VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#84603
[quote="radbrad4"]http://aeroweb.cz/clanek.asp?ID=2924&kategorie=3

Věřím, že dotykové přístroje musí v kanceláři na zemi fungovat opravdu skvěle, ale já osobně mám vcelku problém když je to dost turbulentní něco naladit na normálním rádiu - absolutně si nedovedu představit že bych něco lovil na dotykovém displeji...[/quote]
Ano, přesně toto už jsem tu někde psal...
#84604
Boeing zatočil na špatnou ranvej a vjel do cesty startujícímu airbusu

Tragédií málem skončil pondělní incident na letišti v New Yorku. Letoun egyptských aerolinek omylem vjel na ranvej, kde se ke startu rozjížděl airbus společnosti Lufthansa. Pilot německých aerolinek naštěstí stačil svůj stroj včas zabrzdit.

http://zpravy.idnes.cz/boeing-zatocil-n ... anicni_aha

Obrázek
#84605
Avizované plány AirAsia se potvrdily...

Airbus získal rekordní zakázku na 200 letadel do Asie

Evropský výrobce Airbus podepsal s malajsijskou společností AirAsia rekordní zakázku na 200 letadel s opcí na koupi stovky dalších. Největší asijský nízkonákladový přepravce si objednal modernizovaná úsporná letadla A320neo za 18,2 miliardy dolarů, tedy zhruba 311 miliard korun.

http://ekonomika.idnes.cz/airbus-ziskal ... oprava_vem

Obrázek
#84606
Letouny na přepálený stolní olej míří do oblak

AMSTERODAM - Nizozemská letecká společnost KLM plánuje létat na biopalivo vyrobené z použitého stolního oleje. Uvedl to výkonný ředitel KLM Camiel Eurlings. S novým palivem plánují aerolinky začít létat od září na trase mezi Amsterodamem a Paříží.

http://byznys.lidovky.cz/letouny-na-pre ... y-trhy_nev

Obrázek
#84607
ČSA mají nového partnera, budou nabízet lety přes Abú Dhabí

České aerolinie dnes uzavřely dohodu s leteckou společností Etihad Airways. Kromě vzájemného prodávání svých letů firmy zavedou novou linku mezi Prahou a Abú Dhabí, která Česko přes partnerskou aerolinku spojí s destinacemi jako Dillí, Sydney, Tokio či Peking. Do Spojených arabských emirátů bude létat nový Airbus A319, speciálně upravený pro tuto trasu.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... abi-668852

Obrázek

Obrázek
#84608
[quote="George_L"]Boeing zatočil na špatnou ranvej a vjel do cesty startujícímu airbusu

Tragédií málem skončil pondělní incident na letišti v New Yorku. Letoun egyptských aerolinek omylem vjel na ranvej, kde se ke startu rozjížděl airbus společnosti Lufthansa. Pilot německých aerolinek naštěstí stačil svůj stroj včas zabrzdit.

http://zpravy.idnes.cz/boeing-zatocil-n ... anicni_aha[/quote]



Líbí se mi, že cokoliv se na KJFK stane, tak je to hned na Youtube.

Kdo by chtěl slyšet nahrávku mezi ATC a piloty, tak zde:
http://www.youtube.com/watch?v=D7melQERk7s
#84609
K tomu dotykovýmu garminu - imho je to jen věcí zvyku. Jasně, při prvním letu bych z toho asi taky šílel, ale zvyknout se dá. My, co lítáme větroně, tak s sebou vozíme PDAčko, které pomocí speciálních aplikací obstarává navigaci a optimalizaci soutěžního letu (samozřemě, je jen pro informaci pilota, nijak to nenahrazuje povinnost VFR navigace s mapou) - moje PDAčko je starší iPAQ s dotykáčem 240x320 pix - a když na tom potřebuju při letu něco udělat, od změny trati po naťukání jiné destinace, tak jsem si již zvykl na psaní jednou rukou na touchscreenu uplně v pohodě. Jasně, při turbulenci to není nejjednodušší, ale dá se to (a hlavně spousta věcí lze naprosto bez koukání, jen dle zvukové odezvy). Takže bych to zas tak neodsuzoval.
#84610
Jako k tomu incidentu. Tady je vidět, jak jsou piloti kvalitní. Ale až zase něco, někde spadne. To bude na natu keců, jak za to může pilot a tyhle kecy v kleci. Zachránili kolik? 500 krků?
#84611
[quote="Čondra87"]Jako k tomu incidentu. Tady je vidět, jak jsou piloti kvalitní. Ale až zase něco, někde spadne. To bude na natu keců, jak za to může pilot a tyhle kecy v kleci. Zachránili kolik? 500 krků?[/quote]
Vzhledem k tomu že to bylo na JFKJ tak se nedivím. Já tam byl a viděl jsem.... letiště jak kráva, hustej provoz, americký huhlání a styl povelů (jako můžete přistát jako pátý v pořadí, tak si klidně představím: pojíždějte tuda a tudy a dejte bacha za třetím rohem na dvě letadla, pak přejedte dráhu ale bacha na tamty čtyři letadla atd...)
#84612
[quote="mipeba"][quote="Čondra87"]Jako k tomu incidentu. Tady je vidět, jak jsou piloti kvalitní. Ale až zase něco, někde spadne. To bude na natu keců, jak za to může pilot a tyhle kecy v kleci. Zachránili kolik? 500 krků?[/quote]
Vzhledem k tomu že to bylo na JFKJ tak se nedivím. Já tam byl a viděl jsem.... letiště jak kráva, hustej provoz, americký huhlání a styl povelů (jako můžete přistát jako pátý v pořadí, tak si klidně představím: pojíždějte tuda a tudy a dejte bacha za třetím rohem na dvě letadla, pak přejedte dráhu ale bacha na tamty čtyři letadla atd...)[/quote]



