoru serveru IHNED.cz.

http://byznys.ihned.cz/analyzy-a-koment ... -nebo-asie

Obrázek
#91175
ČSA posílí východní orientaci, začnou létat do ruské Ufy

České aerolinie zahájí se začátkem letní sezóny 2012 novou linku do Ufy, hlavního města Baškirské republiky. Společnost již na linku získala potřebná povolení. Letový řád bude aznámen v nejbližších dnech, týdně budou provozovány dva až čtyři zpáteční lety. ČTk to potvrdila mluvčí společnosti Hana Hejsková.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... ufy-726958

Obrázek
#91188
Typickej \"čechismus\".... Ono to všechny za 14 dní přejde, jako s hokejisty, jako s panem Milerem.

Nejvíc mě dostává, jak se všem všechno uděluje po smrti....

Každopádně přejmenování letiště.. To asi nebude úplně ono..

OK
#91189
[quote="Pavel"]Jednoznačně proti. Nemám nic proti Havlovi osobně, ale s letištěm nic společného neměl, tak co ho tam cpát. CDG, JFK a podobnejch je po světě dost, tak bychom si mohli uchovat ten pěknej název Ruzyně.

PB[/quote]

Tak ono taky Leoš Janáček toho s letectvím moc společného nemá. Čístě technicky si myslím že ono by asi zůstalo stále Ruzyně TWR stejně tak jako je Mošnov TWR.
#91190
Taky neříkám, že se mi jméno Mošnovského letiště líbí. Proč nemáme Masarykovo letiště? Podle mě byl pro stát neméně důležitý jako Havel a navíc se zasloužil i v letecké odbornosti. Jen proto, že už je to dávná historie?

PB
#91208
\"According to Stuff.co.nz, the Australian Transport Safety Board found that a software bug was responsible for a Qantas Airbus A330 nose-diving twice while at cruising altitude, injuring 12 people seriously and causing 39 to be taken to the hospital. The event, which happened three years ago, was found to be caused by an airspeed sensor malfunction, linked to a bug in an algorithm which \'translated the sensors\' data into actions, where the flight control computer could put the plane into a nosedive using bad data from just one sensor.\' A software updated was installed in November 2009, and the ATSB concluded that \'as a result of this redesign, passengers, crew and operators can be confident that the same type of accident will not reoccur.\' I can\'t help wondering just how a piece of code, which presumably didn\'t test its input data for validity before acting on it, could become part of a modern jet\'s onboard software suite?\"
#91252
[quote="Vanilla"]Kdo sdílíte stejný názor, tak podepisujte!

http://www.letistevaclavahavla.cz/

Už je nás přes 4.000..[/quote]
Možná si to někdo vyloží špatně...
Ale - Havla si vážím jako člověka; jako politik mne zklamal. Nicméně byl naším (mým) prezidentem a měl velké zásluhy na pádu vlády komunistické strany a socialismu "Ruského tipu". Jako polistopadový prezident dokázal důstojně reprezentovat a prezentovat ČSR. Také díky tomu se změnil pohled světa na naší zemi. Nicméně, lidí, co toto dělali, je spousty a nic se po nich nejmenuje. Pokud tedy pojmenovávat důležité "organizace" (pro stát), tak potom bych raději, pokud by to bylo jménem TGM, E. Beneše, J. Masaryka, M.R. Štefánika - tedy osob, které se zasloužili o samotnou ČR, potažmo ČSR. A to i s vědomím jejich kontroverznosti...
Nejsem proti tomu, aby se po V. Havlovi pojmenovávaly ulice, náměstí a pod.
  • 1
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 189