VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
By Tommy
#62033
Dobrý den,

toto téma jsem založil,protože mám otázky ohledně hlášek GroundProximityWarningSystému.

Nejprve mám dotaz ohledně hlášky \"windshear\" a \"clear of conflict\". Ve slovníku jsem to chápal (složení wind a shear) jako ustřihnutý vítr :) .

děkuji
Uživatelský avatar
By Filipos
#62034
Zdravím,

Windshear = střih větru. Bývá pravidlem, že při tomhle signálu se automaticky při přiblížení provádí průlet či při vzletu naopak zastavuje. Je to velice nebezpečný jev (není myslím problém získat najít informace :) ).

Clear of confilct - není hláška GPWS, ale systému TCAS. Oznamuje, že nebezpečí srážky pominulo (zpravidla mu předchází nějaké jiné Traffic advisory, rady pro vyhnutí)

Stačí?
Uživatelský avatar
By Pavel
#62035
Windshear je střih větru. Moderní letadla maj detekci střihu větru. Když to zakřičí windshear, tak jsou jisté postupy, které bys měl dělat. Viz třeba http://www.youtube.com/watch?v=cNdaNTAXkpo - vidíš že šli na redukovaný výkon, FLEX = 55, když jim to zařvalo windshear tak přepnuli na TOGA a letěli podle SRS vedení (tj vzletový režím, žádný VNAV, V/S a podobné režimy) a klapky nechali jak je měli a hýbali s nima až když byli mimo windshear.

Cleare of conflict je hláška systému TCAS a znamená přibližně to, že ses pomocí TCASu vyhnul nějakému koliznímu letadlu a můžeš se vrátit tam, kdes letěl (vyhýbá se vertikálně, tj třeba můžeš vyklesat do původní hladiny). http://www.youtube.com/watch?v=z-6zF9PEtdU Tady letělo proti ním letadlo, jejich TCAS jim nařídil klesání, ale protože letadlo proti ním začalo taky klesat (tj to, co kdysi způsobilo tragédii jak se srazili ti rusáci a to cargo někde ve švýcarsku) tak jejich TCAS vyhlásil že bude lepší stoupat, tak nakonec to proti ním přestoupali. Na konci jim to zahlásilo clear of conlict, což znamená že můžou pokračovat dle pokynů ATC.

Edit: ježiš než já stih najít ty videa :)))
Uživatelský avatar
By Filipos
#62036
To video je náhodou moc pěkný, dík ;)
Uživatelský avatar
By Pavel
#62037
Kdybych věděl jak to dostat ven z toho programu, tak v CBT k A320 family jsou i nějaký interaktivní \"minihry\" na TCAS :P
Uživatelský avatar
By Filipos
#62038
Ale co to proboha provádí s tím Airbusem v tom prvním videu? Napřed se s tou rotací dělá strašně pomalu a pak nechá sklonem vytrácet rychlost až někam pod V2+10. To asi není normální, že? :)
Uživatelský avatar
By Pavel
#62039
No to jsem taky čuměl, právě v CBT zdůrazňujou že když při rotaci nabereš víc rychlosti než chceš tak máš stoupat na tom co máš (nehonit báry), ale von to letí takhle divně :O