VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#60363
Právě jsem se vrátil (ne z hradu) z dovolené a zaujalo mě během letu tam a zpět (LKPR - GCLP) několik věcí:
1. cesta tam - na západ - sudé hladiny a někde na pomezí Francie do liché, jenže už nad Německem jsme byly v cestovní FL370 až do cíle
2. zpátky trochu něco podobného, nedříve 360 po asi hodině letu 380 a takto až do Německa
3. jak moc odpovídají naše mapy (mám konkrétně na mysl příletovky) reálu, sedali jsme rwy24 a finále do ILS jsme točily na levou ruku tzn RASIM ale příletovka se domnívám nejmenovala GOSEK, předpokládal jsem LOMKI ale tam je finále doprava, ve scaneru to na 80% GOSEK nebyl ale přeslechnout jsem se mohl
#60378
1. IMHO hodně tratí je jednosměrných, tam můžou pustit už s předstihem do liché.
2. To samé.
3. Z GCLP vzhledem k tratím to GOSEK na 80 % musel být a pokud jste točili doleva, pak víceméně 100%.
#60421
Ne, reálné jsou tady - http://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/val ... tar24n.pdf a jsou totožné.
Je teda fakt, že jak na to koukám, kdyby se letěl přímý východ, šla by Praha víceméně obletět z jihu (respektive by to vyšlo tak asi nad Jižním městem), ale podle mého to je přesto nesmysl, protože ze severu by i ta A321 (B738) mohla jít třeba na vizuál přes PR NDB, z jihu nad město takhle velké letadlo nepustí a stejně by do ILS mohlo točit až někde na úrovni městského okruhu někde u Černého mostu... Pokud by vektorovali kvůli zkratce, tak ze severu tam to letadlo frknou kdykoliv, tam jsou jen Panenské Břežany a jejich starosta protestuje jen proti Vodochodům :) z jihu by ho opravdu cpali do ILS až na okraji Prahy. Zatímco starující letadla z 06 nad námi už občas točí (Bohnice/Troja), na přistání přes nás chodí jen ATR, která jdou právě na zmiňovaný vizuál na PR NDB.

Btw. V kolik to bylo hodin?
#60428
Platilo vždy zásada, že vše přes LUSAN (dole) jde jižně (RAZIM) a vše AGNAV/ODOMO/OKG jde naopak jen severně (ETHATU) a tuto se nemíchá.

Tj. platí, a to dosti důsledně, že se nekříží osa (nejde o město, ale o křížení osy), vektor z LOMKI na RSIM v podstatě vylučuju.

Pokud jste letěli jižně (LUSAN), tak to byl GOSEK, resp pokud v 1 vnoci, tak to byl short, obvykle dct RASIM.

Jinak otázka, zda existují i jiné body je opravdu úžasná, sorry.