VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#53581
Je konkurenční akce k LKKT a to významná. Jde o obvyklý letecký weekend v LKRO - severně od Prahy, z LKVO je to, co by kamenem dohodil.

Server PLANES.CZ o tomto píše:

O nadcházejícím víkendu se uskuteční v Roudnici nad Labem tradiční Memorial Air Show. Při této velké letecké události je plánováno i podepsání dohody o uvolnění evropského nebe pro sportovní létání. Letošní akce připomíná století od založení Českého aeroklubu.

Ten byl založen v Praze 10.11.1909. Jeho cílem bylo „buditi a šířiti zájem o vzduchoplavbu vůbec a vzduchoplavbu prakticky provozovat\". Později vzniká několik dalších organizací, jejichž činnost po čase ustává. Po 1. světové válce se sportovní letci definitivně sdružují v Českém a Slovenském aero-klubu. Činnost přerušuje fašistická okupace a k obnovení činnosti dochází až po roce 1945. Během desítek let se několikrát změnil název, ale poslání zůstávalo stejné: rekreační létání a parašutismus, z nichž vzešla řada úspěchů na světových i evropských stupních. Aeroklub v průběhu let vycvičil dlouhou řadu pilotů. Mnozí z nich dnes létají jako profesionálové u řady leteckých společností.

Na akci v Roudnici budou mít návštěvníci možnost vidět například letadla Airbus A319, An-26, Jak-3, DH-100 Vampire, Spitfire XIV, P-51 Mustang, A-26 Invader, Lisunov 2, Hawker Hunter, JAS39 Gripen a další. Pořadatelé vyjednávají ještě o účasti Messerschmitta 109 a švédského C130 Hercules, který byl pozván v rámci předání předsednictva EU ČR Švédsku.

Přílety účastníků se očekávají v pátek 26.06. mezi 12:00 a 20:00, oficiální letový program bude probíhat v sobotu a neděli mezi 11 a 17 hodinou.

Akce \"Roudnice\" má pro virtuální létání historický význam, protože to byla poslední akce, kde presentovalo virtuální létání nerozdělené na sítě IVAO a VATSIM, tedy vystupovalo se jako jedna komunita a to velice úspěšně, zájem diváků o létání na síti a především o členství v ČSAv překonal možnosti techniky a tiskárny nestíhaly dotiskovat náborové letáky (to jako opravdu).

Od té doby se mnoho věcí posunulo, nicméně Roudnice zůstává pro většinu leteckých fandů povinnou (upozorňuji jen na praktickou nemožnost parkování v okolí).
By DngrsKuzle
#53585
Ja prijedu. Jeste nevim, jestli v nedeli nebo v sobotu.

Moc se to sem nehodi, ale proc se vlastne virtualni nebe rozdelilo na IVAO a VATSIM? Puvodne bylo jedno? Ja se rovnou nejak dostal k VATSIMu a o IVAO jsem ani nezavadil? Jake jsou vlastne rozdily, velice strucne? Nechci tu spamovat.
#53594
[quote="DngrsKuzle"]Moc se to sem nehodi, ale proc se vlastne virtualni nebe rozdelilo na IVAO a VATSIM? Puvodne bylo jedno? Ja se rovnou nejak dostal k VATSIMu a o IVAO jsem ani nezavadil? Jake jsou vlastne rozdily, velice strucne? Nechci tu spamovat.[/quote]

Nehodí.

Původně byla jedna síť nazývaná SATCO, na které jsme začínali létat, padat a někteří i řídit (myslím, že dokumentaci najdtet na slavném brodilově webu Viditelný Kocour). SATCO byla "založena" v USA v r. <2000 a provozovala x serverů po celém světě, mj. i v Evropě.
Jednoho dne se jeden z evropských provozovatelů serveru (jako železa), umístěný tuším v Belgii, trhnul a prohlásil, že od nynějška bude provozovat vlastní síť, kterou nazval IVAO. Postupně se nabalilo několik, vesměs evropských, serverů a tím vznikla dnešní podoba IVAO.
Členové původního SATCO v podstatě měli na výběr, protože software byl pochopitelně stejný pro obě sítě a nebyl problém se registrovat na IVAO (na VATSIM víceméně přešla registrace ze SATCO).
Postupem doby se na IVAO začaly tvořit vlastní pravidla, proto je odlišný systém hodností řídících, zkoušek, hodnocení pilotů. VATSIM přímo navazuje na původní "stanovy" SATCO , IVAO si vytvořilo svůj vlastní systém. Také začal nevratný proces vývoje neslučitelného softwaru, což definitivně znemožnilo jednoduché využívání obouch sítí.
Komunita se rozdělila samovolně, jednoduše někomu vyhovuje více to, jinému toto. U nás se obejvila taková myšlenka , že VATSIM simuluje více americký způsob řízení a IVAO ten evropský, což, jak jistě všichni potvrdíte, je naprostý nesmysl - VATSIM sice je americká organizace , ale to neovlivňuje "způsob" řízení provozu v nějakém regionu ( těžko aplikovat americké postupy cca v Rusku, že jo).
V určité době měla existence dvou sítí positivní přínos, protože konkurence urychlovala vznik a vývoj softwaru a podporovala vývoj různých featurek (třeba různé plánovací systémy , apod.). Dvě sítě jistě snižují dosažitelnou hustotu provozu, ale nad tím stojí zachování svobodného rozhodování pilotů/řídících, kde chtějí létat/řidit, takže nějaké násilné slučování de facto nikdy nepřipadalo v úvahu.
#53617
Ahoj všichni!

IVAO, Bačkora.cz a Tým Tupolev Československo vypravují na sobotu do Roudnice poměrně obsáhlou společnou delegaci. Pokud ještě někdo jede v sobotu, tak se jistě nějak domluvíme na srazu přímo na místě.