Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
By Tomáš Cáp
#81700
Mimochodem, Petře Bílý, z jiného topicu jsem vyvodil, že se taky na LKPM vyskytuješ často, nebo dokonce pravidelně - což takhle dát taky někdy pivo? ;)
By PBily
#81753
Ahoj Tome,

loni a předloni jsem byl na LKPM téměř každý víkend od pá-ne. V listopadu se mi narodil kluk a jsem teď krapet držen doma (resp. touha trávit víkendy na letišti bez rodiny je menší ;-). Bydlím v Liberci a na letišti v poslední době nespím, takže to na pivo v brzké době nevidím. Ale budu tam teď v sobotu. Mám jeden let od 10:00 a druhý od 11:00. Tak se tam můžeme sejít, pokud tam budeš. Možná si půjčím OK-MCP a budou nějaká místa volná, kdyby tu měl někdo zájem o svezení, nebude s tím problém (samozřejmě za to chci jen slušného HC na VATSIMu, kdyby mě Rado odmítl :-D )

Budu se těšit.
By PBily
#81773
Na slet tam budu krátce... To bych nechal na jindy. Já si odletím 2 lety a mažu domů. Pokud byste někdo přiletěl, tak káves dáme, to je jasný :-) Ale jinak jak říkám, kdo se chce povozit, je vítán.
Uživatelský avatar
By amalka
#81777
Prosímtě a proč jezdís lítat z liberce do příbrami? To nebylo něco víc po ruce? Třeba Klatovy nebo něco podobného. :)
By Tomáš Cáp
#82187
Petře B., zjistil jsem, že jsem si inteligentně na tebe neuložil telefon a tudíž ti asi nezavolám...nicméně to se mnou vypadá nahnutě, vypadá to že zítra nejedu, asi budu muset zůstat doma kvůli rodině. Asi tu svačinu v hospodě budeme muset odložit...
Uživatelský avatar
By storry
#82763
Ahoj,
kdo má po ruce ICAO mapu tak mrkněte, prosím, na letiště LKVM u Vysokého Mýta. Vrtá mi hlavou taková maličkost. U nás na letišti v sezóně se to hemží větroni vynášenými podle mě do větší výšky než 300 m nad zemí, tj. již do prostoru MTMA Pardubice (od 1000 AGL), To tedy znamená, že musí mít letový plán se vším všudy………je to tak? (tedy za předpokladu , že se nemýlím v té výšce)
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#82766
Jsi si jistý,že je vytahujou přímo do MTMA? Já myslim, že je vyvlečou mimo, alespoň k Litomyšli kde MTMA končí. Na plánek určitě nelítají a v MTMA se budou pohybovat jen s rádiem.
By Tomáš Cáp
#82769
Tohle by jednak mělo být (resp. stopro je) upraveno nějakými místními dohodami s LKPD, jednak je MTMA Pardubice prostor třídy D, kam můžeš i bez plánku...

