VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
By wolfv
#64661
Ahoj, nevíte když letí na obloze dvě letadla vedle (blízko) sebe ve výšce jedno FL360 a druhé FL340, a jedno má kondenzační stopu delší a druhé kratší, tak které z těchto letadel letí výš, díky
By radbrad4
#64664
Delší je výš, čím větší výška, tím menší teplota = delši dopa rozptylu, ale když tam má jeden TO/GA a druhej IDLE tak je to nesmyslné to porovnávat...
By wolfv
#64681
Není TO/GA Takeoff/Go-around? Já sem myslel že se to používá jen v malých výškách a ne v 12 km nad zemí, a jaký je teda rozdíl mezi TO/GA a IDLE?
Uživatelský avatar
By Pavel
#64683
TOGA se používá jen při vzletu a go arroudu, nahoře samozřejmě ne. IDLE je volnoběh (na který se obvykle snaží klesat).
By radbrad4
#64684
Tak samozdrejme jsem dal extremni priklad, chtel jsem tim rict ze tohle porovnani nebude moc fungovat kdyz jedno bude plne nalozeny po vzletu, a druhej bude nejakej poloprazdnej cargo na appch. :)
By wolfv
#64686
Tím pádem když tedy letí letadla stejnou rychlostí a jeden je ve výšce FL360 a druhý FL340 (z údajů sledujto.cz) a jeden má kratší konden. stopu a druhý delší tak by se mohlo určit kdo je výš ne?
Uživatelský avatar
By ONDR4.cz
#64711
No, trochu mě zaujala otázka. Když vím, že jedno letí ve FL360 a druhý ve FL340, tak je přece jasný, kdo je výš ne?
Smysl by to mělo kdybych nevěděl, jaký letadlo je v jaké hladině...
By wolfv
#64712
To sem špatně napsal, jen mě zajímá jaké letadlo je výše to s tou kratší konden. stopou nebo ten s delší stopou
Uživatelský avatar
By Pavel
#64714
Lze to vůbec podle kondenzační stopy zjistit? Přece neznáme průběh teploty a vlhkosti s výškou (známe MSA, ale to je nám nanic), ne?
Uživatelský avatar
By Jindřich
#64727
Podle mého to podle toho zjistit nejde. Řek bych, že i různý motor dělá jinačí contrail, krom toho 600m rozdíl už můžou být jiné podmínky. Jinak fakt nechápu otázku, když koukáš na sledujto, tam přece výška je - a neřek bych, že budou přesně nad sebou.
By wolfv
#64879
[quote="radbrad4"]Ja jsem to pochopil tak, za je chce VV visualne identifikovat,ne? :)[/quote]
Přesně tak sem to myslel, identifikovat někde venku kde nemám možnost to zkontrolovat z webu, a vidím zrovna dvě letadla a zhruba jsou odhadem ze země mezi 10 - 12 km