VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#78704
[quote="George_L"]V Česku můžou létat těžší ultralighty, postavit si je ale musíte sami

V Česku vznikla nová kategorie amatérských sportovních letadel, takzvaných ultralightů s názvem Elsa. Jejich vzletová hmotnost (celková hmotnost letadla při startu) je posunuta až na 600 kilogramů, což znamená, že letadlo pohodlně uveze dvě osoby i s bagáží. Dosud byla maximální přípustná vzletová hmotnost ultralightů 450 kilo.

http://ekonomika.idnes.cz/v-cesku-muzou ... nomika_brm[/quote]
Takže ti pitomci v Bruselu si prosadili alespoň nějakou podmínku... Původní záměr LAA byl v EU plně legalizovat LSA. A jak je vidět, ani ve spolupráci s němcema to u těch byrokratů neprosadili. O co jim jde?! Když by LSA plně legalizovali, mohli by si lidi kupovat 100% tovární výrobky, což by bylo určitě lepší z hlediska bezpečnosti. Podle mne se měli "bruselští" spíš zaměřit na legislativu pilotního výcviku právě pro kategorii LSA. Skloubit předpisy pro UL a "dospělá" letadla...
#78719
[quote="ASG29"][quote="George_L"]V Česku můžou létat těžší ultralighty, postavit si je ale musíte sami

V Česku vznikla nová kategorie amatérských sportovních letadel, takzvaných ultralightů s názvem Elsa. Jejich vzletová hmotnost (celková hmotnost letadla při startu) je posunuta až na 600 kilogramů, což znamená, že letadlo pohodlně uveze dvě osoby i s bagáží. Dosud byla maximální přípustná vzletová hmotnost ultralightů 450 kilo.

http://ekonomika.idnes.cz/v-cesku-muzou ... nomika_brm[/quote]
Takže ti pitomci v Bruselu si prosadili alespoň nějakou podmínku... Původní záměr LAA byl v EU plně legalizovat LSA. A jak je vidět, ani ve spolupráci s němcema to u těch byrokratů neprosadili. O co jim jde?! Když by LSA plně legalizovali, mohli by si lidi kupovat 100% tovární výrobky, což by bylo určitě lepší z hlediska bezpečnosti. Podle mne se měli "bruselští" spíš zaměřit na legislativu pilotního výcviku právě pro kategorii LSA. Skloubit předpisy pro UL a "dospělá" letadla...[/quote]

Tak zčásti máš určitě pravdu. Téma je to široké a dalo by se o tom polemizovat hodiny. Nicméně si myslím, že kdyby se bruselští zaměřili na výcvik a piloty ULL tak by tu půlka ultralajtystů díky znalostem asi brzo dolítala a druhá půlka by to zabalila kvůli papírování.
#78725
Já ale právě myslel \"oddělení\" ULL a LSA (ELSA). Právě legalizace LSA měla význam třeba v možnosti nahrazení stávajícího letadlového parku aeroklubů. Doteď existovalo jen ULL a pak normální letadla. Nic mezi. Pro základní výcvik a běžné aeroklubové polítání by byly LSA velice dobrou platformou. Hlavně ekonomicky výhodnější, než je v současnosti provoz např. Trenérů, řady Z40 apod. A tomu by se měla přiblížit legislativa - vzít to nejlepší z ULL a normální kategorie a spojit to. Kdo by nechtěl podstupovat složitější proces, zůstal by u ULL, pro LSA přizpůsobit předpisy normálního letectví tak, aby mohla i nadále spadat kategorie LSA pod LAA, ale kvalifikace pilotů LSA by se přiblížila PPL. A k tomu odstranit tu blbost nutnosti stavebnice...
Právě díky tomuhle je teď neskutečný chaos (já říkám bordel) v certifikacích, kdy prakticky jedno a to samé letadlo je certifikováno jak pro ULL, tak i LSA. Ne nadarmo se už před dvěma lety veřejně u nás říkalo, že \"zodpovědní ouřadové\" v Bruselu jsou proti lidovému lítání. Po schválení by přišli o velkou část kontroly. A EU, to je především dohled nad vším děním uvnitř tohoto spolku...
#78793
[h]Pasažér letadla požádal letušku, zda by mohla otevřít okno a \"trochu vyvětrat\" [/h]

