VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
Uživatelský avatar
By amalka
#53412
Chápe někdo jak to má zvýšit kapacitu? To kouzlo jak zvýšit hustotu provozu přenosem ATC příkazů elektronicky místo po rádiu mi nějak uniklo. Snížením rozestupů?
By jozif
#53413
Mno, ono to vyzerá asi tak, že všetko bude riadiť centrálny počítač, takže odpadajú lokálne CTR ako samostatné subjekty a to samé platí aj pre APP atd, budú iba sledovať čo odošle počítač a či pilot to aj vykoná, mňa by skorej zaujímalo, čo nastane ak dôjde k nejakej nečakanej situácii napr emerg. atd. Ono to smeruje k tomu, že centrálny počítač bude priamo riadiť autopilota lietadla a piloti ako aj ATC budú iba ako kontrola a po ruke keby náhodou došlo k poruche systému. :D
Uživatelský avatar
By Pavel
#53415
Heh, to je dost zajímavý co...
Já nevim no, ale podle mě jedinej reálnej argument je to, že SESAR eliminuje chybu způsobenou přenosem informací po voice a snížízátěž posádky, která nemusí stále poslouchat freq.
To, že tam říkají že to zvýší kapacitu, to nechápu jak to myslej. Jeslti kvůli tomu že ten přenos informace tama zpět bude rychlejsí? Není rychlejší prst na push to talk než si na MCDU přečíst SMSku a odpovídat zase prostřednictvím kalkulačky?

Spiš bych si dovedl představit v budoucnu přenos informace země->datalink->autopilot, tj ATC si na radaru zaklikne povolenou FL60 a v letadle se na AP hned objeví 6000ft a aktivuje se příslušná fce VNAV.

PB

Edit: koukám že než jsem to zkouknul tak mě už klolega s nápadem předběhnul :P Takže to asi nebude jen tak subjektivní dojem
Uživatelský avatar
By CSA433
#53421
Myslim si, že je to hlavně kvůli dimenzování slotů, letových plánů, plynulosti provozu a přesnější odhad dění v přecpaných oblastech.

Třeba že když chce British Airways zavést linku do Prahy, tak vypadnou ze SESARA nej-příjemnější sloty pro plynulost provozu.
Uživatelský avatar
By dubajss
#53439
[quote="amalka"]Chápe někdo jak to má zvýšit kapacitu? To kouzlo jak zvýšit hustotu provozu přenosem ATC příkazů elektronicky místo po rádiu mi nějak uniklo. Snížením rozestupů?[/quote]

Hlavním činitelem má být změna v systému sdělování informací, vytvoření síťě kde se budou všechny informace sharovat, říká se tomu "global pool".
Přirovnal bych to k jednomu mega serveru odkud si budou všici tahat informace, které potřebují, je to i v té prezentaci.

Jinak to zahrnuje stovky dalších věcí, zkrátka kompletní modernizace systémů a prostředí Air Traffic Managementu...

Komunikace CPDLC je jen třešnička na dortu.