Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
By Tommy
#107958
Ahoj chtěl bych se Vás zeptat, pokud u A320 vypadne elektřina za letu a páka je v poloze CL, dá se ovládat tah nebo ne? Někde jsem slyšel o tom, že nejde dokavaď nedojde palivo a někde zase že se přepne na manuální. Díky :)

EDIT: Tak co jsem četl, prý nebude reagovat, ale vypnout se dá.
Uživatelský avatar
By ardnocz
#107961
V případě výpadku elektrické energie v letadle má FADEC vlastní zdroj energie (alternátor) ze skříně náhonů. Do 15% N2 je napájen z letadlové sběrnice (každý kanál z jiné sběrnice). Pokud dojde ke kompletní poruše obou kanálu FADECu, tak buď motor zůstane v předchozím režimu nebo sjede na volnoběh bez možnosti regulace. Mimochodem některé palivo-regulační systémy motorů mají i tzv. nouzový okruh, na který je řízení motoru přepnuto po poruše FADEC/EEC systému.