Anketa mezi třemi tisíci letuškami a stevardy letecké společnosti Virgin Atlantic přinesla opravdu zajímavé výsledky. Zaměstnanci byli totiž mimo jiné dotázáni na nejneobvyklejší požadavky pasažérů, kterým byli v poslední době vystaveni. A přání otevřeného okna v letové hladině deset kilometrů asi na žebříčku šílenosti jednoznačně vede.

http://www.novinky.cz/koktejl/224050-pa ... etrat.html

Obrázek
#78809
Češi ztratili zájem o leteckou dovolenou

Čeští rekreanti zanevřeli na letecké dovolené. Podle údajů Letiště Praha se počet pasažérů na charterech loni na Ruzyni snížil meziročně téměř o šest procent na 1,37 milionu. Je to nejnižší číslo od roku 2002. Celkový počet pasažérů na letišti přitom meziročně klesl jen o necelé procento na 11,56 milionu.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... -dovolenou

Obrázek
#78810
Brusel chce mít přístup k údajům o leteckých cestujících

Úřady členských zemí Evropské unie by podle Bruselu měly mít přístup k údajům o cestujících v letecké dopravě, kteří do unijních států vstupují či z nich odjíždějí. Evropská komise dnes schválila návrh normy, který ukládá leteckým dopravcům povinnost poskytovat úřadům tato data. Nyní o něm budou jednat státy \"sedmadvacítky\" a Evropský parlament.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... estujicich

Obrázek
#78844
Pilot usnul v kabině letadla, zatímco si jeho kolega odskočil na toaletu

Boeing 737 řídil několik minut pouze autopilot, když jeden z pilotů usnul, zatímco byl jeho kolega na toaletě. Po návratu se ale nemohl na spícího kolegu dozvonit. Dřímající pilot tvrdí, že byl unavený a spal jen čtyři hodiny. Ten den už řídil čtvrtý let.

http://zpravy.idnes.cz/pilot-usnul-v-ka ... anicni_brm

Obrázek
#78850
Většina klientů by se z Egypta měla vrátit do nedělního večera

Naprostá většina klientů cestovních kanceláří, kteří zatím zůstávají v Egyptě postiženém politickými nepokoji, by se měla do České republiky vrátit nejpozději do nedělního večera. ČTK to dnes řekl mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamura. Nadále podle něj platí, že AČCKA ani ministerstvo zahraničních věcí turistické cesty do Egypta nedoporučují.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... iho-vecera

Obrázek
#78851
Travel Service vrátí na český trh dálkové letadlo pro lety na Kubu

Letecká společnost Travel Service (TS) vrátí na český trh dálkové letadlo Boeing 767, které je schopné dolétnout bez mezipřistání do Thajska a Karibiku. Aktuálně žádný český dopravce takový stroj nemá. „Stroj si pronajmeme od leasingové firmy na tři roky,“ řekla deníku E15 mluvčí TS Vlaďka Dufková. Velký letoun se vrátí na letiště Ruzyně na podzim po téměř dvouleté pauze.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... ty-na-kubu

Obrázek
By Nathaniell
#78859
Bezpečnostní kontroly na letištích budou mít možná na starosti myši

http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky ... istum.html

Bezpečnostní kontroly na letištích budou mít možná na starosti myši. Izraelští vědci sestrojili detektor, který je vzhledem podobný tělesnému skeneru. Uvnitř ale ukrývá tři komory a v každé z nich čenichá osm speciálně vytrénovaných myší. Dnes to na svém, napsal na internetových stránkách magazín NewScientist.
#78908
Pilota naštval hádavý cestující, na Lanzarote vysadil sto pasažérů

Nezvykle vyřešil kapitán letadla nízkonákladových aerolinek Ryanair spor mezi letuškou a jedním z pasažérů, který nechtěl zaplatit za nadměrné zavazadlo. Pod dohledem policie nechal na španělském ostrově Lanzarote vysadit 100 cestujících.

http://zpravy.idnes.cz/pilota-nastval-h ... anicni_aha

Obrázek
#78925
Letounu CASA vypověděl poslušnost autopilot, stroj přes minutu strmě klesal

Do velkých problémů se dostal při cvičném letu armádní letoun CASA C-295. Autopilot navedl v tříkilometrové výšce stroj do devadesátistupňového náklonu, po němž následoval střemhlavý let ve spirále. Pilotům se podařilo dostat letoun pod kontrolu až v patnácti stech metrech, poté bezpečně přistáli.

http://zpravy.idnes.cz/letounu-casa-vyp ... domaci_cem

Obrázek
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 189