VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#70352
[quote="Pavel"][quote="Jindra"]Letoun MD-11F registrace D-ALCQ dnes havaroval při přistání na cílovém letišti pravidelné nákladní linky německé společnosti Lufthansa v saúdskoarabském Rijádu. Podle prvních zpráv se při přistání rozlomil a vznítil.[/quote]
Zdá se mi to, nebo ty 11tky jsou nebezpečný samy o sobě?[/quote]

Rekl bych, ze za sve nejvetsi slavy mely MD-11 dobrou historii. Ale ted jsou skoro vsechny provozovane jako nakladni, tak s nimi budou skotacit vselijaci piloti...
#70359
Letenku ČSA kupte v Německu, zaplatíte za ni polovinu české ceny

České aerolinie mají velmi zvláštní obchodní strategii při prodeji letenek českým klientům. Koupíte-li si letenku přímo přes ně nebo přes českého prodejce, dáte za ni až o desítky procent více než na některém zahraničním internetovém serveru. Tuzemští prodejci však nevydělávají více než zahraniční konkurence. Na lepší cenu se nemohou dostat kvůli ČSA.

http://ekonomika.idnes.cz/letenku-csa-k ... oakcie_vel

Obrázek
#70360
ČSA prodávají svoji slovenskou dceru

České aerolinie prodávají další svoji dceřinou společnost. K mání je slovenská společnost Slovak Air Services, v které drží ČSA 100% podíl. Firma s obratem zhruba padesát milionů korun zajišťuje odbavování letadel a cestujících pro spoje ČSA i jiných dopravců na slovenských letištích, především v Bratislavě

http://ekonomika.idnes.cz/csa-prodavaji ... nomika_fih

Obrázek
#70370
ČSA polepí letadla reklamou na Citibank

České aerolinie se rozhodly propůjčit svá letadla reklamě. První letoun v barvách Citibank ukážou příští týden. Zda si tímto způsobem chtějí ztrátové aerolinie vylepšit rozpočet či zda svá letadla nabídnou bance výměnou za větší propagaci společné kreditní karty, nechtějí firmy až do úterní tiskové konference sdělit.

http://ekonomika.idnes.cz/csa-polepi-le ... oakcie_spi

Obrázek
#70371
V pákistánských horách se zřítilo letadlo se 152 lidmi, zřejmě zabloudilo

Poblíž pákistánské metropole Islámábádu se v hustém dešti zřítil airbus pákistánské společnosti Airblue se 152 lidmi na palubě. Letadlo mířilo z Karáčí do Islámábádu. Záchranáři už z trosek vyprostili 90 mrtvých. Nehodu zřejmě nikdo nepřežil.

video: http://zpravy.idnes.cz/v-pakistanskych- ... anicni_stf

Obrázek
#70378
Pada to jak hrusky... :-(

Military plane crashes on training mission in Alaska
July 29, 2010

An Air Force C-17 cargo plane crashed on a local training mission near Elmendorf Air Force Base in Alaska on Wednesday, a captain at the base told CNN.

http://edition.cnn.com/2010/US/07/29/al ... index.html

----

Iraqi helicopter crashes during a sandstorm
July 28, 2010

An Iraqi helicopter crashed in eastern Karbala during a sandstorm Wednesday, authorities said.

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/meast ... index.html
#70402
No, nechtěl jsem to tady šířit, ale když užs to načal: je takové podivná serie těchto CFITů s Airbusami během \"špatného počasí\" v regionech, kde většina pilotů se učila létat na \"silně klasicky ovládaných letadlech\" (cca Sochi, Kazaxstan, Pákistán, apod...) .

Protože automatizovaným systémům pro řízení letadel \"za všech okolností\" nevěřím ani \"ň\", tak si opravdu začínám myslet, že dochází k tomu, že v určitých -mezních- situacích jdou proti sobě automat a podvědomé reakce pilotů, což nevyhnutelně vede ke ztrátě ovladatelnosti, přes všechny GPWSy.

Podobný scénář bych připustil i u akce, jak shučel ten AF nad Atlantikem v té bouřce.
#70405
[quote="Čondra87"]Ne. MCDU[/quote]
Nezlob se na mě, ale když takhle někoho sebejistě opravuješ, napiš to aspoň správně. Ekvivalentem boeingovského FMC je v Airbusu FMGC(/S?). Žádné MCDU, to je ta kalkulačka ;)

Jinak Airbus neairbus, CFIT jde (zjevně) udělat i s ním.
#70407
Pád polského letounu: všechny přežil důstojník ochranky, stačil i telefonovat

Pád polského vládního letounu s prezidentem Kaczynským a dalšími 95 lidmi na palubě u ruského Smolensku letos v dubnu zřejmě přežil jeden člověk, ale jen nakrátko. Podle polského listu Nasz Dziennik důstojník žil ještě asi deset minut, během nichž se pokoušel zatelefonovat svým příbuzným.

http://zpravy.idnes.cz/pad-polskeho-let ... anicni_btw

Obrázek
#70408
Muž chtěl unést ruské letadlo. Zatkli ho policisté převlečení za lékaře

