VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
By nomis
#14494
\"knipltermika\" - TEVAR-variometr celkové energie. Chápu, že k statickému tlaku se ještě přidává dynamický tlak, aby se to vyrušilo. Jenom jsem nepochopil, proč, když teda pilot přitáhne knipl, by mu neměl ukazovat variometr?

Promiňte, že vás takto otravuju, samosebou, že bych si to mohl najít i někde jinde na netu, nebo se zeptat přímo v kurzu,ale vždy si to projdu ještě doma a nechce se mi čekat další týden :)
Uživatelský avatar
By vres
#14497
Variometr mu při přitažení (stoupaní) bude ukazovat. Nebude mu ukazovat Total Energy Variometr. Právě v tom je ten vtip. Celková energie (potencionální i kinetická) bude při přitažení knipli a zahájení stoupání pořád stejná, protože přírustek výšky bude na úkor rychlosti a proto bude TEVAR ukazovat pořád nulu (spíše záporné číslo protože vlivem odporu vzduchu bude energie klesat). Cílem je ukázat pilotovi kdy opravdu nalétne stoupající proud vzduchu. To se pozná z toho, že bude růst výška při konstantní rychlosti a nebo při konstantní výšce bude růst rychlost. Čili poroste celková energie.
Běžné vario ukáže při stoupání kladne hodnoty, ale už neřekne jestli je to kvůli přitažení nebo kvůli nalétnutí stoupavého proudu.
Snad je to aspoň trochu srozumitelné.

David
By nomis
#14504
tzn. že v letadle jsou variometry 2? jeden +-30m/s a druhý TEVAR?
Uživatelský avatar
By vres
#14522
TEVAR má uplatnění jen ve větroních. Normální variometr je povinný, TEVAR doplňkový, takže pak jsou tam minimálně dva. Ten normální však určitě nemá +- 30m/s, ale spíše max +-10m/s.

David
Uživatelský avatar
By Ondra
#14536
já jen... nevim jestli to s tim dotazem přímo souvisí, funkci probral David docela srozumitelně, ale třeba na staré generaci 737ček je pitotka a z ní trubička která odvádí vzduch do převodníku v EEB - nevýhody: dlouhé vedení potrubí a možnosti úniku v potrubí takže špatná detekce rychlosti a pod. Na nové generaci už je převodník hned za pitotkou, tim se odstranila možnost úniku vzduchu ( IAS ) , Vario je nelineární stupnice do 6tky , na nové generaci je to zase trochu jinak, je to na obrazovce ne jako přístroj vedle a ted se dělá i stb. přístorje EISIS to je vlastně taky elektrika, de-facto na nových letadlech už neni ani jeden ručičkový přístoroj, všechno je napojené na bat-bus, hotBat-bus sběrnice a tak jim to půjde po dobu co je nezbytně nutná.