Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
Uživatelský avatar
By Macek
#123219
Ahoj. Dneska jsem přistál v Praze, odjel na stojánku a "vypadl" mi generátor na levém motoru. Restartoval jsem všechno, motory jedou a levý generátor nic. Poruchy v FSX mám vypnuté, existuje někde nějaký hangár (jako třeba u AA Cessny), kde je nutno provést opravu?
Nešťastný Macek
Přílohy
pmdg2.png
pmdg2.png (83.02 KiB) Zobrazeno 2762 x
PMDG1.png
PMDG1.png (715.64 KiB) Zobrazeno 2762 x
Uživatelský avatar
By Pavel
#123221
Svítí ti DRIVE, takže nevypadl generátor, ale odešlo CSD bych řekl, ne? To, že nejde generátor je jen důsledkem (nemá s ním co točit). Jó zlatá MD80/DC9, kde má olej v CSD vlastní indikaci  8)

PB
Uživatelský avatar
By Macek
#123225
Mně šlo spíše o vznik závady jako takové, když mám všechny ty "náhodné závady" vypnuté.
Uživatelský avatar
By Lapak
#123233
[quote="Pavel Brodský"]
Svítí ti DRIVE, takže nevypadl generátor, ale odešlo CSD bych řekl, ne? To, že nejde generátor je jen důsledkem (nemá s ním co točit). Jó zlatá MD80/DC9, kde má olej v CSD vlastní indikaci  8)

PB
[/quote]

NG oproti klasikům mimo jiné dostalo IDG místo CSD. Takže se fakt dá říct, že odešel generátor :)
Dokonce koukám, že se to dá vyMELovat, takže se zase tolik neděje, zapni APU a můžeš letět, tedy vyjma Extended Range operations.
Uživatelský avatar
By JKol
#123235
Drive svítí pokaždé. když se generátor netočí (tedy, i když ho manuálně odpojíte). NGX má vlastní poruchostroj v FMC a někde tam je také pravidelná prohlídka (tebou zmiňovaný hangár), kde se dá éro zkontrolovat a opravit (samo to udělá kontrolu letadla, musí se to dělat po každých cirka 250 letových hodinách na NGX)
Uživatelský avatar
By Macek
#123239
JJ Jakube, přesně o ten "poruchostroj" mně šlo  ;) ;) ;) Měl jsem vypnutý ten ve FSX, ale zapomněl jsem na samostatný v PMDG.
Uživatelský avatar
By Čondra
#123253
[quote="Jakub Kolář"]
Drive svítí pokaždé. když se generátor netočí (tedy, i když ho manuálně odpojíte).
[/quote]

Generátor se ale pořád točí, i když je odpojenej...

OK
Uživatelský avatar
By Lapak
#123272
[quote="Ondřej Kurc"]
[quote="Jakub Kolář"]
Drive svítí pokaždé. když se generátor netočí (tedy, i když ho manuálně odpojíte).
[/quote]

Generátor se ale pořád točí, i když je odpojenej...

OK
[/quote]

To se mi moc nezdá, viz. FCOM:
"An integral electro–mechanical disconnect device provides for complete mechanical isolation of the IDG."
"A generator drive disconnect switch is installed. This switch disconnects the generator from the engine in the event of a generator drive malfunction. Reactivation of the generator may be accomplished only on the ground by maintenance personnel."
Uživatelský avatar
By CSA075
#123291
[quote="Jakub Klapka"]
[quote="Ondřej Kurc"]
[quote="Jakub Kolář"]
Drive svítí pokaždé. když se generátor netočí (tedy, i když ho manuálně odpojíte).
[/quote]

Generátor se ale pořád točí, i když je odpojenej...

OK
[/quote]

To se mi moc nezdá, viz. FCOM:
"An integral electro–mechanical disconnect device provides for complete mechanical isolation of the IDG."
"A generator drive disconnect switch is installed. This switch disconnects the generator from the engine in the event of a generator drive malfunction. Reactivation of the generator may be accomplished only on the ground by maintenance personnel."
[/quote]


Jenze tady popisujes malinko jinou vec z FCOM, tj. Kdyz pilot prepne dany switch a tim odpoji tento generator od motoru, nicmene generator muze pracovat, zavada muze byt jen navazujici na dalsi sled  udalosti, pokud to udelas tak je to nevratna situace a jediny kdo to muze vratit zpet je mechanik.

Tady ale vyvstala zavada a
Uživatelský avatar
By Lapak
#123381
[quote="Pavel Kubáč"]
[quote="Jakub Klapka"]
[quote="Ondřej Kurc"]
[quote="Jakub Kolář"]
Drive svítí pokaždé. když se generátor netočí (tedy, i když ho manuálně odpojíte).
[/quote]

Generátor se ale pořád točí, i když je odpojenej...

OK
[/quote]

To se mi moc nezdá, viz. FCOM:
"An integral electro–mechanical disconnect device provides for complete mechanical isolation of the IDG."
"A generator drive disconnect switch is installed. This switch disconnects the generator from the engine in the event of a generator drive malfunction. Reactivation of the generator may be accomplished only on the ground by maintenance personnel."
[/quote]


Jenze tady popisujes malinko jinou vec z FCOM, tj. Kdyz pilot prepne dany switch a tim odpoji tento generator od motoru, nicmene generator muze pracovat, zavada muze byt jen navazujici na dalsi sled  udalosti, pokud to udelas tak je to nevratna situace a jediny kdo to muze vratit zpet je mechanik.

Tady ale vyvstala zavada a
[/quote]

To určitě, ale pojem "complete mechanical isolation of the IDG" jsem si vysvětloval právě spíš tak, že ho to fakt odpojí mechanicky od motoru (resp. gearboxu). I mi to dává větší smysl, pokud opravdu třeba dojde k úniku oleje z IDG nebo k nějaké mechanické závadě, tak asi není úplně žádoucí aby se ten generátor pořád točil, nehledě na to, jestli je elektricky připojen.
Ale jistý si nejsem, mám jen informace z manuálů...