Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
Uživatelský avatar
By Čondra
#90887
[quote="Kapitán 737 TVS"]
Dobra otazka, na kterou neni jednoducha odpoved. Sam to presne nevim. Ze zkusenosti, cim je mensi cislo, tim obecne letis levneji, tedy pomaleji. Cost index je vysledek sloziteho vypoctu nakladu a obchodnich priorit dane spolecnosti. Myslim tim, ze nekdy muze byt pro spolecnost z hlediska obchodniho, levnejsi letet rychleji, tedy s vetsi spotrebou paliva. Cost index se vseobecne pocita na dane povetrnostni podminky, cenu paliva, vahu letadla, cenu servisu atd. Vyssi CI znamena vetsi ryhlosti letu. CI muzes zadat do FMS 00 - 100.
V praxi, kdyz to u nas jeste nikdo neresil, letali jsme jak stihaci (cost indx 45 i vice) ted je vetsinou okolo 15, nekdy i mene. Kazdy letadlo je jiny a kazdy let je jiny.
CI 45 ti vypocital rychlost podle vahy a vetru kolem 300KT na stoupani, M .79 na CRZ, a asi 280KT na klesani. CI 15 - CLB 270KT, CRZ M.76, DES 250KT.
Tak to je asi vse co ti k tomu muzu rict.
[/quote]

Více k tomu snad už říct nemůžu...

OK