EDIT: Pokud chceš, mrknu do letištního řádu LKPD a poreferuju podrobněji...
Uživatelský avatar
By storry
#82771
[quote="SenorAmigo"]Jsi si jistý,že je vytahujou přímo do MTMA? Já myslim, že je vyvlečou mimo, alespoň k Litomyšli kde MTMA končí. Na plánek určitě nelítají a v MTMA se budou pohybovat jen s rádiem.[/quote]
Žiji v Cerekvici nad Loučnou. to je 3 km vzdušnou čarou od letiště. Lítají mi nad hlavou.
Uživatelský avatar
By storry
#82772
[quote="Filip"]Do TMA Tě pustí i bez plánku...[/quote]
To je to co jsem si myslel, že není pravda Asterixi ;)
Uživatelský avatar
By storry
#82773
[quote="Tomáš Cáp"]Tohle by jednak mělo .........a poreferuju podrobněji...[/quote]
Filip tvrdí, že to jde bez letového plánu. Podle mě tomu tak není. Pokud však ano, tak nic nehledej. Tím by to bylo vyřízeno.
Každopádně ď za reakce všem!
By Tomáš Cáp
#82775
Je to tak, letový plán je povinností až pro vzdušný prostor od třídy C výše.
Uživatelský avatar
By Filip
#82810
[quote="Tomáš Cáp"]Je to tak, letový plán je povinností až pro vzdušný prostor od třídy C výše.[/quote]
Přesně tak. :)
Uživatelský avatar
By storry
#82818
Děkuji pánové. Nicméně platí povinnost před vystoupáním do toho prostoru požádat ATC o povolení?
Uživatelský avatar
By amalka
#82821
Do MTMA se není potřeba nikoho ptát, ani být na spojení. Ale pak se bude za vstup asi něco platit a uvidíš zblízka Grippeny.
Uživatelský avatar
By storry
#82826
Je to jasné. Já mám prostě v hlavě zafixováno, nevím proč – vazbu pohyb v MTA a povinnost letového plánu. Proto se raději ptám. Takže shrnu náš případ: Letový pláne není potřeba, před vystoupáním nad 300 m kontaktovat ATC a požádat o vstup do prostoru. Jak to pak prakticky dělá ten větroň když na hranici prostoru loví stoupavé proudy, nevím. Ale to je pak asi už na samostatné vlákno a víc mi stejně už hlava nebere. Stačí. Děkuji za odpovědi.
By off
#82831
Není TMA jako TMA - to pražské je třídy C a tam je FPL povinný (http://lis.rlp.cz/info/ANC_ICAO_2011.pdf).

Neznám konkrétní postupy v Mýtě, ale často se to dělá tak, že o víkendech, když vojáci nelítají a větroně apod. jo, se část řízeného prostoru dočasně předá do \"péče\" stanoviště AFIS, tj. paušálně se v něm povolí provoz bez spojení s APP. Viz třeba souhrnné řízení v kbelském CTR z Letňan, pokud jsou Kbely bez provozu. Nějak podobně to snad občas funguje např. i v Bubovicích a Kladně (?).
Uživatelský avatar
By amalka
#82836
No vono do TMA C jako VFR klidně plánek mít můžeš, nejsem si ale jistý jestli to znamená, že tě tam i pustí když ti ho schválí... Příležitostně testnu. :P
By Tomáš Cáp
#82838
Storry, před vstupem do třídy E povolení žádat nemusíš. Pokud chceš do třídy D, tak už voláš a při prvotním kontaktu se v takovém případě přímo má ozvat \"...OK-XYZ bez letového plánu\". Následně je ti (v ideálním případě) cca vydáno povolení.

Pro úplnost, do třídy D ještě můžeš dokonce i bez odpovídače, pokud letíš pod FL60. V takovém případě je doporučeno opět hlásit \"...OK-XYZ bez odpovídače a bez letového plánu...\". V třídě C už samozřejmě je povinný jak odpovídač, tak i FPL.
Uživatelský avatar
By Filip
#82839
...A v případě TMA Praha je povinný i odpovídač s modem S.

[quote="amalka"]No vono do TMA C jako VFR klidně plánek mít můžeš, nejsem si ale jistý jestli to znamená, že tě tam i pustí když ti ho schválí... Příležitostně testnu. :P[/quote]

Myslím, že to neznamená, že Tě tam musí pustit. Když bude provoz, tak Tě tam nepustí ani s plánkem. Ony ty plánky kontrolujou jen úplně minimálně...
Uživatelský avatar
By ihrdlicka
#82843
Pánové přestávám se v tom orientovat (nebo konečně začínám). To VFR létání je založené na takovém kvantu lokálních dohod a momentálních situací, že mi to připadá komplikovanější než celé IFR.
Uživatelský avatar
By Filip
#82845
[quote="ihrdlicka"]Pánové přestávám se v tom orientovat (nebo konečně začínám). To VFR létání je založené na takovém kvantu lokálních dohod a momentálních situací, že mi to připadá komplikovanější než celé IFR.[/quote]
Ono to v něčem určitě komplikovanější je... Třeba naplánovat let za VFR do Portugalska je nesrovnatelně složitější než za IFR.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7