VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
By Jan Sponer
#54659
Plachtařské mistrovství České republiky juniorů a akademiků a Pohár Františka Vrtěny, Křižanov 9.8.-21.8. 2009 (PMČR_j)

Zdravím, jelikož mi čas nedovolí již pár měsíců létat virtuálně, podělím se s vámi aspoň o tom, co se chystá v létání reálném, zejména plachtařském. Vím, že většina z vás vrčí hlavně s motorem, ale třeba vás to zaujme:

Letos v Křižanově se bude konat PMČR_j. O co v takovém závodě jde? Závody trvají 14 dnů a vždy, když je aspoň trochu letové počasí, tak se letí přelet. Vyhlašují se dva typy přeletů: Racing a AAT.

V prvním typu je vypsaná trať o určité délce, 100 až třeba 500km přes 3 až 5 otočných bodů, které musí závodník obletět. Kdo tuto trať obletí nejrychlejší průměrnou rychlostí stává se vítězem dané disciplíny a dostane určitý počet bodů. Piloti s nižší průměrnou rychlostí, dostávají bodů méně.
Obrázek

Ve druhém typu je vypsána trať a kolem otočného bodu je kružnice o určitém průměru. Pilot může zaletět v této kružnici jak daleko chce. Narůstají mu přitom kilometry. Toto se ale vyplatí v případě, kdy je tam dobré počasí a tímto letem se zvyšuje dosavadní průměrná rychlost. Trať je vypsána na určitý čas a závodník který doletí dříve tak má smůlu, protože vždy se mu na výpočet průměrné rychlosti budou dělit uletěné kilometry tímto časem. Tento typ letu je velmi o taktice. Na závodech se používají oba typy vypisovaných tratí.
Obrázek

Aby se srovnal výkonnostní deficit u různých typů kluzáku, je použit tzv. handicap list. Tzn. že pokud uletí Std. Cirrus (100) trať 200km za 2 hodiny a VSO-10 (96) uletí to stejné za stejný čas, vyhraje disciplínu VSO-10, jelikož má menší číslo než Cirrus.

Let je zapisován do letového zapisovače, kterému se říká logger a musí být homologovaný. Je to taková GPS s barometrickým senzorem výšky, která je mechanicky i elektronicky zaplombována, aby se data nemohla znehodnitit. Zde je zapisován celý let a po přistání pilot donese záznam do officu, kde si to stáhnou.

Veškeré dění ohledně závodů můžete sledovat zde: http://www.gliding.cz/souteze/2009/pmcr_j/ Možná bude dostupný i online tracking, kde můžete sledovat, jak si závodníci vedou. Pokud se v průběhu závodů dostanu k netu, určitě vám sem něco napíšu. Jinak kdo chce, může se přijet podívat do Křižanova osobně. Zajímavé jsou odlety kolem poledne a dokluzy večer.

Já si na závody beru kluzák Astir CS 77, co mi půjčili u nás v AK Medlánky, který je +- srovnatelný s VSO-10. Tak se mějte fajn.

[Tento článek vznikl za účelem propagace bezmotorového létání, ne že bych se chtěl chlubit :-)]

Ahoj Honza
Uživatelský avatar
By Ico
#54665
Jo parada Honzo, jinak drzim palce a o rok v Prievidzi na MS :)
Uživatelský avatar
By PavelS
#54666
Jo, zvýraznil jsem , protože propagace bezmotorového létání je třeba jako drbání.

Jinak asi počasí bude :)
By Jan Sponer
#54857
Ahoj, zdravim po briefingu ze stanu. Pocasi zatim moc nebychazi, leteli jsme pouze jednou a to byla polni disciplina. I ja skoncil v poli, 22km pred letistem. Dokluz byl proti vetru a Astirovi se nechtelo letet. Takze moje prvni pole v zivote bylo u obce Bohdalov na Vysocine. Nastesti v poli sedli i zkusenejsi s lepsimi letadly.Takze mych 118km nebo kolik to bylo stacilo na 14 misto. Dneska jedeme na exkurzi na leteckou zakladnu v Namesti takkze koncim. cau
Uživatelský avatar
By PavelS
#56813
Na AEROWEBU se objevil článek - podle prvního shlédnutí lepší než dobrý - od našeho kolegy JŠ o jeho polétání na PMČRj 2009 :)

Shledněte.
Uživatelský avatar
By Pavel
#56814
[quote="PavelS"]Na AEROWEBU se objevil článek - podle prvního shlédnutí lepší než dobrý - od našeho kolegy JŠ o jeho polétání na PMČRj 2009 :)

Shledněte.[/quote]
No zrovna jsem to sem chtěl psát, ráno ve škole jsem to četl - NÁDHERA! To pole musí být zážitek, třeba příští rok také vyzkouším, ještě jsem nikdy mimo letiště nesedal :)
PB