To povolení k přistání i 5tému eru je ale v Americe normálka, jejcih postup prostě. A mi to přijde i lepší, protože pak jen ATC hlídá, jestli to vyjde nebo ne, pokud ne, GA, pokud jo, neříká už nic, za to v Evropě to dostáváš furt povolení cca 2 nm před prahem dráhy a ATC pak musí rychle to odříkat to povolení, takže furt break break....
#84613
Ale jo, já to nezpochybňuji a uvedl jsem to jako příklad pro pochopení situace, když ti stejným zpusobem i vydají povolení pojíždět. My když jsme pojížděli na start z JFKJ, tak jsme po cestě asi 8x zastavili a \"dávali přednost zprava\" :D
#84615
[quote="Pavel"]K tomu dotykovýmu garminu - imho je to jen věcí zvyku. Jasně, při prvním letu bych z toho asi taky šílel, ale zvyknout se dá. My, co lítáme větroně, tak s sebou vozíme PDAčko, které pomocí speciálních aplikací obstarává navigaci a optimalizaci soutěžního letu (samozřemě, je jen pro informaci pilota, nijak to nenahrazuje povinnost VFR navigace s mapou) - moje PDAčko je starší iPAQ s dotykáčem 240x320 pix - a když na tom potřebuju při letu něco udělat, od změny trati po naťukání jiné destinace, tak jsem si již zvykl na psaní jednou rukou na touchscreenu uplně v pohodě. Jasně, při turbulenci to není nejjednodušší, ale dá se to (a hlavně spousta věcí lze naprosto bez koukání, jen dle zvukové odezvy). Takže bych to zas tak neodsuzoval.[/quote]
Samozřejmě je to věc zvyku, ale v turbulenci nemáš šanci na tom něco udělat, tam potřebuješ chytit něco velikýho a jednoduše s tim pohnout. Může to tam být navíc, třeba si před letem naprogramovat trať by mohlo být velice komfortní přes dotykovou obrazovku, ale nemělo by to nahradit klasická mechanická tlačítka. Z vlastní zkušenosti vím, že při silnější turbulenci máš co dělat abys naladil i normální rádio...
#84616
[quote="Filip"]Z vlastní zkušenosti vím, že při silnější turbulenci máš co dělat abys naladil i normální rádio...[/quote]

Souhlas s Pavlem... kdo je schopnej přeprogramovat navigaci ve 130ti km/h na dálnici D1 mezi 122. a 147. km (musím se pochlubit - ano, jsem to já :D ), je schopnej toho samýho i v pomerně solidní turbulenci v letadle. Tam mám navíc možnost si to vyndat z držáku a chytit oběma rukama.
#84617
[quote="roadmonster"][quote="Filip"]Z vlastní zkušenosti vím, že při silnější turbulenci máš co dělat abys naladil i normální rádio...[/quote]

Souhlas s Pavlem... kdo je schopnej přeprogramovat navigaci ve 130ti km/h na dálnici D1 mezi 122. a 147. km (musím se pochlubit - ano, jsem to já :D ), je schopnej toho samýho i v pomerně solidní turbulenci v letadle. Tam mám navíc možnost si to vyndat z držáku a chytit oběma rukama.[/quote]
Tak dobře D1 neznam - vyzkouším a dám vědět :D
Imho v turbulentním počasí většinou potřebuješ alespoň tu jednu ruku na řízení...
#84658
Parašutista nepřežil exhibiční seskok na letecké přehlídce

V Chotěboři na Havlíčkobrodsku nepřežil devětačtyřicetiletý parašutista skupinový seskok. Po dopadu na zem sice ještě žil, později ale zemřel v nemocnici. Nehoda se stala před zahájením hlavního programu aeroshow, která se v Chotěboři v sobotu konala.

http://jihlava.idnes.cz/parasutista-nep ... zpravy_jog

Obrázek
#84710
Letiště čeká rozhodující bitva o novou ranvej

Letiště Praha čeká zítra jedna z rozhodujících bitev o výstavbu nové ranveje. Ministerstvo životního prostředí vybralo poslední červnovou středu jako termín veřejného projednávání dokumentace vlivu stavby na životní prostředí a jejího kladného posudku.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... vej-673547

Obrázek
#84711
Pilot si nevšiml zapnutého mikrofonu a sprostě okomentoval posádku

Pilot americké letecké společnosti Southwest se během letu bavil se svým kolegou a nevšiml si, že má zapnutý mikrofon, který vysílal jeho explicitní názory do éteru. Záznam jeho opovržlivých komentářů o gayích a postarších členech posádky byl zveřejněn minulý týden. Pilot byl dočasně suspendován, musel se omluvit, ale nyní už je zpátky ve funkci.

http://www.novinky.cz/koktejl/237571-pi ... l?ref=boxE

Obrázek
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 189