Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#85232
Pozvánka na leteckou navigační soutěž - Pohár F AIR 2011

Již tradičně si Vás dovolujeme pozvat na navigační soutěž o Pohár F AIRu,
která se koná v sobotu 20.8.2011.
Předběžnou účast je možné potvrdit na tel. 317 793 820 nebo mailem
f-air@f-air.cz.
Bližší informace k akci jsou k dispozici na: http://www.aerobaze.cz/pohar

===

Tak jak to vidíte? Za poslední rok se počet létajícího osazenstva rapidně rozrostl, tak kdo si troufne?

P.S. Co na Kladně? Už umíte přistávání? :P (vtip - no offence)
#85244
Kua, na lítání poslední dobou nebyl čas ani peníze... bůhví, jestli ještě umím odstartovat, budu to muset doladit :D Jasněže jdeme! Na stroji nezáleží, pořád přemýšlím o tom Dynamicu, co v LKBE smutně visí v hangáru ;)

S přistáním nebude problém, jakmile se naučím na pádovce viset půl metru nad zemí a neškrtnout kolama...
#85245
[quote="roadmonster"]Kua, na lítání poslední dobou nebyl čas ani peníze... bůhví, jestli ještě umím odstartovat, budu to muset doladit :D Jasněže jdeme! Na stroji nezáleží, pořád přemýšlím o tom Dynamicu, co v LKBE smutně visí v hangáru ;)

S přistáním nebude problém, jakmile se naučím na pádovce viset půl metru nad zemí a neškrtnout kolama...[/quote]


No to si asi nečetl návod. Já to mám teoreticky zmáknuté, pokud Šmic nedokurví navigaci.. :P

Normálně letíš přiblížení na pádovce a směřuješ přímo do decku kde bez flarování letadlo posadíš. Prostě jako na letadlovou loď... :P
#85259
[quote="amalka"]Normálně letíš přiblížení na pádovce a směřuješ přímo do decku kde bez flarování letadlo posadíš. Prostě jako na letadlovou loď... :P[/quote]

Když já mám zrovna tenhle postup zakázanej majitelem stroje... ;) Takže já naopak musím na plynu flarovat přes půl letiště a poté, co mi kužely zmizí pod palubkou, ještě odpočítat čas doletu přímo nad ně.
#85610
Amálko (potažmo ostatní, budou-li), ve čtvrtek v 10:00 se budu v LKBE přeškolovat na Dynamica, nechceš se stavit, chvilku se mi pošklebovat (wie immer :P ) a pak dát kafe?
#85613
Mluvil jsem s Mr. Urbanem a ačkoliv to výslovně neřekl, tak jsem z rozhovoru pochopil, že lítat budu s ním. Ty už lítáš Twinem? Ses ani nepochlubil, že děláš MEP...
#85677
Jo jinak jsem se chtěl pochlubit s úspěšným přeškolením na Dynamica, už ho máme na soutěž přislíbeného.
Takže poletíme s érem, který je na navigační soutěž sice úplně nevhodný a pilot s ním netrefí deck ani náhodou, ale zato je krásný :)
#85688
Mno já nevím, tentokrát má navigovat Šmic a přistávat já. :P

P.S. Takovejch pilotů tady a nikdo další se neukáže? Tam lze letět s čímkoliv včetně padáku s motorem.
#85924
1.
ZÁKLADNÍ KURZ LÉTÁNÍ NA REKREAČNÍCH NAVIGAČNÍCH SOUTĚŽÍCH
1.1.
Termín kurzu

termín kurzu: sobota 13/8/2011 na letišti Benešov od 10:00

termín kurzu je zvolen tak, aby proběhl o víkendu předcházejícím soutěži Pohár F-AIR 2011

info k dispozici na: www.aerobaze.cz/pohar
1.2.
Program a organizace kurzu

kurz pro zájemce o navigační soutěže

jednodenní kurz pro menší skupinu posádek (samotný pilot nebo pilot+navigátor) – cca pro max. 20-30 posádek (z důvodu zajištění dostatečně individuálního přístupu)

účast možná s vlastním letadlem nebo na letadle letecké školy, účast možná také pouze na teoretické části kurzu (bez letadla a bez létání)
1.2.1.
časový harmonogram

dopoledne (cca 10-13) teoretická část

oběd (v rámci prostřídání posádek)

odpoledne (cca 13-SS) praktická část – létání (možnost střídání více posádek na jednom letadle)
1.2.2.
personální obsazení, místo konání

