VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
By wolfv
#84253
Ahoj,
nevíte kde berou kyslík pro cestující v dálkovém 7-hodinovém letu v letadle letící 11 km vysoko?
Díky
By skytavel
#84254
Pokud vim tak z venku... nejak to jeste jde pres motory a pak do klimatizace... Presneji zodpovi zkusenejsi :p
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#84255
Složení vzduchu je pořád stejné v celé troposféře :). 78% Dusík, 21% kyslík a zbytek ostatní plyny. Pro nás je problém ten nízký tlak nahoře...a proto máme přetlakovanou kabinu.
Uživatelský avatar
By Pavel
#84256
Přesně tak, vzduch se bere venkovní. Vzhledem k tomu, že by bylo náročné poskytovat do kabiny stále 100% \"nového\" vzduchu (navíc upraveného na teplotu pro cestující), bere se jen nějaké procento nového vzduchu, které se přes motory přivádí do vysokotlakého vedení, odkud je prohnán přes klímu (air condition pack) do mixing unit, kde se míchá se vzduchem, který již z kabiny odešel (přes recirculation fan)... no a aby se letadlo stále nenafukovalo, tak se část vzduchu zase z mixing unit vypustí ven.

Tady je schéma zapojení vzduchotechniky (vysokotlaká část)... tj nad Packama by byla nízkotlaká mixing unit, kam přichází vzduch z: Packů, kabiny (recirc. fan), emergency ram air (ventilace venkovním vzduchem, např. při požáru na zemi) a lze tam připojit i externí nízkotlakou klimatizaci (neplést s Ground suply na obrázku, to je vysokotlak, tedy například ke spouštění motorů bez běžícího APU).

Obrázek

PB

Obrázek je z dokumentace k A320, ale je to u většiny moderních letadel rámcově podobné