VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
By pavelkoudy
#92772
Dobrý večer pánové i dámy (pokud jsou mezi námi některé). Při dlouhých chvílích o přestávkách jsem ve škole jsme se spolužáky dostali k létání a tím následně k pádu WTC, což je moje hlavní otázka a doufám že mi s ní pomůžete a možná se rozvede i diskuze. Samozřejmě jako newbie nemůžu moc věcí s určitostí potvrdit. Hlavní dilema co při naší konferenci vyvstalo je, jak je možný že se trefí \"piloti\" údajně jenom s průkazem na malá sportovní letadla do budovy která je cca stejně široká jako velká rwy a přesně v patře aby to spadlo s velkým boeingem? Diskuze tady už byla asi rok stará, ale byly to zase ty všechny možný teorie. Jde mi o technickou stránku věci, protože vím jak se těžký se trefit v začátcích na letiště ještě s přístrojema. Nevím, ale na WTC asi nebyli VOR majáky. Letět VFR v takové výšce je docela obtížné si myslím a i s 767 skoro nereálné. V rychlosti 950 a 790 km/h mi to přijde jako umění pilota se stovkama hodin létání přesně s tím strojem. Cesna (malé letadlo) vs. 767 si myslím že se rovná jako kolo vs. Tatra 815. Díky za odpovědi a prosím pouze technickou diskuzi, která se dá potvrdit zkušenostmi a je \"běžně\" známá. Konspirační teorie už tu byly.

P.S.:Moderátorům se omlouvám pokud jsem založil téma ve špatné sekci.
Uživatelský avatar
By Lapak
#92778
Podle mě je i tenhle argument, že s velkým letadlem se takhle trefit je nemožný, dvousečnej. Pokud pilot co lítá s malýma cessnama dostane z ničeho-nic do ruky 767, tak samozřejmě netrefí nikam. Ale s trochou tréningu (a tato komunita budiž příkladem, že nejsou potřeba ani dlouhý roky tréningu) je to podle mě technicky proveditelný. Zvlášť když trénuješ přesně konkrétní případ, kde tě pak v tom vzduchu už ani nemá moc co překvapit... Koneckonců 767 je sice možná těžká na ovládání při zemi na ruku, ale na druhou stranu když do počítače nasypeš cílový souřadnice, tak ti to i autopilot trefí s pár metrovou přesností a ještě ti k tomu spočítá vertikální profil...

[Když to po sobě čtu tak bych nerad, aby někdo nabyl dojmu mé neúcty k tomu co se stalo... Chtěl jsi technickou diskusi :) ]
Uživatelský avatar
By Pavel Muroň
#92788
Samozřejmě za VFR a na ruku a na oko. Pokud vidím cíl 10km (and more - takové bylo počasí 11.9.), tak to není problém. Ani rychlosti nejsou takové jak píšeš. V této výšce bych to odhadl do 500km/h max. Je to jako na nějaké airshow, stačí pohledat na youtube, jsou tam krásné příklady manévrování airlinerů; pravda, sice prázdných, ale Atta se zase nesnažil předvést veletoče, stačilo prostě trefit barák. Když se přistává vizual, tedy na ruku, bez jakéhokoliv přístrojového vedení, tak se přeci na dráhu taky trefíš, ne?
Mimochodem, teroristi prý používali k výcviku i MS Flight sim.
Uživatelský avatar
By Stanislav Pour
#92800
nooo prosím....
jestli nás VELKÝ BRATR SLEDUJE tak jsem zvědavej kdy zazvoní někdo z rozvědky :D
Ale je fakt, že si to dokážu dost dobře představit, znalost VFR a malého letadla ve spojení se simulátorem ---> trefit se dá ledas co :)
By Tommy
#92801
767 je těžký, ale citlivý, jako každej Boeing, každý éro na větší rychlosti...řízení je opravdu citlivé...dá se trefit vše, pokud si to natrénuješ...klidně i na FS...ale jako možná to Atta ani netrénoval....dyt to byla možná jenom řízená střela :D