školitel: Patrik Sainer

výpočty a vyhodnocení letů, loggery: Petr Vestfál

trénink přesného přistání – obsazení decku: účastníci kurzu, kteří zrovna nebudou létat budou vyhodnocovat deck

zajištění letadel pro praktickou část: vlastní letadla a letadla letecké školy

místo konání – učebna letecké školy F-Air
1.3.
Program teoretické části (10:00 – 13:00 učebna F-Air)

organizace navigační soutěže - jak soutěž probíhá, kde se přihlásit, co s sebou

co by měla znát a umět posádka – jak se na soutěž připravit, pomůcky

jak by mělo vypadat letadlo připravené na navigační soutěž

organizace soutěžního dne – etapy, kdy a kde být abych nic nepromeškal

záznamové zařízení - loggery

v čem se soutěží – úkoly soutěžního letu a jak to zvládnout co nejlépe i bez větších zkušeností

navigace podle mapy v měřítku 1:200 000 – hlavně rozdíly oproti navigaci podle mapy v měřítku 1:500 000

let po přímé trati, kruhovém úseku a sledování nepřímé linie v mapě

vyhledávání fotografií a znaků – aneb když přesně vím kde vede trať je hledání fotek hračka

dodržení rychlosti letu – přílet na čas na časovou branku/otočný bod

přistání do decku – jak se trefit a nerozbít letadlo

zpracování záznamu o letu – nalezených fotografií a znaků

rozdělení činnosti mezi pilota a navigátora

bezpečnost letu na soutěži – na co si dát pozor, nepřeceňovat se obzvláště ve zhoršeném počasí

diskuze, dotazy

briefing pro praktickou část
1.4.
Program praktické části (cca od 13:00 – dle počtu zájemců/max. SS)

krátká navigační trať okolo letiště cca na 30 minut letu

důraz bude kladen především na trénink navigace podle mapy 1:200 000, přesný přílet na otočný bod a do časové branky

trať praktické části se bude skládat z více kratších úseků – pro trénink průletu časovou brankou

let bude probíhat s loggerem a posádka dostane po letu přesné vyhodnocení svého letu

po krátkém navigačním letu bude individuální trénink přesného přistání do decku (klidně až do SS – skupiny po 4 letadlech na okruhu)

v případě zájmu možnost opakovaného obletu krátké navigační trati po prohlédnutí záznamu z loggeru prvního obletu (možno až do SS)

praktická část samozřejmě není pro účastníky povinná – je možná účast pouze na teoretické části (například pokud účastník nemá k dispozici letadlo nebo si jej nechce půjčovat)
1.5.
Program poletového rozboru (po praktické části - učebna F-Air)

po létání poletový rozbor záznamů z loggerů všech posádek, rozbor nově nabytých zkušeností

diskuze, dotazy
1.6.
Kurzovné

kurzovné činí 500,- Kč za osobu a obsahuje účast na teoretické části kurzu, podklady pro praktickou část a vyhodnocení praktické části kurzu včetně zapůjčení loggeru a využití přistávacího decku, studijní materiály

od účastníků kurzu bude vyžadována pomoc při vyhodnocení přistání do přistávacího decku (v rámci střídání při tréninku přistání – právě neletící budou vyhodnocovat ty co zrovna letí)

kurzovné NEOBSAHUJE: zapůjčení letadla, pohonné hmoty, přistávací poplatky LKBE, oběd

nezapomeňte si přinést: pilotní doklady (piloti), navigační pomůcky (navigační trojúhelník, tužku, stopky)
1.7.
Přihlášky

závazné přihlášky prosím zasílejte nejpozději do středy 10/8/2011 na e-mail nebo telefonicky F-Air nebo Patrik Sainer (viz kontakty níže)

přihlášení se na místě bude možné pouze ve výjimečných případech a při dostatečném počtu volných míst

dotazy, náměty či připomínky: Patrik Sainer

kontakty:

F AIR, Letiště Benešov, 257 51 Bystřice u Benešova, tel.+fax: 317 793 820, e-mail: f-air(zavináč)f-air(tečka)cz

Patrik Sainer, tel: 602 420 260, fax: 222 720 961, e-mail: patrik(zavináč)sainer(tečka)eu
#86877
Protože se PZ s RV nepochlubili, udělám to za ně.:

1. místo v oddychové kategorii poháru F-AIR 2011 získává posádka PZ a RV. GRATULUJEME!

Obrázek


Obrázek


Obrázek


P.S. Tady ve fóru operuje tolik teoretických i skutečných pilotů a nikdo z nich se neodvážil ukázat...

P.S.S. Posádka JF a JS si oproti minulému roku polepšila a v kategorii sportovní získala pěkné 17.té místo z 20ti. :I
#86904
Diky, diky...
jeste chvili se povezeme na vlne slavy... a pak vam prozradime, ze jsme sice vyhrali, ale jednak se jednalo o kategorii oddechovou, tedy jednodussi (to Amalka zminil) a druhak bylo v teto kategorii pouze 5 posadek ;)

Zatimco Amalka se Smicem hajili barvy v kategorii sportovni - tedy narocenejsi.

Rada

PS: Na druhe strane, zas tak moc nam to tu radost z vitezstvi nekazi :D