VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
By wolfv
#64655
Ahoj, nevíte na jaké frekvenci komunikují Pilot v kabině s člověkem co říká pokyny pro vypnutí/zapnutí Parking brake, pushback, zapnutí motorů... prostě komunikace s personálem na gate na zemi, díky
Uživatelský avatar
By ihrdlicka
#64658
No s personálem na GATE tuším přes telefon (šňůra strčená do zásuvky v letadle)
Let povolení a start DELIVERY 120.050 MHz
Push + taxi GROUND 121.900 MHz
By wolfv
#64680
Tak ta šnůra musí být docela dlouhá ne, a to jim tam nezavazí při práci, není možné že by do letadla strčili nějakou anténu a ta by bezdrátově vysílala do sluchátek člověku na zemi? Jo a při komunikaci mezi pilotem a člověkem na zemi se mluví přes sluchátka nebo přes ten telefon?
Uživatelský avatar
By Pavel
#64682
To, jeslti mluvíš přes mikrofon nebo přes sluchátka je jedno, oboje jde přepnout jak do rádia, tak do kabiny ke kaštanum tak do intercomu mezi posádkou, tak do intercomu se zemí. Analogicky k tomu jde zvuk z rádia i intercomů pustit jak do sluchátek tak do repráků. Jinak kdyby tě to hlouběji zajímalo, tak napiš maila na brodsky.pavel(zawináč)atlas.cz a můžu ti poslat přímo prezentaci (powerpoint, anglicky) z computer based trainingu k A320 family z kapitoly Communications, tam je uplně všechno (velmi zajámavé, ačkoliv to FSka nesimuluje snad v žádném addonu).

PB
By wolfv
#64698
[quote="Pavel"]tak napiš maila na brodsky.pavel(zawináč)atlas.cz a můžu ti poslat přímo prezentaci (powerpoint, anglicky) z computer based trainingu k A320 family z kapitoly Communications, tam je uplně všechno (velmi zajámavé, ačkoliv to FSka nesimuluje snad v žádném addonu).

PB[/quote]
E-mail na brodsky.pavel@atlas.cz nelze doručit jelikož je přeplněn. Mail co sem Ti posílal se mě vrátil a Atlas mě napsal že Adresátova schránka je přeplněna.
Uživatelský avatar
By Ondra
#64699
akorát si člověk musí dát bacha kde zrovna je rampák připojený, u pozemního zdroje jsou dvě zdířky jednak na INTERCOM a pak na FLIGHT , obě polohy musí být na RMP na pedestalu jinak přepnuté. ale jsou takové nepsaná pravidla při komunikaci přes intercom ;) , jinak tady se používají sluchadla značky PELTOR, sluchátka sice dobré, ale moc nechápu ten servis, kdy musí být všechny posílány do Německa místo aby se to dělalo tady na dílnách na \"starym letišti\" .Ta šnůra docela dlouhá je, odhaduji že tak 3m někdy mi to nestačí . nejde do letadla zapíchnout \"nějakou\" anténu, ale musí ta značka být schválená pro danou let. společnost resp. typ letadla- je to jako s pneumatikou , taky jsou let. společnosti co mají certifikáty od určité značky a nesmí se tam dát jakákoliv jiná (i když na rozměr a vlastnosti uplně stejná), ale prostě neni pro společnost certifikovaná.
Uživatelský avatar
By Pavel
#64706
Já se z toho mailu po*eru, tatík mi něco posílá a hlásí mu to přeplněno, když u tý zprávy smaže v polo předmět FWD tak mi to příjde. V mailu mam 2GB volného :( Blbej ATLAS!
Napiš mi teda adresu, kam to chceš poslat
By wolfv
#64945
A nemá ten soubor/archiv viry? Kontroloval sem to AVASTem a ten nic nenašel, ale když spustím prezentaci, tak se mě zobrazí oznámení o zabezpečení MS Powerpoint, a že tato prezentace obsahuje propojení na jiné soubory a proto je nebezpečné je aktualizovat, a pak že byla zakázána nepodepsaná makra a že makra mohou obsahovat viry nebo jiná ohrožení zabezpečení, tak se obávám tyto prezentace spouštět...
Uživatelský avatar
By Pavel
#64950
Šmarja neboj, tyhle blbosti to hlásí u všeho (celej ten office 2007 je paranoidní), mam to všechno v kompu a všechno to běžně používám, nic v tom neni. To tam určitě je někde nějaký makro který hezbe s grafikou a ono to kvůli tomu řve.
Uživatelský avatar
By Engin
#64954
a) je tam odkaz v makru na nějaký slovník(?) glossary.exe. Neaktualizovat propojení a můžeš normálně fugovat... ale proč píšu:

Ty brďo Pavel, to je dobrý ;) Nemáš eště jiné?
Uživatelský avatar
By Pavel
#64956
[quote="Engin"]a) je tam odkaz v makru na nějaký slovník(?) glossary.exe. Neaktualizovat propojení a můžeš normálně fugovat... ale proč píšu:

Ty brďo Pavel, to je dobrý ;) Nemáš eště jiné?[/quote]

Mam celý A320 family CSA DVDčko :) problém je, jak to šířit... nevim jak hodně je to leální abysme to upnuli někam oficiálně