VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
By Tommy
#107958
Ahoj chtěl bych se Vás zeptat, pokud u A320 vypadne elektřina za letu a páka je v poloze CL, dá se ovládat tah nebo ne? Někde jsem slyšel o tom, že nejde dokavaď nedojde palivo a někde zase že se přepne na manuální. Díky :)

EDIT: Tak co jsem četl, prý nebude reagovat, ale vypnout se dá.
Uživatelský avatar
By ardnocz
#107961
V případě výpadku elektrické energie v letadle má FADEC vlastní zdroj energie (alternátor) ze skříně náhonů. Do 15% N2 je napájen z letadlové sběrnice (každý kanál z jiné sběrnice). Pokud dojde ke kompletní poruše obou kanálu FADECu, tak buď motor zůstane v předchozím režimu nebo sjede na volnoběh bez možnosti regulace. Mimochodem některé palivo-regulační systémy motorů mají i tzv. nouzový okruh, na který je řízení motoru přepnuto po poruše FADEC/EEC systému.