Ruské speciální síly zatkly na moskevském letišti Domodedovo Kazacha, který se pokusil na vnitrostátní lince ze severního Kavkazu do Moskvy unést letadlo. Podle ruských médií se dožadoval setkání s premiérem Vladimirem Putinem

http://zpravy.idnes.cz/muz-chtel-unest- ... anicni_stf

Obrázek
#70409
re: Protože automatizovaným systémům pro řízení letadel \"za všech okolností\" nevěřím ani \"ň\"

já si myslim Pavle že ty chyby jsou i jinde. Filozofie řízení Airbusu vychází z tzv. zákonů, při normálním provozu se řídí v \"normálnm zákonu\" pod tím při určité poruše nebo vypnutí pilotů následuje \"alternativní zákon\" a jako poslední je \"přímý zákon\" .Jak napsal Pavel Brodský tak v tom \"normálním zákonu\" si letadlo počitá úhel náběhu (při dané konfiguraci - letová obálka) ,rychlost při tzv. \"Alfa Floor\" ale pokud se přepne do \"přímého zákona\" tak se letadlo chová uplně stejně jako by řídili to nejjednodušší letadlo a jakkoliv velká výchylka sidesticku od pilota naklápí křidýlka,výškovku bez ohledu na výpočty letadla i plyn. Myslím že nevýhodou těchto letadel je návyk pilotů že všechno vždycky funguje a pokud se stane nějaká nenormální situace tak se najdou tací co neumí zareagovat správně. Je to jako když si někdo koupí nejnovější auto se všemi možnými vymoženostmi ,tempomaty a pod. Pak když už si člověk zvykne tak se špatně zvyká na horší. Tyhle zákony v řízení po drátu nejsou špatná věc i když doteď mi nikdo nevysvětlil proč při několika chybách se skočí z \"normálního\" rovnou do \"přímého řízení\" ?? proč se přeskakuje Alternativní zákon ?? Ten Francouz mi řikal že to prostě je takhle udělané, ale taky nevěděl zrovna proč... ale při většině chyb to přeskakuje postupně. Pamatuji si jak jsem byl v prvnim kurzu na Airbusy a pár pilotů co se školilo taky jako první z Boeingů tak si nemohli zvyknout že při zapnutí autopilota všechno zatuhne (sidestick,pedály,plyn) .Oni byli zvyklí sedět, jednu ruku mít na beranech, druhou na plynu a pohybem věděli co letadlo dělá, tady u Airbusu si na to zvykali hodně dlouho.
To letadlo špatně vymyšlené neni, jde i o piloty v něm. A ohledně řízení lana vs fly by wire - tak to taky neni tak dávno když při pojíždění 737 ze stojánky na start prasklo (jedné nejmenované společnosti) lano od směrovky. ještě že se jim to stalo při pojíždění a zkoušení řízení, stát se to po startu tak to mohl být dobrý prů.er. Naštěstí tady lano toho Part Numberu měli tak ho vyměnili.
A ohledně těch AF nad Atlantikem... tady se stalo něco podobného, ale neni to na veřejnou publikaci na diskuznim fóru. jestli chceš napíšu ti SZ .
#70412
No myslím, že se to zbytečně rozmazává, moje poznámka pochopitelně měla za cíl Airbus obecně pomluvit v rámci povinného \"vyvážení zpravodajství\". :)

Jinak ale, já tam nepíšu, že Airbus je \"špatně vymyšlené letadlo\" (i když samozřejmě myslím, že je), já tam píšu v podstatě to samé, co ty : jde o určitou kombinaci letadlo-pilot projevenou v \"mezních stavech\" průserem. Scopnost pilota \"uvažovat společně s automatem\", která je individuální (Brodský třeba na AB nebude mít problém, zatímco cítím, že třeba PZ by to zalomil do země bez ohledu na GPWS hned při prvním letu), se může u méně adaptivních pilotů projevit, s důsledkem nezvádnutí pilotáže. Speciálně si myslím, že piloti vychovaní a odlétaní na ruských vojenských strojích musejí mít návyky, které na AB jdou přímo proti smyslu toho, co říká automat.
#70422
[quote="Ondra"] při několika chybách se skočí z "normálního" rovnou do "přímého řízení" ?? proč se přeskakuje Alternativní zákon ?? [/quote]
Můžeš mi pls vysvětlit jak to myslíš? Mluvíme o tom samém? Teď koukám do FCOMu (zpaměti fakt ty podmínky pro změny LAWs nevim) a "přeskočení" ALTN MODE to dělá jen u TRIPPLE IR FAULT (pak to je PITCH+ROLL direct law, YAW mechanical), jinak tam vždycky zůstává alespoň "něco" na ALTN mode (něco = dosaď PITCH nebo ROLL nebo YAW)... Spíš jak na to koukám tak nechápu, proč při výpadku RADIO ALTIMETERů se aktivuje DIRECT na křidýlka a vejškovku, dyť pokud nesedám na autoland tak RA nepotřebuju...?

Edit: to jsme zas zaspamovali :)
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 189